בעד ונגד: הזזת החופש הגדול חודש קדימה. צילום: shutterstock

בעד ונגד: הזזת החופש הגדול חודש קדימה

עצומה שמופצת ברשת קוראת להזזת זמן החופש הגדול, כך שיהיה בחודשים אוגוסט - ספטמבר ויכסה גם את תקופת החגים. שיר אזרף בעד, ניצן בן משה נגד - ומה אתם חושבים?

החופש הגדול כבר הסתיים, חופשת החגים מתקרבת בצעדי ענק אל סיומה והקרבה הגדולה בין החופשים האלו גרמה לקבוצת הורים למחות על העניין ולפתוח עצומה שבה הם מבקשים להזיז את החופש הגדול חודש אחד קדימה. לפי בקשת ההורים, החופש יהיה על החודשים אוגוסט – ספטמבר ולא על החודשים יולי – אוגוסט וכך יתפרס החופש גם על חופשת החגים.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

אנחנו, בתור בני נוער ותלמידים, החלטנו להציג לכם את שני הצצדדים המטבע. האם הזזת החופש זה דבר טוב או שמא זה דווקא יזיק?

בעד הזזת החופש: "התחלת הלימודים בתחילת חודש אוקטובר, תהיה אפקטיבית הרבה יותר ומועילה הרבה יותר"

שיר אזרף

וידוי קטן, אני מהילדים האלה, המעצבנים, שתמיד רצו שהחופש הגדול ייגמר. לא כי אני אוהבת יותר בית הספר, אבל הוא תמיד הרגיש לי ארוך מדי ומעיק מדי. אחרי שהייתי כל כך שמחה שהוא נגמר, באה עוד חופשה ארוכה, חופשת החגים. אבל זו לא הסיבה שבגללה אני בעד העצומה. אני חושבת שהעצומה הזו טובה, נכונה ותועיל לשני הצדדים גם להורים שלנו וגם לנו, התלמידים.

© אדם ליבל

לפני שאתם מתנפלים עליי בצעקות של "איך היא תעזור?", חשבו רגע על החודש הראשון בבית הספר. האם למדתם משהו ברצינות? האם אתם זוכרים משהו ממה שלמדתם? התשובה של רובכם, תהיה לא. הקפיצות האלו בין חופש לחופש, בין חג כזה לחג אחר, מוציאות אותנו מאיזון, איזון שבמילא לא נכנסו אליו עדיין כי רק לפני שנייה חזרנו מהחופש. אני באמת חושבת שהחודש האחרון בבית הספר, היה פשוט מיותר. כי בין כל החגים, סיורי הסליחות והפעילויות לכבוד החג, למדנו ימים בודדים.

״זה יגרום לנו להישאר מפוקסים״

התחלת הלימודים בתחילת חודש אוקטובר, תהיה אפקטיבית הרבה יותר ומועילה הרבה יותר. ככה נוכל כולנו לפתוח את הלימודים בראש נקי, בדף לבן, להיות מרוכזים בזה ולא בדברים אחרים שיגרמו לנו לאבד איזון. במצב הנוכחי, אנחנו מגיעים ללימודים, עוד לא מספיקים לעכל איפה אנחנו ומה אנחנו עושים פה ואז מגיע עוד חופש ועוד אחד ועוד אחד. לפי דעתי, העניין הזה חייב שינוי ולכן העצומה מבורכת בעייני.

יש גם את ההורים שלנו בעניין, תחשבו עליהם רגע, אחרי חודשיים שלמים של הוצאת כספים ענקית על קייטנות, נופשים, בילויים וכולי, הם בטוחים שזה נגמר ואין יותר בזבוזים, ואז מגיע עוד חודש של חופש, נופש, בילויים והוצאות כספיות גדולות.

תחשבו גם על ההורים שלנו
תחשבו גם על ההורים שלנו © tumblr

בסופו של דבר, הזזת מועד החופש בגדול אם וכאשר יקרה, יצטרך לקרות בהדרגתיות. אך אם זה ייצא לפועל, אני סבורה שלכולנו זה ייסב רק טוב. זה יגרום לנו להישאר מפוקסים יותר בלימודים ולא לצאת מריכוז בגלל הריכוז הצפוף של החופשות שבאות והולכות ואפילו יעזור להורים שלנו. והדובדבן שבקצפת – בלי עבודות לחג.

נגד הזזת החופש: "מישהו בדק אם מערכת כל כך גדולה כמו מערכת החינוך יכולה לעשות כזה שינוי?"

ניצן בן משה

במסגרת העצומה, ההורים טוענים שחופשה שאורכת חודשיים היא למעשה מן עוול כלכלי, מבחינת כל מה שקשור לבילויים לילדים או קייטנות, שעולים הון. ולאחר פגרת הקיץ הארוכה, לא עובר זמן רב עד שהילדים מוצאים עצמם בחופשה חדשה, אומנם לא רצופה כיוון שהחגים מפוזרים, אך ההורים נתקלים באותה בעיה של עיסוק לילדים והוצאות כספיות מגוונות ויקרות.

תנו לנו עוד קצת חופש
תנו לנו עוד קצת חופש © shutterstocck

הם רוצים להעביר את החופש הגדול לחודשי אוגוסט-ספטמבר כך שהחודש השני של החופש יצא על החגים וכך למעשה הילדים לא יוצאים לחופש בכל כמה ימים. אף על פי שכשההורים אומרים שאין כל בעיה ״להזיז את החופש״ הם צודקים, אך ישנם עוד כמה גורמים שצריכים להילקח בחשבון בעניין, שהעיקרי בהם הוא אנחנו - התלמידים. מישהו בכלל שאל אותנו לדעתנו בעניין?

״אין סיבה לזרוק את התלמידים למים עמוקים״

לי, באופן אישי, כתלמידת תיכון וכמו רבים אחרים, יש בעיה עם השינוי הזה. בדרך כלל מיד לאחר החגים עתידה להתחיל תקופת מבחנים עמוסה במיוחד. החגים הופכים למן נקודות חופש זמניות שעוזרות לאגור כוח ולהסתגל שוב לשגרת הלימודים, לעומס, לשעות הקימה המוקדמות בבוקר, ובעיקר לאותם גלי המבחנים שמגיעים כעבור זמן לא ארוך.

אז במקום לקחת את החופשות המקוצבות שבחגי תשרי שמונעות את הזריקה למים העמוקים של כל התלמידים, שנת הלימודים תהפוך מייאשת, מן רצף ארוך שלא נגמר, דבר שלא יועיל כלל. אני חושבת שגם לתלמידים צריכה להיות דעה והשפעה, ואולי אף עצומה משלהם, שתציג את הצד שלהם בצורה הכי טובה שיש.

 
תגובות