תקיפה במועדון ה'אומן 17': "יכול היה להיגמר יותר גרוע". צילום: יהונתן אזולעי

תקיפה במועדון ה'אומן 17': "יכול היה להיגמר יותר גרוע"

לצערנו, לא פעם קורה שבני נוער מעורבים באלימות במועדונים. הפעם היכו על פי הנראה מאבטחים נער בן 17, לטענת הוריו ללא כל סיבה. אחת המבלות כתבה: "היינו מזועזעים ברמה מפחידה"

תקיפה מול כולם: במהלך מסיבה סגורה שאירעה בשבת במועדון "האומן 17" בתל אביב הותקף צעיר באכזריות. ברשתות החברתיות הועבר סרטון התקיפה ביממה האחרונה ועורר סערה גדולה. לבעלי המועדון אין קשר לתקיפה. לטענת בעלי המועדון, בסרטון ממצלמות האבטחה של המועדון שהגיעו ל-ynet נראה הצעיר מכה את המאבטח לאחר שזה מנסה להוציא בכוח צעיר אחר מהמועדון.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

רון אדרי, אחת המבלות שהגיעו אתמול למועדון כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "סלקטורים של חברת ביטחון החלו להרביץ לנער ללא רחמים ולא הפסיקו אף שכולם ביקשו מהם", היא כתבה. "היינו מזועזעים ברמה מפחידה. אם זה התחיל כאן, זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע".

שעות לאחר הפרסום של הסרטון התקבלו עוד תלונות של צעירים שדיווחו על אלימות במועדון. משטרת מחוז תל אביב הודיעה כי עצרה שלושה מאבטחים בעקבות אירוע התקיפה של הבליין. אחד מהם שוחרר בתום חקירתו ואילו שניים נוספים הושארו במעצר להמשך חקירה ויובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

ע' (18) הגיע הבוקר לבית החולים עם חשש לזעזוע מוח ואף מרוסק לאחר הבילוי במועדון. אביו דניאל טוען כי בנו קיבל מכות מאחד המאבטחים, ללא כל סיבה. "הבן שלי יצא לבלות עם עוד חבר באומן 17. הילד לא אלכוהוליסט ולא שותה, מתוכנן להתגייס ליחידה מובחרת. הם היו במועדון ובשלב מסוים הגיע קצין משטרה והורה לבעלי המקום לסיים את המסיבה בשל העומס. הם קראו במערכת הכריזה וביקשו מאנשים להתפנות החוצה כי הצפיפות יכולה לגרום לנזק בטיחותי.

© צילום מהסרטון

"באותו רגע הבן שלי ניגש למאבטח ושאל אותו מה קרה ולמה הם צריכים לצאת החוצה. המאבטח, ללא שום הסבר הגיוני לעין, תקף אותו והכניס לו בוקס, הוא שבר לו את האף והבן שלי ניסה להתגונן ודחף אותו. באותו רגע הגיעו שלושה מאבטחים ופוצצו לו את הצורה. אחר כך הם עברו לבחור צעיר אחר, שרואים בסרטון איך הם מרביצים לו. הבן שלי חזר הבית כשכל הבגדים שלו מלאים דם".

א' בן ה-17 הוא הנער שנראה בסרטון כאשר המאבטחים מכים אותו ללא הרף. אמו עדנה אמרה הערב: "הם הגיעו למועדון בהסעה מאורגנת, נכנסו לאירוע ואחרי חצי שעה באו שוטרים וביקשו לפנות את כולם כי נכנסו יותר מדי אנשים. הבן שלי שאל שאלות, ניסה להבין במה מדובר ולמה מפנים אותם. פתאום בא אחד המאבטחים דחף אותו והוא בתגובה הדף את המאבטח, הגן על עצמו ואז כולם התנפלו עליו. רואים מה הם עשו לו, זה פשוט לינץ'. כמו וידוא הריגה. בעטו לו בראש וברגל".

© צילום מהסרטון

עוד אמרה האם כי "הוא ילד מאוד חברותי, לא אלים, עוד מכה אחת שהיו ונותנים לו והוא היה מת. לא יכולתי לראות את הסרטון, ראיתי קצת והתעלפתי. תחשוב בתור אימא מה זה לראות דבר כזה. אני לא מתכוונת לעבור לסדר היום".

חברת האבטחה: "הנער גידף ותקף בברוטליות"

מהמועדון נמסר כי קהל רב הגיע למקום ולאחר שהצטבר עומס התבקשו צעירים רבים לעזוב. "אחד הצעירים סירב לצאת ותקף את המאבטחים. עם זאת, על אף שהותקף בעצמו, המאבטח לא נהג נכן ועל כן חברת האבטחה תפוטר".

עו"ד שי שקד המייצג את חברת י.מ.מ אבטחה מסר בתגובה: "לצערנו האירוע דנן הוצג בתקשורת באופן מגמתי וחלקי. במהלך האירוע המדובר, משטרת ישראל הורתה במפתיע על סגירת המועדון".

לדבריו, "החלטת המשטרה התקבלה בזעם רב בקרב קהל הבליינים במקום ואלה סירבו להישמע להוראות המאבטחים אשר פעלו על-פי החלטת המשטרה לפנות את הקהל משטח המועדון. באשר לנער הנראה בסרטון, לא רק שהוא סירב להישמע להוראות המאבטחים, אלא הגדיל לעשות, גידף ותקף אותם בברוטליות, כפי שניתן לראות בבירור במצלמות האבטחה. מצופה מהמשטרה כי בראש ובראשונה תפעל במלוא חומרת הדין גם כנגד מי שמבקש לפגוע במאבטחים באופן זה. בימים אלה חברתנו בוחנת את התנהלות שני הסדרנים כלפי הנער וככל שיימצא כי מדובר בחריגה מהנהלים לפיהם פועלת חברתנו, אנו נפעל לסיום העסקתם בחברה".

תגובות