בלי סודות: הזמן הנכון להתחיל לקיים יחסי מין. shutterstock

בלי סודות: הזמן הנכון להתחיל לקיים יחסי מין

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

בת 11: "היי, אז הייתי בטיול בצופים והכרתי מישהו שלפני רק ידעתי מה השם שלו וזהו, ובמסלול אחד היינו ביחד ועזרנו אחד לשני בסוף גם התחבקנו והחזקנו ידיים (מה שלפני לא קרה עם בנים אחרים) באוטובוס חזרה הוא אמר לי מעכשיו אנחנו חברים (בסט פרינד כאילו) ואז הבנתי שהוא התכוון כזוג. הוא ממש חמוד אבל אני לא יודעת אם הוא היה רציני או לא, גם אם לא אני בטוחה שנישאר ידידים וכזה, אבל רציתי קצת ייעוץ. תודה מראש."

תשובה: שלום לך, מה שאת מתארת נשמע כמו תחושה ממש כיפית. פעם ראשונה של ידידות וחברות עם בן זו בהחלט הרגשה מרגשת. אנחנו מאוד ממליצות לשתף גם את אמא, אחות גדולה או מישהי במשפחה שאת מרגישה אליה קרובה שתוכל לשמוח יחד איתך. ממה שאת מתארת באמת קשה להבין אם הוא היה רציני או לא. ולכן אנחנו תמיד ממליצות על לקחת את הדברים לאט, לדבר איתו, לשאול אם ירצה להיפגש, להסתמס בוואטסאפ. הרבה פעמים בגיל ההתבגרות תתקלי בסיטואציות כאלה שתהיי בקשר עם בנים ובנות ולא יהיה תמיד ברור מה הכוונה של שני הצדדים ומה יקרה בסוף. צריך לקחת את זה בחשבון, שבאמת זה לא תמיד יהיה מוחלט ולכן כדאי לשמור על חברות שאפשר לדבר בה, לשאול ולהגיד את דעתך ואת רצונותייך. בינתיים נראה לי שתראי אם אתם נפגשים שוב ואולי תיזמי משהו בעצמך? נשמח לשמוע שוב ממך, כל טוב.

© צילום מסך מהאינסטגרם

עוד בבלי סודות בפרוגי:

בת 17: "היי, אני בת 17. ועד עכשיו כמעט ולא הייתה לי עוררות מינית בכלל, ניסיתי גם לקיים כמה פעמים סקס ללא הצלחה זה כאב לי מדי וגם שניסנו בכוח זה פשוט לא נכנס. יש מצב שמשהו אצלי פיזית לא בסדר?"

תשובה: שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו ומבינה ללבך. את מתארת סיטואציה שהרבה בנות בגילך חוות, השאלה מהי עוררות מינית, מתי אני מעוררת, מתי מתחשק לי ומה זה אומר בכלל היא שאלה שעולה ואנחנו מצפות לקבל עליה תשובה ותוהות מה לא בסדר איתנו. אז חשוב לי להרגיע אותך, עוררות מינית וחשק מיני הוא דבר שלומדים להכיר ומגיע עם הניסיון והשנים של גיל ההתבגרות. חשק מיני היא תחושה גופנית שקשה להתעלם ממנה כשהיא קורת, הלב פועם בחוזקה, פרפרים בבטן והתרגשות שמגיעה מאזור הפות. זו תחושה מאוד נעימה שצריך להיות רגועים ובטוחים ומעוררים מינית כדי שהיא תקרה. אצל הרבה בני נוער, התחושה הזו לא באה כאשר מקיימים יחסי מין וחשוב לזכור שכדאי לקיים יחסי מין כאשר יש את התחושה הזו ולא להפך. כלומר התחושה קודם מגיעה ואז מתחילים להנות ביחסי המין וכנראה שאלו הכאבים שאת מתארת.

