לא רק שלומית בונה סוכה: סוכות מיוחדות ברחבי העולם. צילום: shutterstock

לא רק שלומית בונה סוכה: סוכות מיוחדות ברחבי העולם

אם כבר לשבת בסוכה שבעה ימים, לפחות שתהיה סוכה מושקעת: מאפריקה ועד הקוטב הצפוני, עזבו אתכם מסוכות בנאליות עם שרשראות מפסי קרטון, ברחבי העולם יש הקהילות שחוגגות את סוכות בכל יום בשנה

סוכות של שבטים אפריקאים

שבטים אפריקאים רבים משתמשים בבוץ, אבנים, ושאר חומרים מהטבע כדי לבנות להם מקום מגורים, או כמו שאנחנו מעדיפים לקרוא לזה סוכה. אבל בניגוד לסוכה שלנו שהיא לא תמיד אטומה ויכולה לגרום לגשם או לרוח חזקה לקלקל את מצב הרוח, רוב הבתים האלו מסוגלים לווסט את החום, הקור והלחות והטמפרטורה בהם נעימה רוב הזמן. כך למשל, בני שבא ההדזבה מצפון טנזניה, שחיים בסוכות הבנויות מענפים פשוטים ושאריות עץ המאפיינים את איזור מגוריהם (אגם אייסי).

© shatturstock

עוד במדור החדשות של פרוגי:

סוכה שהיא בית - גם בישראל

מלבד הסוכות המיוחדות מרחבי הגלובוס, גם פה בישראל יש סוכות מיוחדות. אנשים רבים בארץ החליטו לעשות שינוי מרענן בחייהם ולעבור מבית רגיל לגור ב... איך לא? סוכה! אז נכון, זה לא סוכה כמו שאנחנו רגילים, אין קישוטים וארבעת המינים, אבל מדובר בהחלט בדרך חיים שונה וייחודית. מה שבטוח - אצלם כל יום הוא סוכות.

© עידו בקר

איגלו

מבחינתנו, זאת הסוכה הכי טובה בעולם. גם כי נמאס לנו מהטמפרטורות הגבוהות והלחות המטורפת בחוץ, וגם כי זה נראה כמו הדבר הכי מגניב בעולם. אם בא לכם לנסות לבנות אחד כזה ליד הבית, תדעו שהשלג המשמש לבניית האיגלו צריך להיות חזק מספיק כדי להיחתך בצורה של לבנים. כדאי גם לעשות מנהרת כניסה אל האיגלו כדי למנוע אובדן חום וכניסת רוח. מובן שהטמפרטורות באיגלו גבוהות יותר מהסביבה החיצונית.

© shatturstock

סוכה גם לחברו הטוב ביותר של האדם

מי שלפעמים דופק שנ"צ או סתם שינה טובה בסוכה שלו הוא כמובן חברו הטוב ביותר של האדם - הכלב, ואנחנו מדברים כמובן על המלונה שלו. אז כדי להכניס אותו לאווירת החג, תמיד אפשר לקשט קצת את המלונה שלו או לפנק אותו במשהו שהוא אוהב. גם לבעלי החיים מגיע להתפנק קצת.

© tumblr
 
תגובות