פוטרה מהעבודה בגלל ציוץ גזעני בטוויטר. צילום מסך מטוויטר

פוטרה מהעבודה בגלל ציוץ גזעני בטוויטר

בימים בהם בתי משפט מתנהלים על קירות הפייסבוק ופסקי דין ניתנים ללא הרף בפיד של הטוויטר, כדאי לחשוב פעמיים לפני כל פוסט שאנחנו חושבים להעלות. הנה מישהי אחת שלמדה זאת על בשרה

בימים אלה אנחנו רואים כמה השיח ברשתות החברתיות יכול להשפיע על החיים שבחוץ ושהיום כל סטטוס יכול פתאום להיחשב כהסתה כזאת או אחרת. על זאת נוסיף שגם ככה העולם שלנו הולך לכיוון של של שימוש בשפה תקינה פוליטית וכמעט שאסור יותר לצחוק על גזע, מגדר, דת וכו'. אז מה בעצם קורה כשמשלבים בין השניים ומצייצים בטוויטר ציוץ עם ניחוח של גזענות? אפשר (לכל הפחות) לאבד את העבודה שלך כמו שקרה לבחורה בסיפור הבא. 

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

אריקה אסקלנטה מספרד הבינה השבוע כמה כוח יש לרשת החברתית כאשר העלתה תמונה שלה עם חברה כשהן משתעשעות בשדה כותנה. עד כאן נשמע בסדר גמור אבל התוכן שאותו הוסיפה לתמונה ובו היה כתוב "הכושי הפנימי שלנו יצא היום החוצה" הוא מה ששינה את כל התמונה והפך אותה לגזענית.

הציוץ של אריקה
הציוץ של אריקה © צילום מסך מטוויטר

אם עוד לא הגעתם לחלק הזה בשיעורי הסטוריה, אז איפשהו במאה ה-17 הובאו מאפריקה בני אדם לצורך שימוש כעבדים שרוב עבודתם התרכזה בשדות כותנה. התעשייה הייתה כל-כך מוצפת עד כדי כך שב-1790 יוצרו באמריקה כ-1000 טונות של כותנה בשנה.

בחזרה לנושא - אריקה, שבציוץ שלה התכוונה לשעשע ולהיות מצחיקה, כנראה לא הפנימה שדברים כאלה לא עושים ומהר מאוד החלה לקבל תגובות זועמות מהרשת. למרות שהיא כבר מחקה את הציוץ וכתבה התנצלות, אנשים הספיקו לצלם מסך ולהעלות אותו במקומה תוך כדי שהם מטיפים לה מוסר.

"אני מצטערת, אני לוקחת אחריות מלאה על מה שעשיתי" © צילום מסך מטוויטר

אם זה לא הספיק לה, אז כאשר היא יצרה קשר עם המעסיקים שלה, הם הודיעו לה שהיא לא תמשיך להתמחות אצלם במשרד. באתר VIBE צוטט הבוס שלה כשאמר "היינו בשוק כשראינו את זה, זה לא משהו שהיינו מצפים ממישהו לעשות. הבנו שצריך לעשות פעולה מהירה כי זה נוגד את כל מה שאנחנו מאמינים בו בחברה שלנו. תוך שעתיים סיימנו את יחסי העבודה עם אריקה".

חשוב מאוד להבין שלפעמים דברים שנשמעים אצלנו בראש יכולים להצחיק אותנו אבל לפגוע באחר. במקרה של אריקה היא פוטרה מהעבודה, במקרה אחר אפשר לפגוע במורה או לגרום אפילו לחרם על ילד מהכיתה ולכן חשוב מאוד שרגע לפני שאנחנו מעלים משהו לרשת החברתית - לבדוק שבסופו של דבר הבדיחה לא תהיה על חשבוננו.

תגובות