בלי סודות: "יש לי רגשות לחברה הכי טובה שלי". shutterstock

בלי סודות: "יש לי רגשות לחברה הכי טובה שלי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

מפחדת מאוננות ומלשים טמפונים

בת 18 שואלת: "אני מגיל קטן מאוננת. באופן קבוע ודי הרבה. הבעיה היא שזה כל הזמן מעל המכנס או התחתונים, וזה כיף לי כי תמיד פחדתי ונגעלתי מלגעת לעצמי שם. אני לא יודעת למה. בנוסף, אני צריכה כבר לנסות לשים טמפון כי מלא אומרות שזה הרבה יותר נוח ועוזר, גם אמא שלי. ואני פשוט לא מעזה. זה מגעיל אותי ומפחיד ועצם המחשבה של לדחוף לשם משהו, או את האצבעות, או טמפון, או כל דבר, מלחיצה אותי. אני מפחדת שיכאב. זה מגעיל אותי ותמיד הגעיל אותי - גם שלי, גם של אחרות. מה לעשות? זה יעבור מתי שהוא? אני מפחדת שכשתהיה לי חברה (אני לסבית) אז ברגע שנגיע לאינטימיות וכל זה אז ברגע האחרון אני אשתפן. בבקשה תעזרו לי".

תשובה: "שלום לך, אתחיל מזה שמשמח לשמוע שאת מאוננת ושזה נעים לך. כל אחת מאוננת בצורה אחרת, יש כאלה מעל הבגדים, יש כאלה מעל התחתונים ויש כאלה ישירות על איבר המין ואפילו עם הכנסת אצבע לנרתיק. מה שאת מתארת נשמע כמו מה שנערות רבות בגילך חושבות. אנחנו חיות בעולם בו אין מספיק חינוך מיני והיחס לאיבר המין שלנו הוא פעמים רבות יחס שקשור לגועל ודחייה. יכול להיות שזה יעבור לך אבל אני כן מציעה לנסות לעשות מאמצים להתחבר לגופך ולאיבר מינך. את יכולה לקחת מראה אחרי המקלחת ולהניח אותה מול איברך, רק תסתכלי עליה. אחרי שזה כבר לא יגעיל אותך להסתכל עליה, תגעי בה. לא בהכרח בשביל לאונן אלא בשביל להבין מהם האיברים הללו, איפה שפתיי הנרתיק, הדגדגן, פתח הנרתיק. אחרי שזה כבר לא יגעיל אותך, תנסי לאונן ללא בגדים או תחתונים. תביני שזה תהליך ותעשי את זה בהדרגתיות, ללא קשר לזה שתהיה לך חברה או לא. קודם את צריכה להתגבר על זה עם עצמך ורק לאחר מכן עם מישהי אחרת."

© shutterstock

עוד בבלי סודות בפרוגי:

יש לי רגשות לחברה הכי טובה שלי

בן 15 שואל: "שלום, יש לי שני חברים הכי טובים (אחד בן ואחת בת) ואנחנו שלישייה כזאת שכל הזמן ביחד ומספרים אחד לשני הכל. לילדה שחברה שלי יש חבר והם כבר שנה ביחד, אבל לפעמים ברור לי שאני מרגיש משהו אליה. ברור לי שהיא לא מרגישה שום דבר אלי ואני לא יכול לספר לה כי זה יביך את שנינו. מה אני יכול לעשות?"

תשובה: "שלום לך, קודם כל אני שמחה לשמוע שיש לך שני חברים הכי טובים! זה ממש לא מובן מאליו וראוי להערכה רבה כל הכבוד לך ולכם! אתה כותב שאתם מספרים אחד לשני את הכל ונמצאים כל הזמן ביחד ונראה שאתם מאד מאד קרובים. הדרך שאני רואה קירבה היא גם בשיתוף בדברים שעל פניו בהתחלה נראים אולי מביכים. אני הייתי ממליצה לך להתגבר על המבוכה ולומר לה מה אתה מרגיש כלפיה (וזאת בשיחה בארבע עיניים), או אם מתאים לך יותר אתה יכול לעשות זאת גם דרך הרשת, אם כי אני חושבת שעדיפה שיחה פנים אל פנים, כך שתוכל לראות גם איך היא מגיבה, את העיניים שלה, המבט שלה. אתה חושב שהיא לא מרגישה כלפיך "שום דבר". אולי יש אפשרות שאתה טועה? מה אתה אומר? בהצלחה". 

© shutterstock

 חושש מקיום יחסי מין בגיל צעיר

בן 13 שואל: "היי, יש לי חברה והיא נחשבת מהמקובלות בעיר והיא רוצה לשכב איתי. היא יפה אבל אני קצת קטן לזה. כן, אני רוצה לעשות את אבל פוחד מזה שאני צעיר מדי או שהיא תצחק כי איבר המין שלי לא גדול. אני לא יודע אם לשכב איתה או לא. מה לעשות"?.

תשובה: "שלום לך, אני מבינה שזה נותן לך להרגיש טוב שילדה יפה ושנחשבת למקובלת פונה אליך בבקשה שתשכב איתה, אבל התחושות שלך נכונות ואתה באמת צעיר מדי, שניכם צעירים מדי. שניכם עדיין קטנים מדי וגם החוק במדינת ישראל אוסר על קיום יחסי מין מתחת לגיל 14. אני מבינה את הסקרנות שלכם אבל אתם צעירים מדי מכדי להעריך את מלוא המשמעות של מעשה כל כך אינטימי וגם את האחריות המתחייבת ממנו. ליחסי מין דרושה בגרות שאין לכם עדיין בגילכם הצעיר. יחסי מין מתאימים למערכת יחסים שמבוססת על אהבה ותשומת לב, כששני בני הזוג יודעים להוקיר ולקבל את ההנאה ואת האחריות שבמעשה. פעילות מינית לפני הזמן עלולה לפגוע ביכולת שלכם ליצור בעתיד קשרים אינטימיים, ואני ממליצה לך לומר לה ולשתף אותה במה שכתבתי לך כאן."

תגובות