בלי סודות: "שוקלת לרזות בשביל למצוא זוגיות". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "שוקלת לרזות בשביל למצוא זוגיות"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מתי כבר יהיה לי חבר?

בת 15 שואלת: "שלום, אני יודעת שאומרים שכל אחד בזמן שלו - אבל עוד לא היה לי אפילו חבר. אני לא מונעת מלחץ חברתי להדביק את הפער, זה פשוט כי אני רוצה מישהו לאהוב ושיאהב אותי באמת. זה לא קורה ואני מרגישה כאילו זה לא יקרה עד סוף התיכון - כי מאיפה אני אכיר מישהו שירצה אותי? אני מלאה וחושבת שזה ככה בגלל שאני שמנה. אני שוקלת לרזות מתוך מחשבה שאולי זה יעזור לי למצוא זוגיות."

תשובת היועצת: "שלום לך! אני שמחה שפנית אלינו ומחזקת אותך על האומץ להיות כנה. לא אוכל להגיד לך משפט קסמים שיפתור הכל, אבל אוכל להגיד לך שאני מבינה את הקושי שלך ונשמע שהתחושות שאת חווה בהחלט קשות. ראשית, דעי שרוב האנשים מנהלים את מערכת היחסים הראשונה שלהם לאחר התיכון. שימי לב רגע לשכבה בה את לומדת: הרוב בזוגיות או רווקים? זה טבעי שאת רוצה להיות בזוגיות, אבל אין לדעת מתי זה יקרה. בקשר לעובדה שאת רואה את עצמך כמלאה, אין יופי אחד. לפעמים נדמה לנו שהמשמעות של להיות יפה היא צבע שיער או עיניים מסוים, מידה מסיימת, צבע עור מסוים - זה לא נכון. כל אחד/אחת יפים בדרכו: גבוהים, נמוכים, בהירי שיער, כהיי עור, מלוכסני עיניים, מתולתלות וחלקים, ועוד ועוד. אהבי את עצמך!"

© צילום: Fotolia

נכנסתי להריון?

בת 15 שואלת: "שלום, עינגתי את החבר שלי וגם הוא אותי. אני הייתי עם תחתון ומכנס קצר והוא היה בלי. הוא שפך על המיטה ועל היד שלי והנוזל גם נגע במכנס. הזרע יכול להיכנס לתוכי ככה? ואם אחרי זה הוא שטף את הידיים ואז הכניס לי אצבעות, יש סיכוי שנשאר לו זרע על היד ונכנסתי להריון?"

תשובת היועצת: "היי, הזרע לא יכל לעבור דרך המכנס והתחתון. נוזל הזרע יכול להרטיב את הבד אך הזרע אינו עובר. לגבי האצבעות: הזרע מת מהר מאד אחרי שיצא לאויר העולם ואין סיכוי להיכנס כך להריון, מה עוד שהחבר שטף ידיים. אין לך שום סיבה לחשוש מהריון. על מנת להיכנס להריון, איבר המין שלו צריך להיכנס לנרתיק שלך (אפילו חלקית ואפילו לזמן קצר ואפילו אם הוא לא שופך) או שהוא צריך לשפוך ממש בפתח הנרתיק שלך, כך שהזרע נוזל ישירות פנימה לנרתיק. בכל מצב אחר אין חשש להריון. כל טוב!"

© Shutterstock

אפשר במחזור?

בת 17 שואלת: "היי, האם אפשרי לקיים יחסי מין בזמן מחזור, או שזה עלול לגרום להריון?"

תשובת היועצת: "היי, שמחה שפנית אלינו. אין מניעה לקיים יחסי מין בזמן המחזור. יחד עם זאת, את יכולה להיכנס להריון כאשר אין שימוש באמצעי מניעה והסיכוי לחלות במחלות מין גדל יותר בזמן המחזור ולכן מומלץ להשתמש בקונדום בכל קיום של יחסי מין. אם את משתמשת באמצעי מניעה נוסף וקבוע, את תהיי מוגנת מפני הריון. במידה ולא וזה משהו שאת חושבת שיכול להתאים לך, את מוזמנת להתקשר או להגיע לאחד הסניפים שלנו ולשמוע על כלל האופציות שעומדות לרשותך ולקבל מידע רלוונטי על מנת לקבל החלטה בנושא. פרטים באתר שלנו.

 
תגובות