בלי סודות: "האם יכאב לי כאשר אקיים יחסי מין?". צילום: shutterstock

בלי סודות: "האם יכאב לי כאשר אקיים יחסי מין?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

איך מגיעים לפורקן מיני?

בן 17 שואל: "היי אני כבר כמעט בן 17 אבל אף פעם לא יצא לי זרע. בכל פעם אני מגיע לתחושה נעימה שכזאת, אני מרגיש שהוא עומד לצאת, אך לא קורה כלום. האם יכול להיות שאני עושה משהו לא נכון? מכיוון שאני לא בטוח מה צריך לעשות. כמו כן, הבנתי שכאשר מגיעים לפורקן, אמור לשרוף לך. האם זה נכון? כדי שאדע אם אני בדרך הנכונה".

תשובה: "שלום לך, לא אמור לשרוף לך כשיוצא לך זרע. בנוגע לזה שאתה לא בטוח אם הוא יוצא או לא, אתה אמור
לראות נוזל שיוצא מהפין שלך כשאתה חווה אורגזמה. אם זה לא קורה או אתה לא בטוח שזה קורה, שווה ללכת לרופא/ה לבדיקה. כל טוב"

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

© צילום: shutterstock

חוששת מפצע באיבר המין

בת 17 שואלת: "אתמול מיששתי את איבר המין וגיליתי שיש לי פצע. אני בתולה ופתאום זה הופיע לי, לא יודעת ממה. אני לא מפסיקה לבכות ולהילחץ. יש לי רופא רק בעוד שלושה ימים, וממש כואב לי באזור. הייתה לי פטרייה לפני ושמתי המון משחות. זה הגיוני שקורים דברים כאלו באיבר המין?"

תשובה: "שלום לך, קודם כל את יכולה להירגע, קורה שיש פצע באיבר המין. זה יכול להיות קשור לזיעה, להסרת שיער ערווה, לתחתונים שאת לובשת ועוד. אל תילחצי. תהיי רגועה, תיבדקי ותקבלי טיפול. כל טוב".

מה קורה לחברה שלי בזמן קיום יחסי המין?

בן 17 שואל: "שלום, יש לי מספר שאלות: האם במהלך קיום יחסי מין בפעם הראשונה  לחברה שלי יכאב? ירד דם? "יקרע" לה קרום הבתולים? בנוסף, אם יכאב לה בפעם הראשונה, יכאב לה גם בפעמים הבאות? מה גורם ל"קריעה" של קרום הבתולים אצלה? האם הוא יכול להיקרע מאוננות? אם אני מאונן לה לדוגמא".

תשובה: "שלום לך,  ראשית אני שמחה לראות שאתה מתעניין ודואג לחברה שלך ורוצה שיהיה לה טוב! רצוי שתדע שקרום הבתולין איננו באמת "קרום". מדובר ברקמה דקה המכסה באופן חלקי את פתח הנרתיק, כך שאי אפשר באמת לקרוע אותו בכלל. לגבי שאלתך על הדם, בגלל שחור הנרתיק של חברה שלך עדיין מכווץ, זה נורמלי לחלוטין שירד לה מעט דם, אבל גם יכול מאוד להיות שלא ירד לה, לא לכל הבנות יורד ושני המקרים נורמאליים. במידה וכן ירד לה, אין חוקיות לכמה דם ירד, אבל זה לא אמור להיות הרבה. יכול להיות שגם ירד לה מעט דם בכמה פעמיים הבאות, זו תופעה נפוצה ואתם לא צריכים להיבהל.

© צילום: shutterstock

בנוסף, בדרך כלל כואב לנערות בפעמיים הראשונות שהן מקיימות יחסי מין אבל יש מספר דברים שאתם יכולים לעשות לפני החדירה שיוכלו מאוד לעזור לה שתרגיש פחות כאב ואולי גם כתוצאה ירד לה פחות דם. זה לוקח זמן וחשוב להבין זאת. הכאב נובע מכיווץ לא רצוני של השרירים ויש צורך ללמוד באופן אקטיבי לשחרר אותם בנוסף, חשוב גם להבין שאם אף פעם לא נכנס משהו לתוך הנרתיק, אז זה יכול לכאוב כשנכנס משהו נוקשה וגדול. הנרתיק אינו מורגל לסוג כזה של מגע ולכן יש כמה דברים שניתן לעשות. מאוד חשוב שחברה שלך תהיה רטובה מספיק, מה שאומר לפחות חצי שעה של מגע ללא חדירה, גם כדי שתהייה רטובה וגם כדי שהשרירים ישתחררו. אם חברתך לא רטובה מספיק, זה פשוט יכאב לה. היעדר רטיבות מסמן לך שהגוף שלה אינו מוכן עדיין לכניסה של הפין ושהיא צריכה עוד זמן. חשוב שהיא תקשיב לגוף שלה ושאתה תהיה קשוב אליה וכמובן שגם ההפך. לגבי השרירים המטרה היא לשחרר אותם.  הגנה מפני הריון גם כן חשובה מאוד מכיוון שהיא עלולה להיכנס ללחץ וחרדה מפני היריון וכתוצאה מכך שרירי הנרתיק שלה יתכווצו. ככל שתהיה יותר מוגנת מפני הריון, ככה תוכל להיות יותר נינוחה ולהירגע, אז שיהיה בהצלחה ותהנו".

 

תגובות