אלוף ישראל בשחייה: "ידעתי שאני רוצה לשחות כמותם". צילום: גיא יחיאלי

אלוף ישראל בשחייה: "ידעתי שאני רוצה לשחות כמותם"

גל גרומי מהוד השרון הוא הדוגמה המצוינת לספורטאי צעיר, שיודע איך להגשים כל מטרה. הוא רק בן 16 וכבר מחזיק תארים נכספים, אבל אם תשאלו אותו מה החלום הכי גדול שלו, הוא לא יהסס לרגע ויצביע על האולימפיאדה

אלוף ישראל לגילו ושיאן ישראל בשחייה הם רק תמצית מרשימה ארוכה של תארים, אשר הספיק לקטוף גל גרומי (16) מהוד השרון. על אף גילו הצעיר, מוכיח גרומי לכולם איך ניתן להגשים חלומות בכל גיל, בכל זמן ומכל מקום. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

״מאז ומתמיד אהבתי מים. בכל פעם כשהייתי הולך לבריכה או לים חשבתי על המים", אמר גרומי לפרוגי. ״אני זוכר שכשהייתי ילד קטן ואבא לימד אותי לשחות, הסתכלתי על הקבוצה התחרותית שהייתה שם וידעתי שאני רוצה לשחות כמותם".

"אני חושב חיובי"

אם חשבתם שגרומי הגיע לתחום השחייה בזכות דודו, שהיה אלוף ישראל, טעות בידיכם. ״דוד שלי אומנם היה אלוף ישראל, אבל לא ידעתי את זה. כל שידעתי הוא שאני אוהב לשחות". לדבריו, כשהוא במים זאת התחושה הכי טובה שהוא יכול לבקש. חוסר המשקל והשחייה במים גורמים לו להרגיש בעננים, והוא מצליח ליהנות מכל רגע כל עוד הוא במים.

גל גרומי
גל גרומי © צילום: גיא יחיאלי

אתה תלמיד תיכון, איך אתה מצליח לשלב בין השחייה התחרותית לבין הלימודים?

״יש שיחלקו עליי, אבל אני מסתדר. למרות שמפספסים דברים כאלה ואחרים - זה לא נורא. אני פשוט חושב חיובי".

זכית בהרבה הישגים. יש הישג שאתה גאה בו במיוחד?

"אליפות אירופה לקדטים", הוא אמר מבלי לחשוב פעמיים. ״הייתי באליפות בשנה שעברה ולקחנו מקום שני בשליחים, זאת הייתה התחושה הכי טובה בעולם. התחושה נעשתה למספקת יותר בידיעה שעשיתי את זה עם החברים שלי".

"הכל יכול להשתנות"

יחד עם זאת, לפעמים לא הכל הולך כפי שרוצים. איך אתה מתמודד עם הפסדים?

"זה לא כיף להפסיד. יש הפסדים ויש הרבה מהם, אבל לא רק שזה בסדר - זה אפילו טוב מבחינתי. ברגע שאתה מפסיד למישהו, אתה יכול ללמוד איפה טעית ומה כדאי לתקן. ככה משתפרים".

על הפודיום
על הפודיום © צילום: גיא יחיאלי

איפה נראה אותך בעוד חמש שנים מהיום?

״אני לא באמת יודע, אבל מקווה שבאולימפיאדה, בצבא או באוניברסיטה. הכל יכול להשתנות לטובה ולרעה, העיקר שנמשיך לעשות את מה שאנחנו אוהבים".



תגובות