כדי שנוכל ליהנות מיחסי מין, אנחנו צריכות להיות מעוררות מינית - הגוף והראש נכנסים למצב של הכנה לחדירה: הפות משחרר נוזל חיכוך, הוא מתנפח מעט וחום הגוף עולה ביחד עם זה שהשרירים בפות קצת נרפים ואנחנו נהיות פחות מתוחות ולחוצות באיבר המין. כל הדברים האלה קורים ביחד עם זה שהראש, המחשבות והרצונות שלנו נמצאים בסיטואציה ואז הרבה יותר קל ליהנות כי גם אנחנו חושקות ורוצות להיות בתוך הסיטואציה וגם הגוף פיזית מוכן. לכן, אני חוזרת לדבר הראשון שאמרתי שהכל נורמטיבי וקורה להרבה בני נוער בגילך.

© shutterstock

אז מה כן אפשר לעשות? קודם כל, חובה, לא לעשות שום דבר שלא נעים לך. הרגשת הכאב מסוכנת כי היא יכולה להיצרב בגופנו ופשוט לא להניח לך ליהנות מהיחסי מין. לכן, את עושה רק מה שנעים ולאט לאט בקצב שלך. חדירה היא שלב מתקדם מאוד ביחסי מין ויש הרבה דברים שניתן ליהנות מהם לפני שיכינו אותך ואת גופך וראשך. אוננות הדדית, ליטופים, מגע עירום, חיבוקים הכנסת אצבעות וכן הלאה. השקיעו ביחסי המין ללא החדירה לפחות 20 דקות ואל תקיימו חדירה אם אינך מספיק מעוררת, רטובה ומעוניינת בסיטואציה! הכירי את גופך, למדי אותו ותיהני ממנו. אתם יכולים להיעזר בנוזלי סיכוך על בסיס מים או בקונדומים שמכילים עליהם כבר את נוזל הסיכוך שיקלו על החדירה. אבל שוב אני אומרת, מגיעים לשלב של החדירה רק כאשר את באמת מצליחה להיות מעוניינת בה. עשו את יחסי המין במקום בו את מרגישה נוח, ואינך לחוצה. ונסי להכיר ולהרגיש בנוח עם בן הזוג שלך ועשו זאת לאט. הכל עניין של ניסיון ותחושות ביטחון. את מוזמנת לקרוא אצלנו במאגרי המידע עוד על הפעם הראשונה ולהרים טלפון ולקבל ייעוץ מאחת היועצות שלנו. כל טוב.

בן 18: "היי רציתי לשאול אם חברה שלי מצצה לי וגמרתי על המיטה וקצת עליה על הבטן לאחר שזה התייבש לגמרי וניגבתי את איבר המין שלי על המיטה ועם נייר ואחרי שעה וחצי בערך הכנסתי אותו ללא קונדום אחרי שזה היה יבש האם קיים חשד להריון מכזה דבר?"

תשובה: היי, בכל פעם שיש כניסה של הפין לפות ללא שימוש באמצעי מניעה יש חשש להיריון. ישנן טיפות זרע היוצאות מאיבר המין ללא כל שליטה וללא כל יכולת להבחין בהן ואלה בהחלט עלולות להוביל להיריון. אני מציעה לכם להגיע לסניף דלת פתוחה הקרוב למקום מגוריכם על מנת שנוכל לעזור ולהתאים את אמצעי המניעה הנכונים והמתאימים ביותר עבורכם. ניתן לבצע בדיקת היריון שבועיים לאחר יחסי המין הלא מוגן. גם את בדיקת ההיריון ניתן לבצע בסניף דלת פתוחה בליווי יועצ/ת. בהצלחה ושבוע טוב.

© צילום מסך מאינסטגרם

המשיבות הן יועצות מטעם עמותת "דלת פתוחה" - רשת מרכזי יעוץ למתבגרים ולצעירים בנושאים הקשורים למיניות בריאה. לייעוץ חינם בטלפון 03-5101511, או באתר  www.opendoor.org.il. במקרה הצורך ניתן לקבוע פגישה/בדיקת רופא/ה במרכזי הייעוץ ברחבי הארץ. סודיות מובטחת.

תגובות