בלי סודות: "ידיד ניצל אותי לצרכים מיניים ואני פגועה". צילום: shutterstock

בלי סודות: "ידיד ניצל אותי לצרכים מיניים ואני פגועה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

ניצל אותי לצרכים מיניים

בת 15 שואלת: "איבדתי את הבתולים שלי לפני שלושה חודשים למישהו שאני מרגישה שניצל אותי, רק בשביל לשכב איתי, וזה מפריע לי, מעדיפה פחות לדבר על כך. בנוסף, במצב הנוכחי, כדי להרגיש אחרת, אני לפעמים שוכבת עם ידיד טוב שלי שיש לנו קשר מצוין ופתוח. רציתי לדעת אם קיימת אפשרות לקבל גלולות בלי אמא שלי תדע על זה?"

תשובה: "שלום לך, ניתן לקבל מרשם לגלולות בלי ידיעת הורים. את יכולה לפנות אלינו לדלת פתוחה הקרובה לביתך, תתקשרי אלינו ונקבע לך תור לרופא/ה שלנו. זה בחינם ובליווי יועצת. את גם יכולה ללכת לרופא/ת נשים בקופת חולים ללא ההורים, אבל יש סיכון שזה ייוודע להם. שנית, בנוגע לבחור שהיית איתו לפני שלושה חודשים, אני מצטערת לשמוע שהוא השתמש בך ונראה לי שנפגעת מזה. אני מכבדת את הרצון שלך לא לדבר על זה אבל אני רוצה שתדעי שאין לך במה להתבייש או להרגיש אשמה ואם הוא לא היה כנה איתך אז הוא זה שלא בסדר ולא את. אנחנו נשמח להיות כאן בשבילך אם תרצי לדבר על זה. כל טוב".

© צילום: shutterstock

האם ניתן להיכנס להיריון לאחר מגע מיני שאינו יחסי מין מלאים?

בת 15 שואלת: "אשמח ממש אם תענו לי כי אני ממש בלחץ. לפני עשרה ימים ימים חבר שלי היה אצלי ואוננתי לו. הוא גמר על היד שלו, ואחרי כמה שניות הוא ניגב את היד עם מגבון ואז הכניס לי אצבעות לתוך הנרתיק. יש סיכוי להיכנס מזה להיריון? אני חייבת לציין שעוד לא קיבלתי מחזור, שמאחר כבר בחמישה ימים. בבקשה תענו לי מהר אני ממש לחוצה".

תשובה: "שלום לך, את יכולה להיות רגועה. אין סיכוי להריון מהמגע שתיארת. תדעי שהזרע לא יכול לחיות מחוץ לגוף ולכן, לאחר מספר שניות בודדות, הוא הופך ללא פעיל. יכול להיות שהמחזור שלך מאחר מהלחץ, אז נסי להיות רגועה והכל יהיה בסדר. כל טוב".

© צילום: shutterstock

 חוששת מהיריון לאחר יחסי מין לא מוגנים

בת 17 שואלת: "היי, בפעם הראשונה שלי, אני וחבר שלי עשינו את זה ללא קונדום. האם אני יכולה להיכנס להיריון?"

 תשובה: "שלום לך, התשובה לצערי היא כן. זה לא משנה אם זו פעם ראשונה או לא. אם לא חלפו 3 ימים מאז היחסים, קחי מיד פוסטינור או נורלבו ו-14 יום אחרי נטילת הכדור תעשי בדיקת הריון לראות אם הוא עזר כי פוסטינור ונורלבו לא נותנים הגנה מלאה מפני הריון, ואינם מהווים תחליף לשימוש קבוע באמצעי מניעה. בהצלחה".

תגובות