גם המדע קובע: מעקב אחרי האקס זה גרוע בשבילכם. צילום מסך מהטמבלר

גם המדע קובע: מעקב אחרי האקס זה גרוע בשבילכם

נמצאים בפרופיל של האקס? מחקר בריטי מצא כי יש קשר בין המעקב אחרי האקס בפייסבוק לבין ההדרדרות שלכם בלימודים

מה קורה לאנשים כשנשבר להם הלב? בעידן המדיה חברתית, הם עלולים להפוך לאינטרנטיים מכורים ששומרים על דפי הפייסבוק של האקסים שלהם במשך שבועות, חודשים ואולי שנים אחרי שמערכת היחסים נגמרה, הם מבלים שעות על גבי שעות בסינון תמונות וצוללים למחשבות אובססיביות על כל עדכון סטטוס, אבל למה החיפוש אחרי חיי האקס באמת גורם?

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

יותר גרוע מכאב אחרי פרידה

מחקר חדש של הפסיכולוגית טרה מרשל, מרצה באוניברסיטת ברונל בבריטניה, מצא כי המעקב בפייסבוק מסוכן בדיוק כפי שהוא בחיים אמיתיים, משום שזה יכול להפוך להרגל רגשי מזיק. "חיטוט בפייסבוק של בני הזוג לשעבר עלול לדכא את התהליך הטבעי של התגברות עליהם", היא מוסיפה "באופן ספציפי יותר, מצאתי כי סוג זה של מעקב קשור עם מצוקה רבה, געגועים ממושכים לבן זוג לשעבר, רגשות שליליים יותר ובטחון עצמי ירוד". בנוסף לכך, מרשל מסבירה שמעקב בפייסבוק מפתה בגלל חוסר מגע ישיר, אבל הפיתוי של חיבור ללא אינטראקציה יכול להיות ממכר ומזיק.

© צילום מסך מהטמבלר

משפיע על הציונים בבית הספר

אם כבר הזכרנו את הפיתוי ללא האינטרקציה, מרשל בטוחה שיש על כך גם השפעות לא רק ברחבי הרשת החברתית, אלא גם בחיים האמיתיים - "ברגע שאנחנו מעדיפים להיות בחברה אינטרנטית בצורה מוגזמת, זה יכול להפריע למערכות יחסים בין קרובים וליכולות שלנו אם זה בבית הספר או בעבודה", היא מסבירה "בעיקר בגלל הערכה עצמית נמוכה, פחד מדחייה וקנאה עצומה במערכות יחסים".

 

© צילום מסך מהיוטיוב

התופעות האלו מוכרות כמובן לכל מי שחווה פרידה והן בהחלט חלק מתהליך ההתגברות, אבל הגרוע ביותר (או הטוב ביותר - אם אתם מודים לפייסבוק על הפרופיל של האקס) הוא שהפייסבוק כל כך נגיש, לכן הוא הופך לאזור מסוכן לאקס המציץ.

בחודש שעבר, פייסבוק הציגה כלים להפיכת הפעילות של האקס בפיד לפחות גלויה ללא חסימה או ביטול החברות, אבל הפיתוי האמיתי עדיין נשאר. לפעמים, למרות שאנחנו מאלצים את עצמנו - להתעלם מההעדכונים של האקס זו הדרך היחידה להישאר שפוי.

מקורות: elitedaily, mic

 

 

תגובות