גאווה לאומית: הספורטאיות הפאראלימפיות מישראל. צילום פרטי

גאווה לאומית: הספורטאיות הפאראלימפיות מישראל

חשבתם שכיף להיות ספורטאים מצליחים? טוב, זה בהחלט לא קל. החל מפסקל ברקוביץ', דרך מורן סמואל, ועד ציפי רובין, אספנו עבורכם את מצעד הספורטאיות הפאראלימפיות הישראליות שלא נתנו למגבלה שלהן להפריע להן בדרך לנצחונות סוחפים

הן מייצגות אותנו בכבוד רב בשלל אליפויות, משחקים ותחרויות במקומות שונים בעולם. משקיעות את רוב מרצן וזמנן בטיפוח הקריירה הבינלאומית שלהן, לתפארת מדינת ישראל. חלקן משמשות במקביל לתחום הספורטיבי כאימהות במשרה מלאה, או עוסקות בתחומים נוספים. הן עברו תהפוכות וקשיים רבים בחייהן, אך לא נותנות למגבלה לעצור בעדן מלהגשים את החלום הנכסף. קבלו במחיאות כפיים סוערות את ארבעת הספורטאיות הפארולימפיות הישראליות שהופכות את המגבלה ליתרון ומתעלות מעל כל קושי

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 מורן סמואל

הראשונה ברשימה זו היא לא אחרת מאשר מורן סמואל (36), אשר מתמקדת בתחומי הכדורסל והחתירה הפאראלימפים בהם זכתה בפרסים רבים מספור, ביניהם מדליות זהב בגביע ואליפות העולם בחתירה. סמואל נולדה כילדה "רגילה" ובצעירותה הייתה ספורטאית מצטיינת בליגת העל לכדורסל נשים. לפני כ-12 שנים, בעקבות התפרצות מום מולד, הפכה למשותקת בפלג גופה התחתון, למרות ההתמודדות המורכבת היא המשיכה הלאה והגיעה ליעדים מרשימים. סמואל היא שגרירת אתנה וחשוב לה לתרום לתחום הספורט הפאראלימפי בארץ ולתרום לכך שכל ילד או ילדה בעלי מוגבלות ברחבי הארץ שרוצים לעסוק בספורט יוכלו לקבל הזדמנות להגשים את עצמם ולממש את חלומם. בנוסף למקצוע המאתגר בו היא מחזיקה, סמואל היא גם אמא לשני ילדים ובכך מוכיחה לנו שהשמיים הם הגבול. סופרוומן או לא?

הכי גל גדות
הכי גל גדות © צילום פרטי

פסקל ברקוביץ'

פסקל ברקוביץ' (51) ספורטאית ילידת צרפת אשר בין שלל עיסוקיה היא גם מרצה, עיתונאית, במאית וסופרת. בצעירותה, החליקה פסקל על רציף רכבת, נפלה מתחת לגלגלי רכבת נוסעת וכתוצאה מכך נקטעו שתי רגליה. במשך כשבועיים נשקפה סכנה מיידית  לחייה בבית החולים ולאחר מכן, עלתה ארצה. ברקוביץ' נעשתה למתנדבת הראשונה בצה"ל בכיסא גלגלים, ובמהלך שירותה הצבאי החלה ללמוד ולהתאמן בשחייה, אך החליטה להפסיק והחלה לפתח קריירה תקשורתית. בשנת 2007 הצטרפה לנבחרת ישראל בחתירה והשתתפה באולימפיאדת הנכים בבייג'ינג. בהמשך אף ייצגה את ישראל באולימפיאדות לונדון וריו בענפים שונים, תוך כדי פיתוח קריירת עיתונות ובימוי. בשנת 2014, נבחרה ברקוביץ' להיות אחת ממדליקות המשואה בטקס שנערך ביום העצמאות באותה השנה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Pascale Bercovitch (@pascalebercovitch) on

ציפי רובין

ציפי רובין (72) היא ספורטאית מצטיינת העטורה באין ספור פרסים, וממוקמת אחר כבוד כספורטאית הפאראלימפית הישראלית שהגיעה למספר הרב ביותר של מדליות באולימפיאדות הנכים אי פעם. בנוסף, רובין מדורגת במקום הרביעי בעולם בכל הזמנים בצבירת המדליות בסך הכל ובמקום העשירי בעולם בכל הזמנים בצבירת מדליות הזהב. היא השתתפה בשמונה אולימפיאדות, אשר בהן בהן זכתה ב-30 מדליות פאראלימפיות: 23 מדליות באתלטיקה, חמש מדליות בכדורסל, מדליית כסף בשחייה ומדליית ארד בטניס שולחן. בזכות הצלחתה המקצועית מעוררת ההתפעלות רובין אינה דמות המוכרת רק בישראל, אלא בכל רחבי העולם. כבוד לאומי!

ענבל פיזרו

ואחרונה חביבה, ענבל פיזרו (31), שחיינית פאראלימפית מהוללת. בלידתה סבלה מסיבוך בכלי דם בעמוד השדרה, שבעקבותיו היא סובלת משיתוק בפלג גופה התחתון. כבר בגיל חמש החלה פיזרו להתנסות ולהתאמן בשחייה וכעבור שש שנים, התקדמה להתחרות בתחרויות ארציות. התנדבה לצה"ל והוסמכה כמדריכת שחייה במכון וינגייט. בשנת 2002 נכללה פיזרו בין מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות הממלכתי.  בשנים 2007 ו-2012 העניקה לה ההתאחדות הישראלית לספורט נכים את תואר "ספורטאית השנה", תואר מכובד בהחלט. זכתה במדליית ארד באולימפיאדת הנכים שנערכה בריו ד'ה זה נרו בשנת 2106.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Ariel Moshe Nosrati אריאל משה (@jewishnfamous) on

 
תגובות