בלי סודות: "קיימתי יחסי מין לא מוגנים וחושש מהתוצאות". shutterstock

בלי סודות: "קיימתי יחסי מין לא מוגנים וחושש מהתוצאות"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

קיימתי יחסי מין לא מוגנים עם אישה שגדולה ממני

בן 17 שואל: "שלום, אני בן 17 וחצי קיימתי לפני יומיים יחסי מין עם אישה שגדולה ממני בעשר שנים בלי קונדום. כנראה שהיא הייתה עם הרבה בנים. רציתי לדעת מתי כדאי לעשות את הבדיקה, ואיך ניתן לעשות אותה בלי שההורים יגלו, ומה אני עושה אם יש בעיה כספית לתשלום הבדיקה? תודה".

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו ומבינה ללבך. אתה מוזמן ללכת לבדיקה למחלות מין בחינם, בחלק מסניפי דלת פתוחה, במרפאת לוינסקי בתל אביב, או במרפאת הפרסים בחיפה. בדיקת ההיריון היא ללא תשלום והיא אנונימית כך שאף אחד חוץ ממך לא יקבל את התוצאות. בנוסף, חשוב לציין ששימוש בקונדום הוא מאוד חשוב, בכל מקרה בו מקיימים יחסי מין, ועם כל בת/בן זוג שהם. מומלץ לקיים יחסי מין עם מישהי שאתה מכיר וסומך עליה, בגילך, שיש ביניכם כבוד הדדי ואמון, כדי שהבריאות שלכם תישמר." 

עוד בבלי סודות בפרוגי:

 

© shutterstock

האם זה בסדר שלא דיממתי כאשר קיימנו יחסי מין?

בת 17 שואלת: "היי, התחלתי לקיים יחסי מין עם חבר שלי ואני נוטלת גלולות. יש לי מספר שאלות: השאלה הראשונה היא שקיימנו יחסי מין פעמיים, לא כל כך כואב לי, אני נהנית ולא יורד לי דם. האם זה בסדר? או נורמלי? השאלה השנייה שלי היא האם חבר שלי יכול לגמור בפנים כשאני על גלולות? אני לא יכולה להיכנס להריון מזה? והשאלה השלישית היא מתי אני אמורה לקבל מחזור עם הגלולות, שיש בהן 4 כדורים לבנים"?

תשובה: "שלום לך, ראשית, כל הכבוד לך על האחריות שבנטילת גלולות. זה מאוד נורמלי שלא יורד לך דם ושלא כואב לך. כל אישה מגיבה קצת אחרת ליחסי מין וכאשר יש כניסה איטית, ואת מגורה לפניה, זה לא אמור לכאוב. במידה ואת מקפידה לקחת גלולה כל יום באותה שעה, ואת לא לוקחת אנטיביוטיקה, מקיאה או משלשלת, את מוגנת מהיריון. אני מציעה לך לקרוא בעיון את העלון שמצורף לגלולות. הוא מסביר מאוד בפירוט את כל המצבים בהם את לא מוגנת. חשוב לזכור שגלולות מגנות עליך רק מפני היריון ולא מפני מחלות מין, ואני ממליצה שבנוסף לגלולות תשתמשו גם בקונדום עד שאתם עושים בדיקות למחלות מין. לגבי שאלתך האחרונה, אין יום קבוע שבו אמורים לקבל מחזור, אצל כל אישה זה קצת אחרת, תנסי בחודש-חודשיים הראשונים ואז תדעי איך הגוף שלך מגיב לגלולות הספציפיות האלה, ויש גם גלולות שלא אמורים לקבל איתן מחזור, זה תלוי איזה סוג גלולות את לוקחת. בהצלחה!" 

חוששת מהיריון למרות שקיימה יחסי מין יבשים

בת 16 שואלת: "היי, אני וחבר שלי עשינו סקס יבש והזרע שלו קצת נגע לי בפה. זה נחשב להריון? אני פשוט קצת פוחדת, לא כל כך מבינה בזה ואני נורא לחוצה".

תשובה: "שלום לך, אינך צריכה לדאוג. הכל בסדר. אין שום דרך להיכנס להריון ממין אוראלי (בפה). כדי להיכנס להריון צריך שהפין שלו ייכנס לתוך הנרתיק שלך (איפה שיוצא דם הווסת) או שהוא צריך לשפוך את הזרע ממש בפתח הנרתיק שלך. בשום צורה אחרת לא ניתן להיכנס להריון. נשמח מאד אם תגיעי לדלת פתוחה על מנת שיועצת תשב איתך ותסביר לך את תהליך הרבייה, וכל מה שאת צריכה לדעת על מין בטוח, כמובן הכל בחינם ותחת סודיות."

תגובות