בלי סודות: רוצה להגיד לה מה אני מרגיש, אבל פוחד מדחייה. shutterstock

בלי סודות: רוצה להגיד לה מה אני מרגיש, אבל פוחד מדחייה

איך לדעת מה הוא באמת רוצה ממך? ומה לעשות אחרי קיום יחסי מין לא בטוחים? יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

בת 15: "היי זה נורמלי שאני בתולה בגיל 15? עוד לא היה לי חבר רציני כי אני ביישנית ואין לי הרבה ביטחון. דיברתי עם ילד אחד מהעיר שלי (בגילי) והוא רוצה שניפגש איפשהוא. הוא אמר שהוא חרמן ושהוא רוצה שאני אעשה לו ביד. אמרתי לו סבבה כדי לזרום. לא באמת, והוא אמר להביא קונדום. והוא רומז לזה ואני מכירה אותו אבל לא ממש ואני לא יודעת אם כדי להיפגש איתו"

תשובה: שלום לך, אתחיל קודם לענות לך על הנער הזה ואחר כך אענה על שאלתך אם זה נורמאלי להיות בתולה בגיל 15. לגבי הנער הזה - אני שומעת ממך שאת מתלבטת לגבי הפגישה איתו, ואני רוצה לחזק אותך בהתלבטות שלך. זה באמת לא נשמע נכון עבורך. את לא ממש מכירה אותו, את לא יודעת אם יש ביניכם תקשורת טובה ופתוחה, אם יש ביניכם תקשורת טובה, האם הוא אכפתי כלפיך, האם יש כבוד הדדי, כל הדברים שחשובים בקשר בריא. לזרום זה לא שיקול נכון ביחסי מין וזה גם לא נשמע כמו מישהו שאת מעוניינת בו. חשוב שמגע מיני יתקיים במסגרת של קשר בריא עם בן זוג, שיהיה בו כבוד הדדי, אמון, מחויבות, אכפתיות ותקשורת פתוחה ואז תבחני את ההסכמה והרצון שלך. הדרגתיות זו מילה חשובה מאד ביחסים. לדבר עם ילד שאומר לך שהוא חרמן זה לא הדרגתי בכלל. זה גם לא מה שיעלה לך את הבטחון העצמי או יעזור לך להתגבר על הביישנות.

להיות בתולה בגיל 15 זה הרבה יותר נורמלי ממה שאת מתארת לעצמך. רוב בני בנוער בגילך עדיין לא קיימו יחסי מין וחלק גדול מהם או שמשקר ומספר שכן קיים, או שקיימו יחסים לא מהשיקולים הנכונים. על פי מחקרים בארץ ובעולם, ככל שמתחילים לקיים יחסי מין בשלב מאוחר יותר של ההתבגרות, כמו גיל 17, 18, 19 - נהנים הרבה יותר מאשר אלו שמתחילים מוקדם.

תחשבי על כל מה שכתבתי ותחשבי גם על זה שאת שווה יותר מזה. הרבה יותר מזה.

"לא יודעת אם כדאי לי להיפגש איתו" © shutterstock

עוד בבלי סודות בפרוגי:

בן 13: " יש ילדה שאני מאוהב בה כבר שנתיים וחצי בערך ואנחנו באותה כיתה. היא ילדה עם הרבה מאוד הומור וגם אני. אני מצחיק אותה הרבה ומרגיש שיש בינינו ידידות טובה. הבעיה היא שיש עוד כמה בנים שמצחיקים אותה ככה ומכירים אותה עוד מהיסודי ואני רק מהחטיבה ואני מפחד שהיא בעצם אוהבת מישהו מהם. אני מאוד רוצה להגיד לה מה אני מרגיש אבל אני פוחד מדחייה. אם היא אוהבת אחד מהם או סתם לא מרגישה כלפיי אותו דבר ואני פוחד שאם היא תדחה אותי לא רק שאני לא יהיה לי סיכוי להיות איתה אלה גם זה ירחיק בינינו ויפגע בקשר הטוב שלנו. אני משתגע!!! יש לכן כמה עצות בשבילי? בבקשה."

