קמפיין הסכמה חופשית 2017 יוצא לדרך ומחפש אתכם!. סלוגן הפרוייקט, צילום מסך מפייסבוק

קמפיין הסכמה חופשית 2017 יוצא לדרך ומחפש אתכם!

לאחר שבשנה שעברה זכה להצלחה רבה, קמפיין הסכמה חופשית יוצא לשנת פעילותו השנייה ומחפש אתכם - בני ובנות נוער ממסגרות שונות ומכל רחבי הארץ, להתגייס ולעזור בשינוי. כל הפרטים

קמפיין הסכמה חופשית, הינו קמפיין המתמקד בהסברה על נושא ההסכמה החופשית בענייני מיניות ויצא לפועל ע"י מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. בראש הצוות לצד נציגות המרכז, נמצאות ונמצאים אנו, בנות ובני הנוער.
נושא ההסכמה החופשית הוא נושא שאנו כבני נוער נתקלים בו רבות, כיוון שבתקופה זו של חיינו אנו מתחילים בהתנסויות מיניות ובזוגיות.

כבני נוער, מופעל עלינו לחץ עצום מחברים או מבני הזוג, כשבמקביל התקשורת קובעת בשבילנו מתי והאם נכון לנו להתחיל להיות פעילים מינית. בשנה שעברה פרוייקט זה זכה להצלחה רבה, וחוזר עם שנת פעילותו השנייה. הקמפיין מחפש אתכם, בני ובנות נוער ממסגרות חינוכיות שונות על מנת שתקחו בו חלק ותעזרו לעשות את השינוי.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

בפברואר הקודם הגיעו למרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית שבחיפה חמש נערות בגילאי תיכון וביחד עם מנהלת מרכז הסיוע ורכזת המחלקה החינוכית הן התחילו לחשוב מה הפריע להן בתחום של אלימות מינית. הן החליטו לדבר על נושא ההסכמה החופשית. הן הקימו את "קמפיין הסכמה חופשית", קמפיין שמטרתו הייתה להשריש את המונח 'הסכמה חופשית' בחברה, (מה זה כן ומה זה לא? באלו סיטואציות נכון לומר כן?) ליצור שיח בנושא במסגרות חינוכיות ולתת כלים להתמודדות עם סיטואציות מיניות שונות כדי למנוע פגיעות.

הצוות המוביל של הקמפיין כתבו מערך שיעור שגם העלה מודעות על פגיעות מיניות וגם אפשר לתלמידים לנהל דיון פתוח שעורר מחשבה על מהי הסכמה חופשית בעצם. המערך הועבר לתלמידי תיכונים מכל רחבי הצפון, ולאחר שעברו הכשרה במרכז הסיוע, התלמידים עצמם העבירו בכיתות שלהם את המערך במסגרת שבוע, ובסופו של דבר 6,000 בני ובנות נוער למדו יחד על הסכמה חופשית ואיך לקיים אותה. 

 

השנה, הקמפיין יוצא לדרך עם מערך שיעור חדש, מתרחב לרחבי הארץ ומחפש אתכם. אם אתם רוצים לקחת חלק בהפצת הקמפיין או בהעברת מערך השיעור בשבוע השיא, שמתרחש ב-26.2-3.3, פנו אל קמפיין הסכמה חופשית בפייסבוק, באינסטגרם או במייל: Haskama.hofsheet@gmail.com.

ממארגני הקמפיין נמסר: "אנו מזמינים את כל מי שמעוניין או מעוניינת לקחת חלק בקמפיין השנה, מסגרות חינוכיות שונות כמו בתי ספר ותנועות נוער, תלמידות ותלמידים שרוצים להוביל את הקמפיין בבית הספר שלהם או אפילו להעביר שיעור ליצור איתנו קשר ולעזור לנו לעשות את השינוי. עקבו אחרינו ברשתות החברתיות כדי לתמוך בקמפיין ולעזור בהפצתו."

תגובות