תשימו סוף למריבות: כל הטיפים להתפייסות עם ההורים. צילום: shutterstock

תשימו סוף למריבות: כל הטיפים להתפייסות עם ההורים

אם לא פעם יצא לכם לריב עם ההורים ותהיתם לעצמכם איך בדיוק לבקש מהם סליחה? איך לגרום לזה לעבור חלק? או איך בכלל לפנות אליהם? אל דאגה, הגעתם בדיוק למקום הנכון! בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא מגוון טיפים ודרכים לפיוס עם ההורים, גם כשזה הכי לא נעים

ריבים עם אנשים החשובים לנו זה לא בדיוק הדבר הכי כיף בעולם בלשון המעטה, ולא פעם אנו מסיימים לריב עם האהובים עלינו מבלי לדעת כיצד לגשת אליהם ולפתור את העניינים לאחר מכן. בדיוק בגלל זה הכנו לכם את כל הטיפים והעצות לפיוס בכתבה הבאה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

סוף מעשה במחשבה תחילה

לפני שאתם ניגשים אל הוריכם, כדאי שתחשבו טוב טוב עם עצמכם: למה רבתם? מהי הסיבה לכך? אולי ישנה אפשרות שגם לכם יש חלק במעשה? איפה אתם טעיתם? תנסו להבין גם את הצד שלהם, והכי חשוב - אל תפחדו להודות בטעות שלכם ולקחת אחריות על מעשיכם! זה מראה בגרות והבנה.

סליחה באמת מעומק הלב

עד כמה שזה נשמע 'חרוש' ואולי אפילו מעט קיטשי, חשוב שכשאתם מבקשים סליחה שהיא תהיה מעומק הלב, ומכוונה אמיתית וטהורה. הראו להם שאתם מבינים את הטעות שלכם, ושאתם באמת מתכוונים לכך. אחרת, מה שווה הסליחה שלכם? אתם לחלוטין לא מבינים גם לגמרי מה עשיתם, ולכן האפשרות שתריבו בפעם הבאה (שיכולה להיות קרובה למדיי) על אותו דבר בדיוק היא סבירה בהחלט. מנעו מעצמכם את האופציה הזו, הבינו לחלוטין מה קרה ובקשו סליחה מעומק הלב שלכם.

© צילום: shutterstock

לבקש עזרה זו לא בושה

 יש אנשים שלומר סליחה זה לא תמיד הכי פשוט עבורם. אם אתם כבר מבינים את הטעות שלכם, ורוצים לבקש סליחה אבל לא יודעים כיצד לגשת אליהם, אל תפחדו לבקש עזרה משאר המשפחה. בקשו עזרה מאחד מבני המשפחה שלכם: אח, אחות, סבתא או סבא, שידבר איתם, ירגיע אותם ויגשר בינכם בעצמו, כך תרגישו שיש מישהו לצידכם שעוזר לכם לבצע את המשימה.

 מכתב אוהב שבא מהלב

אם אתם חוששים לגשת אליהם גם הפיתרון הבא הוא מאד פשוט: קחו דף ועט וכתבו את כל שעל ליבכם. כתבו מה אתם מרגישים, על מה אתם מצטערים, וכמה אתם אוהבים את הבן אדם ממנו אתם מבקשים סליחה. הניחו להם את המכתב על המיטה וחכו שהם יקראו. אפשר לעשות זאת אפילו בהודעת ווטצאפ, כל דרך שבה תרגישו נוח ושבה אתם מסוגלים להביע את עצמכם בדרך הטובה ביותר.

בונוס למכתב -  בנוסף להתנצלות אפשר להוסיף איזה משהו קטן וחמוד כמו שוקולד, דובי או אפילו פרחים שתמיד יכולים לעזור, לעשות רק טוב ולחמם את הלב.

© צילום: gettyimages

חיבוק או נשיקה יכולים לעשות קסמים

  אם אתם מה שנקרא 'קצרים במזומנים', לא תמיד תהיו חייבים לקנות משהו, ולא תמיד זה גם מתאים לבן אדם איתו רבתם. לכן, לפעמים חיבוק או נשיקה יכולים לפתור הכל. כי למעשה, אין דרך טובה יותר להראות להם ככה כמה אתם אוהבים אותם, וממש לא רוצים לריב. לא ככה?

 ולאחר ההתנצלות המיוחלת...

אחרי ההתנצלות, כדאי שתחשבו ביחד עם ההורים על פתרון משותף. נסו להגיע לעמק השווה, ומצאו ביחד את הפתרון המושלם שיתאים לכולם!  זכרו כי ההורים שלגם רוצים אך ורק לטובתכם, ואף פעם לא יעשו משהו שיפגע בכם. אז עכשיו כשאתם מוכנים, לכו אליהם ושימו סוף למריבה, שיהיה בהצלחה!

תגובות