הנערים נמצאו מתים בגלל שלקחתם את הזמן! \\ דעה. צילום: דובר צה"ל

הנערים נמצאו מתים בגלל שלקחתם את הזמן! \\ דעה

לפני 18 ימים זה קרה, נחטפו 3 נערי ישיבה. היום, 18 ימים אחרי, נמצאו גופותיהם של שלושת החטופים. אם היו פועלים קצת אחרת - זה היה יכול להימנע

דעה
חטיפת הנערים: "לא נדע מה עבר בראשם"
רוזה אדמוני
רוזה אדמוני יוצאת נגד החברה שמעודדת את חוסר האחריות של האזרחים שחיים באזור שאפילו לא נחשב כשטח מדינת ישראל - איו"ש. "לא הייתה לנערים אחריות אישית גדולה מספיק בשביל לא להישאר במקום מסוכן"

לפני שבועיים ביום שישי, הוכרז כי שלושה תלמידי ישיבה בני 16 ו/19 נחטפו בגוש עציון לאחר ניסיון שלהם לעלות על טרמפים. 18 יום לאחר החטיפה, הם נמצאו מתים. אפשר להבין איך ולמה דבר כזה קרה? רק אתמול הייתה עצרת למען החזרת הנערים החטופים, שם כולם התפללו, שרו ודיברו למען החזרת הילדים, האחים והחברים שלהם, אלו שהיו צריכים להמשיך את החיים שלהם כשלא עוול בכפם. איך דבר כזה קרה?

18 ימים חלפו והם כבר לא יהיו פה

איך זה הגיוני ששלושה נערים, חפים מפשע, צריכים להיחטף ככה ולמות? אני רוצה להבין איך אני, בתור נער שמתכנן בעתיד להתגייס לצה"ל, יכול להמשיך בחיים שלי כאילו הכל בסדר והדבר הזה לא קרה מעולם?

עוד במדור החדשות של פרוגי:

ההאשמה לא רק על הצבא. הצבא אמנם עשה טעות, אך אסור לנו לשכוח את המשטרה, את הטעות המחרידה של המשטרה. העובדה שהיה מחדל כזה נוראי ולא האמינו לנער שאומר שהוא נחטף, פשוט מחריד. נכון שבעקבות הנושא אני מדבר בדיעבד, אבל עדיין זה קשה. אי אפשר להאשים את הצבא באופן מלא, אלא ברור לכולם שהוא עשה את העבודה שלו.

חשוב לציין כי האשמה על המשטרה בעיקר ועל הצבא זה דבר קשה למחשבה אם בכלל, אך ברור לכולם שהאשמה המוחלטת היא על החמאס שחטף בצורה מזעזעת את הנערים שלא עשו שום דבר רע לאף אחד. מכאן, זה כבר פונה למשטרה בעיקר ולצבא באופן חלקי שלא פעלו בהתאם, כי מקרים כאלו קורים - עכשיו איפה זה מציב אותנו.

אני לא רוצה לחשוב על ההורים

דעה
מה זה משנה מי אשם עכשיו?
נבו טרבלסי
אני מדמיין לעצמי את הסיטואציה. שלושה נערים בגילאים שונים, נחטפים בטרמפיאדה בגוש עציון על ידי פלסטינים. נתניהו מאשים את אבו מאזן, רבים מאשימים את הנערים שעלו על טרמפ. האם זה באמת מה שחשוב עכשיו?

אני רק רואה את הפרצופים של ההורים כשהם מגלים את המוות של הילדים שלהם. איך אני יכול להביט בהם ולראות איך מבשרים להם את החדשות הכואבות? איזה גוף קיים שיכול לקחת עליו את כל ההאשמה הזאת?

כל מה שאני רואה כאן זו טעות נוספת של כוחות שאמורים להגן עלינו, אם זו המשטרה שלא ייחסה חשיבות לשיחת הטלפון מהחטופים או הצבא שלקח לו יותר מדי זמן, להפוך כל סלע במדינה הזו ולא להשיבם הביתה.

כל מה שאי פעם רצינו זה שהם יחזרו הביתה בשלום, עם כל הבכי והעצב שאופפים אותי כרגע, אני באמת מקווה שזה ילמד את המשטרה לקח לעתיד וחבל שזה בעקבות אירועים מצערים כאלו, אני לא מאמין שהגענו לתרחיש הכי נוראי שיכלונו לחשוב עליו.

כפי שכבר צוין, הצבא לא פעם פעל בצורה מדהימה ונכונה, אך אם הגענו למצב כזה, כנראה שקרה משהו. ללא ספק מדובר על מקרה קשה, לא רק לנו בתור אזרחים אלא גם לצבא ולמשטרה, אבל לפי לדעתי הכוחות אולי היו צריכים לפעול אחרת, בהתאם למצב.

תגובות