בלי סודות: "אני לא מרגישה בנוח ליד בנים ומוטרדת מכך". צילום: shutterstock

בלי סודות: "אני לא מרגישה בנוח ליד בנים ומוטרדת מכך"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

לא יודע איך להשתלט על הדחפים המיניים

בן 17 שואל: "היי, אני בן 17, והייתה לנו סדנה בבית ספר שבמהלכה המרצה אמרה שאסור לאונן מול פורנו כי זה גורם לא לחשוב והורס את הדמיון. לאחר מכן כשחשבתי על מה שאמרה,אמרתי לעצמי שאני מפסיק לאונן, אבל אחרי שבועיים בערך שעברו, אני מרגיש שאני פשוט חייב, ולא יודע איך להשתלט על עצמי ומה לעשות".

 תשובה: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. אוננות היא דבר טבעי ובריא והיא דרך נפלאה להכיר את גופך וללמוד אותו. הבעיה היא באוננות מול פורנו, ואסביר לך מדוע. הצפייה בפורנו פשוט משקרת ובאמת יכולה להשפיע על המין, כי מה שמראים בפורנו איננו אמתי אלא מעוות את המציאות ואת האמת על איך שיחסי מין נראים. תוך כדי צילום משתמשים באמצעים טכנולוגיים שמעוותים את המציאות, מגדילים איברים, מאריכים את האקט המיני ועוד. זה יוצר מצב שההתייחסות למין לא מתפתחת באופן טבעי. אין דיבור על מה נעים ומה לא נעים ואין משחק מקדים. הפורנו גורם לנו לתחושה לא מציאותית לגבי התנהגות בסקס. לכן תמשיך לאונן, אך כדאי שתשתמש בדמיון שלך ותרגיל את המוח שלך להתגרות מהדמיון שלך, מדברים שהם אמיתיים ולא משקרים כמו הפורנוגרפיה. מקווה שהבהרתי לך את הנקודה. בהצלחה וכל טוב".

© צילום: shutterstock

לא מרגישה בנוח ליד בנים

בת 14: "היי, אני מוטרדת מכך שאני בת 14 ולא מרגישה בנוח ליד בנים. האם את יודעת להסביר למה זה קורה?".

 תשובה: "שלום לך, קשה לי לדעת למה את לא מרגישה נוח בחברת בנים, אני יכולה רק לשער. יכולות להיות לזה מספר סיבות. אתחיל בזה שאומר לך שלדעתי זו הרגשה טבעית ונורמלית לנערה בגילך. את בגיל ההתבגרות, הגוף שלך עובר שינויים מהירים מאד. מתחילה תקופת ההתבגרות המינית. את מגלה את המין השני... יש משיכה טבעית וזה אולי יכול לגרום לך להרגשת אי נוחות מסוימת. אולי את ביישנית וזו הסיבה שלא נוח לך בקרבתם. נסי להתחבר לעצמך, לנסות להרגיש את עצמך. מה את מרגישה כשאת בחברת בנים? את יכולה אולי גם לשתף חברות שלך בהרגשתך ולשאול אותן איך הן מרגישות בחברת בנים, וזה אולי יוכל לעזור, נסי זאת. כל טוב".

© צילום: shutterstock

לא יודעת מספיק על יחסי מין

בת 16 שואלת: "היי, אז יש לי חבר ואנחנו חודש ביחד אבל הכרנו לפני שלוש שנים. התחלנו את הזוגיות לפני חודש, אז אני והוא כן רוצים לקיים יחסי מין. אני אוהבת אותו וכן רוצה, אבל אני קצת מפחדת, אני לא יודעת מה לעשות ואיך מגיעים לזה. אם תוכלו לעזור לי ולספר כל מה שצריך לדעת לפני יחסי מין זה מאוד יעזור לי. תודה".

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שיש לך חבר ושטוב לכם יחד. אני מציעה לך קודם כל להוריד את האפליקציה שלנו (חפשי דלת פתוחה בחנות האפליקציות שלך). זו אפליקציה שמדברת על שיקולים לקיום יחסי מין והיא יכולה לעזור לך להחליט אם זה מתאים או לא. דבר שני, בגלל שהקשר שלכם לא מאוד ארוך (למרות שההכרות כן ארוכה) אולי כדאי לחכות עוד קצת, לבדוק שרמת האינטימיות עולה, שהביטחון עולה, שההכרות גוברת. בגלל שאת אומרת שאת קצת פוחדת אני רוצה להציע שאת וחברה או שאת והחבר שלך תבואו לדלת הפתוחה הקרובה למקום המגורים שלכם ותיפגשו עם יועצת כדי לדבר בדיוק על הדברים האלה. מה עושים, איך עושים, מה נכון וכו' וזה בדרך כלל מוריד את הפחדים והחששות, ועושה את הניסיונות של הפעמים הראשונות ליותר נחמדים ונעימים. שיהיה בהצלחה".

 
תגיות
תגובות