מעורר השראה: המציאה בדיקה לאבולה רק ב-25 דולרים!. צילום: google

מעורר השראה: המציאה בדיקה לאבולה רק ב-25 דולרים!

נערה מארה"ב המציאה בדיקה זולה לנגיף האבולה, אחד הנגיפים הקטלניים ביותר שהעולם מתמודד איתם בשנה האחרונה, וזכתה על כך במלגה מטעם גוגל. אין ספק שיש לה עתיד

נגיף האבולה הוא אחד הנגיפים הקטלניים שהעולם מתמודד איתם בשנה האחרונה. קשה שלא לשמוע עליו במהדורות החדשות ובכלי התקשורת השונים. והוא לא סתם זכה במוניטין המפוקפק: זהו נגיף קטלני ביותר, שמתפשט במהירות בין אנשים, ולכן זיהוי מוקדם שלו יכול בהחלט לעזור. כעת, בזכות נערה אחת מקוניטקט שבארצות הברית, העולם נמצא צעד אחד קדימה לקראת זיהוי מהיר, זול ויעיל יותר של הנגיף הקטלני הזה.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

אוליביה הליסי, תלמידת תיכון מארצות הברית, זכתה במלגה של כ-50,000 דולרים מטעם כנס גוגל לחדשנות של שנת 2015. אוליביה זכתה בפרס זה על כך שהמציאה ערכת בדיקה שמזהה אם הנבדק לוקה בנגיף האבולה תוך שלושים דקות בלבד! בנוסף לכך, הבדיקה היא זולה מאוד (25 דולרים), ואין צורך לשמור אותה בתנאי קירור שעלולים לסבך את שינועה למקומות רחוקים שזקוקים לבדיקות אלו (בעיקר מדינות באפריקה).

© google

אוליביה הגיעה למסקנה שהיא חייבת למצוא פתרון לזיהוי הנגיף לאחר שצפתה בחוסר אונים בטלוויזיה, וראתה שכעשרת אלפים אנשים כבר מתו בעקבות הנגיף במערב אפריקה. בראיון לרשת CNBC אמרה אוליביה שהיא הייתה מתוסכלת לראות עד כמה שיטות הזיהוי הן מסורבלות, יקרות ומונעות הצלת חיים של עשרות ואף מאות אלפי אנשים.

אוליביה נעזרה במורה המדעים שלה מהתיכון, ולקחה השראה מפתרונות שנמצאו לנגיפים מדבקים אחרים (כמו איידס), וכך הגיעה לממצאיה המופלאים. "אני מקווה שהצלחתי תשמש השראה לנערות אחרות שמתעניינות במדעים ורוצות להגשים את חלומותיהן. אני רוצה ללכת לכל מקום שיש מצוקות, ולעזור לאנשים, אני חושבת שאני רוצה להיות רופאה, ואני ממש נרגשת לקראת העתיד שלי" אמרה אוליביה. 

זה באמת מפליא לראות נערה עם חלום ותשוקה שמגיעה רחוק, מגשימה את חלומה, ואף יכול להיות שתציל חיים של מאות אלפי אנשים בכל רחבי העולם. באמת מעורר השראה.

(מקור)

תגובות