בלי סודות: "שכבתי עם מישהו והקונדום נקרע, אני בהיריון?". shutterstock

בלי סודות: "שכבתי עם מישהו והקונדום נקרע, אני בהיריון?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

חשש מאוננות ומגודל איבר המין

בן 13 שואל: "אני כל הזמן מאוננן עם פורנו ולפעמים מפעיל דימיון, זה בסדר? בנוסף, גודל איבר המין שלי במצב רפוי הוא 7 סמ׳ ו16 סמ׳ בזיקפה. האם זה נורמלי לגילי?"

תשובה: "שלום לך, אין שום בעיה לאונן הרבה. אתה בן 13 וזה טבעי.  ובכל זאת, ההמלצה שלנו היא להפחית את האוננות מול פורנו ולהשקיע יותר באוננות מהדמיון. זה מאפשר לך לפנטז על מה שמתאים לך, בלי שישתילו לך דימויים מבחוץ. כמו כן, זה מאפשר לך לפנטז על נערה אמיתי שאתה מחבב או נמשך אליה ולא מייצר אצלך תמונה מעוותת של איך נראה מין ומגע מיני במציאות. מה שרואים בפורנו אינו קיים בעולם האמיתי ואני לא רוצה שתפתח תלות בין הגירוי והפורקן שלך לדימויים הללו, או שתתאכזב כשתגיע למגע מיני אמיתי בעולם הממשי. בנוגע לגודל הפין שלך, הוא נורמלי לחלוטין לגילך, ובכלל. אתה בתחילת גיל ההתבגרות ויש לך עוד כמה שנים לגדול. חשוב שתדע שגודל איבר המין שלך אינו מעיד דבר על הגבריות שלך או כמה טוב תהיה במיטה, וגם לא כמה בנות ירצו להיות איתך."

עוד בבלי סודות בפרוגי:

 חשש מביצוע בדיקה ואגינלית 

בת 17 שואלת:  "אני בתולה, האם כשהולכים לרופא/ת נשים בשביל מרשם גלולות הוא עושה בדיקה וגינאלית למרות זאת? אם כן אוכל לבקש שלא יעשה?"

תשובה: "שלום לך, כשהולכות לרופא/ת נשים על מנת להתאים אמצעי מניעה, אין צורך בבדיקה גינקולוגית. בדיקה גינקולוגית צריכה להתבצע בחצי שנה הראשונה לקיום יחסי מין, ולאחר מכן, אחת לשנה. במפגש עם הרופא/ה את תעני על שאלות הקשורות להיסטוריה הרפואית שלך ושל משפחתך, כדי לדעת אם את יכולה ליטול אמצעי מניעה הורמונליים או לא."

© shutterstock

הקונדום נקרע באמצע קיום יחסי המין, אפשר להיכנס להיריון?

בת 16 שואלת: "שכבתי אתמול עם מישהו והקונדום נקרע וכנראה שהוא גמר בפנים. בדקתי באינטרנט ואלו לא ימי הביוץ שלי. יש לי עדיין אפשרות עדיין להיכנס להיריון?"

תשובה: "שלום לך, אינך יכולה לדעת בוודאות שאלו אינם ימי הביוץ שלך. את בת 16 והמחזוריות שלך אינה סדירה. איני יודעת כמה זמן עבר, אבל ההמלצה שלנו היא לקחת מרשם מרופא/ת נשים לגלולה בשם "אלה" ולקחת אותה. זו גלולה שיעילה עד 120 שעות מיחסי המין הלא מוגנים. אם עברו 120 שעות, תעשי בדיקת הריון כשיעברו שבועיים מיחסי המין בהם נקרע הקונדום כדי לוודא שאינך בהריון."

 

 

 

תגובות