ניסוי חברתי: מה תעשו אם תהיו עדים להומופוביה? . צילום מסך מיוטיוב

ניסוי חברתי: מה תעשו אם תהיו עדים להומופוביה?

לצערנו הרב, כולנו יודעים מה זה הומופוביה. בעולם שדבר נורא כזה מוכר כל כך, יוצרי תוכן ברשת נוגעים יותר בנושא. יוטיובר אחד החליט לעשות ניסוי בנושא, והנה התוצאות

האם יצא לכם לראות במציאות הומופוב שמעיר הערות לזוג הומואים שיושבים קרוב אחד לשני ומחזיקים ידיים? איך הייתם מגיבים אם הייתם רואים דבר שכזה? האם הייתם עוזרים להם או מצטרפים לתוקף? ניסוי חברתי מיוחד מראה שיש תקווה עוד בעולם.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

היוטיובר ג'וליוס דיין, החליט להרים ניסוי חברתי. בניסוי הוא לוקח זוג הומואים שכל מה שהם צריכים לעשות זה להחזיק ידיים, לשבת קרוב אחד לשני ואולי קצת להתנשק. בניסוי, דיין עצמו ישחק את ההומופוב והוא רוצה לראות איך יגיבו שאר האנשים שנמצאים סביב. צפו בניסוי:

"למה אתם מחזיקים ידיים בציבור? זה מגעיל", "מה אתם עושים שם? למה אתם מתנהגים כמו הומואים?" ו-"בדת שלי כתוב שהומואים הם פדופילים" – אלו רק חלק מהמשפטים שאמר ג'וליוס בתור אדם הומופוב חשוך. בשלב מסוים, הוא התחיל לצלם אותם בסמארטפון שלו וקיבל הערות מכל מי שסביבו.

בסרטון אפשר לראות למעט אדם אחד שמצטרף אל דיין בהתקפה הזו, שהאנשים מסביב פשוט תמכו בזוג הגאה. הם נלחמו עבורם, הם עשו הכל בשביל לעצור את ההומופוב הקשוח והמגעיל. אישה אחת החליטה שהיא לא מרגישה בנוח לשבת ליד אדם שכזה ולכן עברה מקום, ולאחר מכן היא חזרה בשביל לצלם אותו כדי לראות איך הוא מרגיש כשמצלמים אותו בלי רשות.

"אם שני אלו יחליטו לקיים יחסי מין כאן מולך – זה עניין שלהם" אמרה אחת הנשים בסרטון, "זה לא משהו שקשור אלייך או אליי. איך אתה מעז? אם אתה לא אוהב את זה, תסתכל למקום אחר" היא שאלה בכעס. אדם אחר אמר "זאת אהבה. זאת אהבה. זאת אהבה. יש אהבה בכל מקום כאן". בשלב מסוים בסרטון רואים את דיין שואל את האנשים בקרון אם כולם חולקים עליו. נשמעה הסכמה כוללת שכן, כולם חולקים עליו.

 

הניסוי הזה מעורר הרבה תחושות. זה מראה לנו שיש עוד תקווה ואולי העולם בתהליך קבלה עצום שיעזור להמון. הרבה מעבר לדבר המדהים הזה, קצת מצחיק לראות את הפרצופים של האנשים לאחר שהם גילו שמדובר בכלל בניסוי חברתי.

 

תגובות