תשובה: "שלום לך, ראשית, אני רוצה שתדע שהדברים שכתבת מראים שאתה בחור מאוד רגיש ואמיתי וזה ממש ראוי להערכה! בדברייך, אתה מתאר את אהבתך למישהי ושאתה לא יודע מה לעשות. מצד אחד יכול להיות בדיוק כפי שכתבת, אם תחשוף את הרגשות שלך בפני הבחורה שאתה אוהב והיא לא מרגישה כמוך, הידידות שלכם תתקשה לחזור להיות כמו פעם. מצד שני, יכול להיות שגם אם היא לא מרגישה כמוך היא תהייה מספיק בוגרת והקשר ביניכם יהיה לה מספיק חשוב כדי לשמור עליו אותו דבר, ויכול להיות שרק אם תגיד לה איך אתה מרגיש אתה תגלה שהיא מרגישה בדיוק כמוך והיא לא תדחה אותך - אלא להיפך! היא תשמח שאמרת לה איך אתה מרגיש והיא תהייה מעוניינת לבדוק אופציה לקשר רומנטי איתך. יכולות להיות עוד הרבה אפשרויות אבל אם לא תנסה, לעולם לא תדע. אני חושבת שכדאי לך להעז ולנסות. אני יודעת שזה מפחיד והחשש מדחייה הוא ממש משתק אבל אני בטוחה שאתה מספיק חזק להתמודד עם הכול ואני בטוחה שהכל קורה לטובה ומסיבה מסוימת! שיהיה לך בהצלחה. אנחנו כאן בשבילך לעוד התייעצויות ולשמוע מה החלטת לעשות."

"מפחד שזה יפגע בקשר שלנו" © צילום מסך מהאינסטגרם

בת 16: "היי, אתמול אני וחבר שלי שכבנו והיינו קצת שיכורים. שכבנו כמה פעמים וכל הזמן עם קונדומים. ממש רצינו לדעת את ההרגשה איך זה בלי, אז הוא הכניס חצי ממנו לאיבר המין שלי לאיזה 5 שניות והוציא ולפני שהוא הכניס אז ניקינו את איבר המין שלו עם מגבון כי היה שם נוזל כזה. הוא הכניס וישר הוציא. יש סיכוי להריון? אני ממש מפחדת."

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. לצערי, מהדברים שתיארת כן יש סיכוי להריון (נמוך אמנם, אבל עדיין הוא קיים). הריון יכול לקרות בכל כניסה של הפין לפות בלי אמצעי מניעה. גם אם הכניסה מתרחשת רק לזמן קצר, גם אם היא לא עד הסוף וגם אם הגבר לא גומר. הסיבה לכך היא שלגבר יש טיפות מקדימות שיוצאות עוד לפני הגמירה (כנראה הנוזל שניקיתם לפני שהוא נכנס) וגם הן יכולות לגרום להריון. זה שניקיתם את הפין שלו לפני הכניסה לא אומר שהטיפות לא יצאו שוב כשהוא היה בתוכך ולכן אני ממליצה לך להקטין את הסיכוי להריון ולקחת אמצעי מניעה לשעת חירום ("גלולת היום שאחרי"). את הגלולה של היום שאחרי (פוסטינור או נורלבו) את יכולה לקנות בכל בית מרקחת בלי מרשם ולקחת בהקדם תוך 72 שעות לכל המאוחר. שבועיים לאחר לקיחת הגלולה יש לעשות בדיקת הריון ביתית כדי לוודא שאכן אין הריון. אני רוצה להציע לך להגיע אלינו, לדלת פתוחה הקרובה לביתך, בעוד שבועיים, לעשות את הבדיקה אצלנו ללא ידיעת הורים, בחינם ובליווי יועצת. באותה הזדמנות נשמח לייעץ לך על עוד אמצעי מניעה שאת יכולה להשתמש בהם. בהצלחה"

"מפחדת שיש סיכוי להריון"© shutterstock

המשיבות הן יועצות מטעם עמותת "דלת פתוחה" - רשת מרכזי יעוץ למתבגרים ולצעירים בנושאים הקשורים למיניות בריאה. לייעוץ חינם בטלפון 03-5101511, או באתר  www.opendoor.org.il. במקרה הצורך ניתן לקבוע פגישה/בדיקת רופא/ה במרכזי הייעוץ ברחבי הארץ. סודיות מובטחת.

 

תגובות