20 דקות של גיהינום: די לתופעת ההטרדות המיניות. צילום מסך מהאינסטגרם

20 דקות של גיהינום: די לתופעת ההטרדות המיניות

בשנים האחרונות דיווחים על תקיפות והטרדות מיניות נעשו חלק מהשגרה, ולרוב תמצאו נשים שלוחמות נגד זה, אבל מה קורה כשדווקא גברים הם אלו שבוחרים לבוא כנגד אותם התופעות? - קמפיין חדש

אונס והטרדות מיניות כלפי נשים זהו משהו שבשגרה, והנה שוב משהו שקשור לנושא בכותרות.

לאחר המון שנים בהם שמענו בעיקר נשים שמדברות על הנושא ומספרות את סיפורן, באו כמה גברים ואמרו: תורנו! היום נציג לכם קמפיין חדש שבו גם גברים משמיעים את קולם.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

לפני כשנה התרחש באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה מקרה אונס, שמאז עלה הרבה בכותרות. בחודש ינואר באמצע מסיבת אחווה, ראו שני דוקטורטים אדם שמתנהג בצורה אגרסיבית ולא נאותה כלפי אישה, שהתברר שהייתה מחוסרת הכרה. לאחר שאותו אנס קלט את הדוקטורטים, הוא התחיל לברוח והשאיר את אותה האישה, שכובה ליד פחי הזבל. יש לציין שאותה אישה התעוררה שעות ספורות לאחר מכן בבית החולים, ולא ידעה בכלל על הנעשה.    

מספר חודשים לאחר מכן ברוק טרנר, אותו אנס הורשע בשלושה עבירות, בהן אחת ("תקיפה לצורך אונס") שבה הוחלט ש"יבלה" חצי שנה במעצר, ולא בבית כלא על אותה עבירה מסויימת. העונש המלא של טרנר היה שישה חודשי מאסר בלבד. בעקבות פסיקת השופט, אביו של טרנר טען כי זה מחיר גדול מדי בשביל פעולה של 20 דקות, ושישנן דרכים שונות להעניש אותו.

© shutterstock

 אנשים ששמעו את הנאמר הזדעזעו לשמוע את דברי האב, ולאחר שנה החליטו לקחת את דבריו לכיוון אחר, ויזמו פרוייקט חדש הנקרא - #20MinutesOfAction4Change. הפרוייקט נוצר במטרה לעודד אבות ובנים לשבת לשיחה של 20 דקות ביום כדי לדבר על זכויות נשים, תקיפה מינית והסכמה.                

ריאן ספליסקי, אחד ממנהיגי הקמפיין, אמר לתקשורת - "פעולה של עשרים דקות זו דרך מצערת להגדיר אונס. זה זעזע כמה אבות פה ואמרנו שאנחנו צריכים לקחת אחריות ולשוחח עם הבנים שלנו על הדברים האלה. זו לא הפעם הראשונה שיוצא כזה רעיון, אבל הוא יצא מצד הנשים. הגיע הזמן שגם האבות יפעלו. אני מקווה כי האבות יראו לילדים מהי הדרך הנכונה להתנהג לנשים."    

© shutterstock

                                                             

כשאני שומעת על הטרדות ותקיפות מיניות אני קודם כל חושבת על אותם נשים\גברים שנאלצו ונאלצים לחוות דבר שכזה, אירוע שפשוט הורס לך את כל החיים. אתה מרגיש פגוע, מאוים, חלחלה איומה בגוף בכל פעם שאתה מנסה להזכר בדבר. לאנשים יש נטייה לחשוב שרק נשים מותקפות, או שרק בנות שמתלבשות חשוף חוות את זה. אבל לצערנו, למספר אנשים מכל המינים ומכל הסוגים יצא להתקל בפעולה מינית כלפיהם, ללא שום הסכמה.

בתור חברה אנחנו חייבים להתחיל בשינוי, זה התחיל מאבות שנגד הטרדות מיניות ויכול להמשיך עד הפגנות ומצעדים של קהילה שלמה. הכל יקרה אם רק תהיה תמיכה ועזרה בנושא.

תגובות