בלי סודות: "אם יש לו רגשות אליי, למה הוא פוגע בי?". צילום: shutterstock

בלי סודות: "אם יש לו רגשות אליי, למה הוא פוגע בי?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

אם יש לו רגשות אלי, למה הוא פוגע בי?

בת 17 שואלת: "היי, אני והחבר הקודם שלי היינו חצי שנה ביחד, לפני חודשיים נפרדנו ויש לנו הרבה חברים משותפים. יש לנו קבוצה בווצאפ של כל החברים ותמיד האקס שלי נטפל על מישהי ומחפש את תשומת הלב שלה. אותה החברה הזאת שהוא נטפל אליה רצתה אותו לפני שאני והוא נהיינו ביחד והוא לא רצה אותה ותמיד אמר שהיא בחורה זולה. פתאום, מאז שנפרדנו, הוא מחפש את תשומת הלב שלה בקבוצת הווצאפ ומתגרה בה. ידוע לי שיש לו רגשות כלפיי. אני מניחה שהוא מנסה לפגוע בי כי הוא אף פעם לא היה איתה בקשר. אולי הוא מנסה לגרום לי לקנא? מכאיב לי שזה נעשה מול הפרצוף שלי. הוא תמיד מדבר על בנות יפות שהתחילו איתו בקבוצה הזו ובאמת נראה שהוא מנסה לפגוע בי. אבל למה הוא מנסה להכאיב לי אם יש לו רגשות כלפיי?"

תשובה: "שלום לך, פרידה מעוררת בנו הרבה מאוד תחושות שונות. את עוברת פרידה וברור שזה קשה, אני בטוחה שגם לחבר שלך לשעבר קשה, אבל הוא בוחר להתמודד בדרך שונה ממך. יכול להיות שפחות קשה לו או שהוא מנסה להמשיך הלאה. בכל מקרה את יכולה לבחור שלא להיות בקבוצת הווטסאפ הזאת - כדי לא לראות את זה כל היום מול העיניים. אני מציעה לך לנסות להתרכז בדברים אחרים שהם לא האקס שלך. לצאת, לבלות, לנסות להיות עם חברות ולעשות דברים שאת אוהבת לדחוף את עצמך לעשות דברים שנעימים לך כדי להשתחרר ממנו ולהמשיך הלאה. הזמן יעבור ויעשה את זה שלו ועם הזמן תרגישי יותר טוב ופחות יהיה לך אכפת מה הוא עושה ולמה".

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

 

צילום: © shutterstock

שכבנו בלי אמצעי מניעה, האם היא בהיריון?

בן 14 שואל: "אני וחברה שלי ניסינו לעשות את זה בפעם הראשונה ולראות איך זה ירגיש. עשינו את זה בלי
אמצעי מניעה. זה היה הפעם הראשונה ולא הצלחתי להחדיר את איבר מיני לתוך איבר מינה. אחרי כמה שעות היא אמרה לי שכואב לה וירד לה טיפה דם. האם גרמתי לה נזק כזה או אחר? זה היה בערך לפני שבוע ודיברנו על זה שהיא צריכה לקבל מחזור, והיא אמרה לי שהיא בסוף לא קיבלה. שאלתי אותה אם זה קרה לה פעם והיא אמרה לי שכן, אבל היא ואני ממש מוטרדים מזה ואני לחוץ מזה. האם יש מצב שהיא יכולה להכנס להיריון?"

תשובה: "שלום לך, לא גרמת לה נזק משמעותי חוץ מהסיכוי הנמוך להריון. גם התחלה של כניסה של הפין שלך אליה
מסכנת אותה בהריון,  אבל הסיכוי נמוך מאוד. יכול להיות שהדימום שלה לא מגיע כי היא בלחץ וגם אם המחזור שלה אולי לא סדיר. אני מציעה שהיא תעשה בדיקת הריון כדי שהיא תדע אם היא בהריון או לא ואז כשהיא תראה שהיא לא בהריון, הגוף שלה יירגע והדימום החודשי יגיע".

צילום: © shutterstock

באיזה מצב יכול לקרות היריון?

בת 16 שואלת: "הריון יקרה בלי חדירה רק אם יש שפיכה מלאה בפתח איבר המין הנשי? שפיכה מלאה זה לא טיפת אהבה נכון?"

תשובה: "שלום לך, הריון יכול להתרחש בלי חדירה רק אם יש שפיכה מאלה בפתח הנרתיק. טיפות אהבה בפתח הנרתיק אינן מכניסות להריון אלא אם כן יש חדירה".

תגובות