בלי סודות: כל כמה זמן צריך לקיים יחסי מין?. צילום: shutterstock

בלי סודות: כל כמה זמן צריך לקיים יחסי מין?

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

כל כמה זמן רצוי לקיים פעילות מינית?

בת 17 שואלת: " בזמן האחרון חבר שלי ואני מקיימים סקס יבש, ולאחרונה אנחנו עושים את זה כמעט כל יום ושנינו נהנים מזה. האם כדאי להפחית"?

תשובה: "שלום לך, קיום מגעים מיניים זה דבר נורמלי וטבעי. כל עוד אתם נהנים מזה ושניכם רוצים את זה, אז אין סיבה שתפחיתו את התדירות. יחד עם זאת, אם זה גורם לך להרגיש לא נוח את תמיד יכולה להחליט שאת לא רוצה ואז שום דבר לא יקרה. כל טוב".

© shutterstock

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

 

 חשש להריון

בן 17 שואל: "לחברה שלי מאחר המחזור בשלושה ימים. היא בת 17 וחצי וגדל לה החזה. אנחנו שוכבים פעם בשבוע. לאחרונה המחזור שלה היה סדיר אבל עכשיו הוא מאחר לה בשלושה ימים ימים. מה צריך לעשות? לחכות עוד שבוע או לבדוק בבדיקת הריון"?

תשובה: "שלום לך, ראשית, תדעו שזה שהווסת מאחרת והחזה גדל לא אומר בהכרח שיש הריון. הווסת יכולה לאחר מכל מיני סיבות, והחזה שגדל יכול להיות תופעה קדם וסתית. אם אתם משתמשים באמצעי מניעה באופן קבוע וכמו שצריך, אין מה לפחד מהריון. עם זאת, אתם יכולים כבר לעשות את בדיקת ההיריון ואין צורך לחכות. אתם מוזמנים להגיע אלינו לדלת פתוחה הקרובה לביתכם, לעשות את הבדיקה בלי ידיעת הורים ובחינם. יועצת מטעמנו תלווה אתכם ותשמח לתת לכם ייעוץ, תמיכה ומידע. כל טוב".

© shutterstock

איזה סוג בדיקות עושה רופא נשים?

בת 17 שואלת "בבדיקה אצל גניקולוג/ית, על מנת להתאים גלולות, איזה סוג של בדיקות הגניקולוג/ית עושה"?

תשובה: "שלום לך, ביקור ראשון אצל גינקולוג/ית זו חוויה מרגשת ועם זאת מלווה בחששות. הבדיקה תחל בשיחה עם הרופא/ה בה תדרשי לתת מידע לגבי מצב בריאותך הכללי למשל האם יש מחלות במשפחה, האם את מעשנת, וכדומה. יש רופאים/ות שנותנים/ות מרשם לגלולות ללא בדיקה ויש רופאים/ות שמבקשים/ות לבצע בדיקה גינקולוגית, במידה ואת כבר מקיימת יחסי מין. בבדיקה זו הרופא/ה בודק/ת את הרחם, השחלות והנרתיק. הבדיקה נערכת על גבי כסא גינקולוגי.

כמו כן גם אנחנו פה בפרוגי סידרנו אתכן לחלוטין לגבי כל מה שצריך לדעת לפני הפגישה הראשונה עם הגניקולוגית

 

 

תגובות