אירועים משמעותיים שלא ידעתם שקרו השנה. ADOBESTOCK

אירועים משמעותיים שלא ידעתם שקרו השנה

בכל שנה קורים מאות ואלפי אירועים חשובים, בין אם זה אסונות טבע, המצאות חדשות שמשנות את החברה, זנים של בעלי חיים, משברים פולטיים וחברתיים, אולם לא כל האירועים שקורים זוכים לסקירה תקשורתית והכרה ציבורית • הנה חמישה אירועים משמעותיים שקרו ב-2022 ויש סיכוי שפספסתם!

בכל שנה ישנם מאות ואלפי אירועים חשובים, חלקם מופיעים בחדשות, חלקם מופיעים בספרי ההיסטוריה, חלקם לא מופיעים בהרבה מקומות, אולי באתרי אינטרנט, אולי במגזינים פחות מוכרים. אירועים אלה לא פחות חשובים, במקרים רבים, מאירועים שמופיעים בטלוויזיה ובחדשות. פרוגי אספו עבורכם רשימה של אירועים מעניינים שתרחשו השנה ויש סיכוי גדול שפספסתם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

המחשב החזק בעולם התחיל לעבוד

כחלק מ'מירוץ חימוש' שמטרתו לבנות את המחשבים הגדולים והחזקים ביותר, נבנה במהלך השנה האחרונה מחשב שנקרא "חזית" (Frontier). המחשב, שנבנה במעבדת אוק רידג' שבארצות הברית, הוכרז ביוני 2022 על ידי פרויקט טופ 500 לדירוג מחשבי על כמחשב החזק ביותר שנבנה אי פעם. הוא עלה יותר משש מאות מיליון דולרים לבנות ולתפעל. בנוסף, מחשב 'חזית' הינו מחשב-העל היעיל ביותר שפועל כיום. על אף שיש לו פי חמש מכוח החישוב של קודמו, הוא צורך רק 50% יותר כוח.

מחשב עולה יותר משש מאות מיליון דולרים לבנות ולתפעל © ADOBESTOCK

החור השחור שבמרכז הגלקסיה צולם בפעם הראשונה

רבים זוכרים שלפני כשלוש שנים, באפריל 2019, צולם בפעם הראשונה חור שחור, אולם אירוע פחות מוכר קרה בחודש שעבר. החור השחור שנמצא במרכז גלקסיית שביל החלב, סגיטאריוס א', צולם בפעם הראשונה על ידי נאס"א. התצלום נוצר בעזרת שילוב של נתונים ממספר טלסקופי-רדיו הנמצאים ברחבי העולם, כאשר הנתונים נאספו ב2017, עוד לפני צילומו הראשון של חור שחור. התצלומים הוצגו לציבור בפעם הראשונה במאי 2022.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © ADOBESTOCK

תגליות ארכיאולוגיות שונות

בתחום הארכיאולוגיה, התרחשו מספר תגליות חשובות בשנת 2022. במרץ, ארכיאולוגים במצרים גילו מאות קברים של אנשי ממשל ואצולה מצריים, ובתחתית האוקיינוס הדרומי התגלתה ספינה שנלכדה באזור לפני כמאה שנים. במאי, התגלו בפעם הראשונה שאריות של בעלי החיים, שנהרגו ביום שבו התנגש האסטרואיד שהכחיד את הדינוזאורים במפרץ מקסיקו.

במאי, התגלו בפעם הראשונה שאריות בעלי החיים, שנהרגו ביום שבו התנגש האסטרואיד בכדה"א© ADOBESTOCK

זנים חדשים

כמו בכל שנה, מדענים גילו השנה עשרות ואף מאות מינים שונים של בעלי חיים. ביניהם עשרות סוגים של אצות ויצורי ים (כמו הקלאטופיקוס בסין והרמטאמסאסייה בקנדה) אפילו את השלדים והשאריות של יצורים שכבר נכחדו (כמו הלונגביזואלה בסין). בנוסף נמצאו מספר סוגים של לטאות וסוגים מגוונים של בעלי חיים אחרים, כמו ציפורים, זוחלים, ויונקים (כדוגמת הרטינוסאורוס בבורמה, והאלאומופיס בצרפת).

אילוסטרציה © ADOBESTOCK

אסונות טבע

בכל שנה ישנם מספר אסונות טבע משמעותיים שגורמים לנזק רב. רעידות אדמה, הוריקנים, שריפות ענק. חלק מהאירועים שמתרחשים בכל שנה לא מקבלים סיקור רב בעיתונות או בחדשות. אסונות פחות מוכרים שהתרחשו השנה כוללים רעידות אדמה חזקות בסומטרה שבאינדונזיה בפברואר, שהובילו למותם של 19 בני אדם, בנוסף לרעידת אדמה במרכז אפגניסטן ביוני, סערות ענק שפוגעות בפיליפינים ממרץ, והצפות ברחבי מחוז אסם שבהודו מאז מאי, שהובילו למותם של יותר ממאתיים בני אדם.

© ADOBESTOCK
תגובות