בלי סודות: "אני יודעת שהוא לא אוהב אותי בחזרה". shutterstock

בלי סודות: "אני יודעת שהוא לא אוהב אותי בחזרה"

איך ניתן להשיג גלולות למניעת הריון? ומה אפשר לעשות כשהוא מעדיף רק את הגוף שלך? יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

בת 17: "אני וחבר שלי עשינו סקס יבש. הגיוני שירד לי דם?"

תשובה: שלום יקירה, בחיכוך ממושך של סקס יבש יכול להיות מצב בו יהיה שפשוף חזק על איבר המין, או אפילו פציעה של העור. אני יודעת שזה בטח הלחיץ אותך, אבל את יכולה להירגע. מה שחשוב הוא שתמנעו ממגע מיני למשך שבועיים, כדי שהפצע יתאחה ולא ימשיך לדמם. אם הוא לא מתאחה לבד, כדאי שתלכי לרופא/ה כדי לקבל משחה שתרפא את הפצע.

© צילום מסך מהפייסבוק

עוד בבלי סודות בפרוגי:

בת 18: "היי לכם. אז ככה - יש לי חבר, שאני אוהבת מאוד. אני יודעת שהוא לא אוהב אותי בחזרה ואני עדיין נשארת אתו, למרות הכל. הבעיה שלי היא שבכל פעם שאנחנו נפגשים הוא מתחיל לגעת בי, להכניס ידיים מתחת לבגדים שלי, להצמיד את הישבן שלי ל ** שלו וכו'. אני לא יודעת אם אני רוצה בזה, אבל אני בכל זאת זורמת אתו. מה לעשות? אני מפחדת להיפרד."

תשובה: שלום יקירה, אני מצטערת לשמוע שחבר שלך לא אוהב אותך כמו שאת אוהבת אותו. מגיע לך להיות עם מישהו שיאהב אותך כמו שאת אוהבת אותו, ושתהיה לך הרגשה טובה לגבי הקשר בו את נמצאת. אני שומעת גם שאת מאוד מבולבלת, כי האהבה שלך אליו והתחושה הנעימה של המגע שלו מבלבלים אותך, על אף מה שהראש שלך אומר ויודע. אני מרגישה שאת צריכה רק קצת תמיכה וחיזוק לגבי עצמך כדי שתוכלי לקבל החלטה ברורה לגבי מה לעשות הלאה. 

אתחיל מזה שאת שווה. את שווה שירצו את כולך ולא רק את גופך. את שווה שירצו להיות איתך עם כל מה שזה אומר, ולא רק עם חלקים ממך. אני מבינה שאת מפחדת להיפרד. פרידה זה אכן דבר קשה אבל אחרי זמן מה שתהיו פרודים, את תרגישי חזקה ועוצמתית על כך שעשית את המהלך הזה. זה ייקח זמן, אבל את תתגברי, ויהיה בעתיד בחור אחר שתרצי להיות אתו וירצה להיות אתך בתנאים שלך. אנחנו כאן אם את רוצה להתייעץ עוד בנושא. נוכל לעזור לך ולתמוך בך.

© צילום מסך מאינסטגרם

בן 14: "אני וחברה שלי ביחד כבר מעל לחצי שנה והתחלנו לקיים יחסי מין מוגנים לפני כחודש. אנחנו מפחדים שקונדום לא מספיק, והחלטנו שכדאי להשתמש גם בגלולות. הבעיה היא שאנחנו לא יודעים היכן אפשר להיבדק אצל רופא/ת נשים (חברה שלי לא רוצה ללכת לרופא/ת משפחה, או לקופת חולים, בגלל שלדעתה זה בושה, והיא מפחדת שהרופא/ה יספר/תספר להורים). השאלה שלי היא איפה היא תוכל להיבדק ולקבל מרשם לגלולות, ואם תהיה בעיה עם הגיל שלה (14). תודה מראש על המענה."

תשובה: שלום לך, אני שמחה לשמוע שאתם מקיימים יחסי מין מוגנים, ושאתם אחראים ודואגים לבריאות שלכם. אתחיל מזה שקונדום הוא אמצעי מניעה מצוין, כל עוד משתמשים בו כמו שצריך ושהוא לא נקרע. שימוש נכון בקונדום כולל - קניית קונדום איכותי, וידוא שהקונדום בתוקף, שימוש בקונדום מתחילת חדירה ויציאה ישר אחרי שהגבר מגיע לאורגזמה ("גומר"). כל עוד זה קורה, והקונדום לא נקרע - אין חשש להריון.

בשביל לקבל אמצעי מניעה נוספים כמו גלולות, חברה שלך צריכה ללכת לרופא/ת נשים. אם היא מתביישת ללכת לרופא/ת נשים בקופת חולים, היא יכולה להגיע אלינו ל"דלת פתוחה" ביום בו יש רופא/ת נשים . היא מוזמנת להתקשר ולקבוע תור. הפגישה חסויה ובחינם.

אני כן רוצה להתייחס רגע לגילכם הצעיר. אתם בני 14, ממש תחילת גיל ההתבגרות ואתם חצי שנה ביחד. למרות הבגרות שאתה מראה כאן, האם אתה לא מרגיש שאתם יותר מידי צעירים? יש לכם עוד את כל החיים לגלות את הגוף שלכם ולקיים יחסי מין. הגוף שלכם עוד גדל ויכול להיות ששווה להמתין עוד קצת. חשוב שתוודא שנעים לחברה שלך ושלא כואב לה, שוב בגלל גילה הצעיר. אנחנו כאן לכל דבר שתצטרכו וכמובן שנעזור לכם בהתאמת אמצעי מניעה נוספים פרט לקונדום, במידה שתחליטו שזה הדבר הנכון עבורכם.

© shutterstock

המשיבות הן יועצות מטעם עמותת "דלת פתוחה" - רשת מרכזי יעוץ למתבגרים ולצעירים בנושאים הקשורים למיניות בריאה. לייעוץ חינם בטלפון 03-5101511, או באתר  www.opendoor.org.il. במקרה הצורך ניתן לקבוע פגישה/בדיקת רופא/ה במרכזי הייעוץ ברחבי הארץ. סודיות מובטחת.

תגובות