תעשו לנו כבוד: המדריך לבני נוער המטיילים בחו"ל. צחי שמש

תעשו לנו כבוד: המדריך לבני נוער המטיילים בחו"ל

מכירים את זה שאתם פוגשים תייר ולפי ההתנהגות שלו כלפיכם אתם משייכים אותה על המדינה ממנה הוא מגיע? אז ככה גם אצלנו- הישראלים • בני נוער רבים מנצלים את חופשת הקיץ כדי לטוס וזה בדיוק הזמן להזכיר שבין אם אתם מעוניינים או לא, בטיול שלכם אתם מייצגים גם את ישראל! לפניכם המדריך המלא איך לעשות את זה נכון.

אמאלה איזה כיף! סוף סוף חופש גדול! זו הזדמנות להספיק לעשות את כל הדברים שלא הספקנו לעשות בזמן הלימודים, כמו ללכת לים באמצע היום (כי אנחנו לא מהמבריזים), לטייל, לצאת למחנה קיץ וגם – לטוס לחו"ל עם החברים! כשאתם בחו״ל - ישראל זה אתם! אז קבלו מדריך קצר, שייתן לכם כלים להשפיע לטובה על מה חושבים על ישראל שלנו בעולם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"לכן בחו"ל, בין אם אתם מעוניינים ובין אם לא, אתם מייצגים את עצמכם אבל גם את ישראל" © ADOBESTOCK

ישראלים בחו"ל זו הזדמנות - אבל גם סכנה. זכרו שאנשים לא מפרידים בין ההתנהגות שלכם לדעה שהם מגבשים, בסופו של דבר, על המדינה שלכם. לכן בחו"ל, בין אם אתם מעוניינים ובין אם לא, אתם מייצגים את עצמכם, אבל גם את ישראל. התנהגות לא ראויה יכולה להיות סכנה לתדמית המדינה, אך חיבורים, קשרים חיוביים ושיחות עם אנשים מהעולם, יכולים להיות הזדמנות אדירה שתיתן לכם גם להנות יותר בטיול, אבל גם להיות חלק ממשהו גדול, כזה שמשפר את תדמית המדינה.

 אז הנה, קבלו כמה טיפים לטיול מוצלח שייצג אותנו כראוי:

כולנו בני אדם - תזכרו שבשבילכם זו רק חופשה, אבל בשביל נהג האוטובוס או המונית, העובד בדלפק של המלון והמלצר במסעדה זו המציאות. שימו לב שאתם מדברים בכבוד כלפי נותני השירות והאנשים סביבכם, מחזירים את החדר שישנתם בו במצב טוב ולא מפריעים לשאר היושבים במסעדה. זה גם הדבר הנכון לעשות, אבל גם מראה שישראל מלאה באנשים נחמדים בסך הכל.

המפתח הוא מכנה משותף - כשאתם מתחילים שיחה עם מישהו מהעולם, בין אם במלון, במוזיאון או אפילו בתור לדוכן אוכל, תנסו למצוא אתו מכנה משותף לפני כל דבר אחר. נסו להבין איזו קבוצת כדורגל הוא אוהד, מה הוא אוהב לבשל והאם גם הוא, כמוכם, נשרף מהר בשמש (בהנחה שאתם נשרפים). המכנה המשותף הוא הדרך להסיר דעות קדומות שיכולות להיות לו על ישראל, משאיר לו טעם של עוד ונותן רצון להתחבר אליכם עוד יותר. אם הוא יתחבר אליכם, יהיה לו קל יותר גם להתחבר למדינה שלכם.

© ADOBESTOCK

הקשבה - איך אפשר לדעת מה המכנה המשותף שלי עם האחר? אז זהו שאפשר! כשאתם מציגים את עצמכם, אל תחפרו ואל תדברו רק על עצמכם. תבינו שבשיחה הראשונה דווקא ההקשבה היא הכוח! הצד השני ירצה להמשיך להיות אתכם בקשר בזכות זה, וגם אתם יכולים לשמוע בסיפור החיים שלו משהו שדומה לזה שלכם. בזכות ההקשבה אולי תגלו שגם הוא אוהב לבשל עם סבתא שלו ואז תוכלו לספר לו על השקשוקה שאתם מכינים כל שישי עם הסבים.

ללמוד על היעד לפני שאתם מגיעים אליו - לכל מדינה יש את הדברים שרלוונטיים אליה. תרבות, נימוסים ואתרים. הכל באינטרנט, אל תהססו ללמוד על המקום לפני שאתם מגיעים. זה יעזור לכם להתנהג בצורה טובה יותר וגם ליצור מכנה משותף עם המקומיים. זכרו שרושם ראשוני עליכם יכול להיות גם רושם ראשוני על ישראל, ואם הרושם עליכם יהיה חיובי - גם ישראל תיתפס כחיובית.

"לכל מדינה יש את הדברים שרלוונטיים אליה. תרבות, נימוסים ואתרים" © ADOBESTOCK

מטיקטוק ועד ווטסאפ: תשמרו על קשר - שיחה טובה מסתיימת בעוקב באינסטגרם או בטיקטוק, כך שהקשר שלכם יכול להמשיך לעוד הרבה זמן אחרי שתחזרו מהטיול. זה יחשוף את הפוסטים שלכם על החיים בארץ לכל מי שפגשתם, יתן לכם רשת של חברים ברחבי העולם, ויעזור להפיץ את הסיפור הישראלי לעולם כולו. לסיפור הישראלי האישי שלכם יש כוח להסיר מחיצות, לבטל דעות קדומות, וכמובן - לשפר את תדמית ישראל בעולם.

אז קדימה, שימו קרם הגנה וצאו להרפתקה שתעשה טוב גם לכם וגם למדינה!

עמותתישראליז היא עמותה של צעירים ישראלים ששמה לעצמה למטרה לשפר את תדמית ישראל בעולם על ידי חיבורים וקשרים שהיא יוצרת בין ישראלים לצעירים בעולם, במטרה לשפר לטובה את האופן בו הם רואים את ישראל.

 

תגובות