הכי משפיעים: "איגי לימד אותי שיש עולם שלם מסביבי". צילום פרטי

הכי משפיעים: "איגי לימד אותי שיש עולם שלם מסביבי"

האם לא פעם תהיתם כיצד מקבלים את ההחלטה שרוצים להשפיע על בני נוער אחרים? ישבנו לריאיון עם גל אלפרוביץ', שמדריך כבר שנתיים בארגון הנוער הגאה "איגי" ודיברנו איתו על האחריות הגדולה שלו בתור מדריך, איך המשפחה שלו מקבלת את העניין ומה גרם לו לרצות להשפיע על בני נוער אחרים דווקא באיגי?

 כמעט בכל מקום אנחנו מקבלים חשיפה לקהילה הגאה - אם זה בתוכניות טלויזיה, סרטים, סדרות ולפעמים אפילו בתנועות הנוער או בבית הספר. בין הארגונים שמביאים את הנושא לסדר היום יש את "איגי" - ארגון הנוער הגאה שתומך בנוער קהילה הלהט"בית, עוזר להם להתמודד עם הקושי של יציאה מהארון, ולחוש פחות בודדים ובמצוקה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

הכירו את גל אלפרוביץ', שמדריך כבר שנתיים בארגון "איגי" והינו אחד מעשרות המדריכים שפזורים בכל הארץ מטעם הארגון ועושים תפקיד כל כך חשוב וראוי להערכה - מקשיבים, תומכים ומדברים עם בני נוער על הדברים שעוברים עליהם מבחינת זהות מגדרית ומיניות. אז מה זה אומר להיות מדריך באיגי, כיצד יוצא לו להשפיע על נוער אחר, הכל ועוד בריאיון הבא.

נתחיל מהפשוט, מה זה איגי בשבילך?

"איגי בשבילי זה קודם כל קהילה. קהילה של אנשים שאכפת להם אחד מהשני, שרוצים לעבוד יחד. זו ההבנה שאני לא לבד, שיש עוד הרבה אנשים כמוני, ושכל אחד הוא עולם ומלואו. להיות מדריך באיגי זה סיפוק אדיר, אתה משנה עולמות כשאתה עוזר לנער או לנערה להבין טוב יותר מי הוא, לקבל ולאהוב את עצמו".

יש סיפור מסוים של נער/נערה גאים שנגע בך במיוחד?

"בשנה הראשונה שלי באירגון הגיעה למועדון שבו הייתי נערה טראנסג'נדרית. היא הגיעה אלינו למועדון מאוד מפוחדת ומבולבלת עם הזהות המגדרית שלה. ההורים שלה לא קיבלו אותה, הבית ספר לא ידע להתמודד איתה, ובטח שהיא לא הבינה את עצמה. על אף שלא היינו בטוחים אם היא תמשיך להגיע לפעילות של המועדון, נדהמנו לגלות ששבוע אחרי שבוע היא חזרה. כל שבוע אפשר היה לראות את התהליך שהיא עוברת, בין אם זה היה בקבלה של עצמה או בהתמודדות המדהימה שלה עם הסביבה. היא סיימה איתנו את השנה כשהיא צעדה לצידי ולצד שאר מדריכי המועדון בהמון גאווה. החיוך לא ירד מהפנים שלה." 

© צילום: gettyimages

גל גם שיתף אותנו בשינוי שחל לאחר שהתחיל  להדריך בארגון: "הגעתי בידיעה שאני יודע ומבין את העולם. כמובן שאיגי שבר מאוד מהר את ההבנה הזו. איגי לימד אותי שיש מגוון אדיר של אנשים מסביבי, שלכל אחד ואחת יש דעה שונה וראייה אחרת על העולם. למדתי באיגי שאפשר דרך שיח פתוח ומקבל להרחיב את הראייה שלנו, ללמוד ולהחכים."

האם איגי תרם לך מבחינה חברתית?

"בוודאי. לפני שהגעתי לאיגי לא היו לי חברים להטב"ים. באיגי יש מאות מתנדבים מכל קצוות הארץ, ואפילו כמה שגרים ברחוב שלי (!). מצאתי באיגי חברים לחיים, חברים שמקבלים ומבינים אותי כמו מי שאני. לא שופטים, לא מעבירים ביקורת. פשוט אנשים שמבינים. דרך החוסר ביקורתיות הזו אני ניגש לאנשים שאני רואה ביום יום ומנסה כמה שפחות לשפוט, כמה שיותר להכיל ולהקשיב - וזה לא קל. גדלתי בסביבה מאוד ביקורתית."

מה הסביבה הקרובה שלך חושבת על זה שאתה פעיל באיגי?

"אמא שלי לא מפסיקה להשוויץ בפעילות שאני עושה באירגון. היא כל כך גאה בזה שכל פוסט קטן שאני מעלה לפייסבוק בנושא היא עושה share, ושלא נתחיל לדבר על ארוחות משפחתיות. אבא שלי אומנם יותר צנוע, אבל הוא מתעניין מאוד באיך מתקדם לי באירגון, אבל כן מפחד שזה יפריע לי בלימודים למשל".

© צילום: gettyimages

האם בעיניך עדיין יש מה לשנות ביחס שהקהילה הגאה מקבלת?

"יש מקומות שמקבלים מאוד להטבים, ויש מקומים שפחות, אבל להט"בופוביה עדיין קיימת. הומו היא עדיין הקללה הכי נפוצה וטראנסג'נדרים סובלים מהטרדות מאוד קשות. אז לחלוטין כן!"

גל מוסיף ואומר כי "מערכת החינוך שלנו לא מלמדת אותנו על נטייה מינית, או מה זה מגדר(גבר\אישה). חוץ מאירגוני הנוער הגאים אין הנגשה בבית ספר לעולם הזה, קצת בעייתי. אני לא יכול להתחתן בארץ, אניי לא יכול לאמץ ילדים, ואני לא יכול לעשות פונדקאות עם עוד אישה. במילים אחרות, אם אני הומו בארץ אין לי את הזכות הבסיסית להקים משפחה. עובדה לא פשוטה בהתחשב זה שבארץ שלנו משפחה היא ערך מאוד חשוב."

זה גל
 גל © צילום פרטי

לאחרונה יצא לנו לראות בסדרת הנוער "פלאשבק" יציאה טלויזיונית מהארון, ואת תגובתה של הסביבה הקרובה, ידוע כי זה עזר לבני נוער רבים עם הקושי העצום בהתמודדות. האם אתה בעד המהלך?

"נתחיל בזה שזה מדהים שיש דמות שיצאה מהארון בטח ובטח בסדרת נוער. חשוב להראות על היציאה מהארון לאוכלוסיה הזו, ילדים ונערים. דווקא בגילאים האלו אנו מחפשים את הזהות שלנו, וסקרנים לגבי אל מי אנחנו נמשכים. הסדרה מראה לנו שזה בסדר להיות הומו, ושהעולם לא מתהפך כשיוצאים מהארון. אני לגמרי בעד המהלך הזה וחושב שהוא נכון, נחוץ וטוב שנעשה".

מה לדעתך צריך לעשות על מנת לתמוך בנער\ה שיצא\ה מהארון?

צריך להיות שם בשבילם. ומה זה אומר? להתעניין ולהבין יותר מה עובר על החבר שלכם. לשאול איך אפשר לעזור וכמובן להפנות אותו לאיגי."

תגובות