להבין ולהפנים: כל הדברים שחשוב להבין לגבי זוגיות. צילום: shutterstock

להבין ולהפנים: כל הדברים שחשוב להבין לגבי זוגיות

לאלה מכם שמאוד אוהבים מישהו או מישהי, מרגישים שזה הדדי ושיש ביניכם קליק ענק ומשיכה אינסופית, אתם בוודאי חושבים על להפוך את הקשר לרשמי ולהצהיר עליו או עליה כעל בן או בת הזוג שלכם. אז לפני שאתם עושים זאת - הנה כל הדברים שחשוב לדעת לפני שנכנסים למערכת יחסים חדשה

רגע לפני שאתם לוקחים נשימה עמוקה וצועדים ברגל ימין אל תוך מערכת יחסים, הינה מספר דברים שחשוב להבין לפני שלוקחים צעד משמעותי שיכול להשפיע במידה רבה על שנות הנעורים שלכם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

קודם כל, לאהוב את עצמכם!

 בגלל שבמערכת יחסים יש שני אנשים, חשוב לאהוב את שני האנשים הנמצאים בקשר. אתם חייבים ללמוד לאהוב את עצמכם לפני שאתם עומדים לאהוב מישהו אחר. עליכם להכיר בעצמכם, ביתרונות, במעלות, במורדות ובחסרונות, ולעטוף אותם בחיבה, להשלים איתם. להיות מודעים לכך שאתם לא מושלמים, אבל גם לא חסרי ערך. לדעת שמגיע לכם, מגיע לכם מישהו שיעשה לכם טוב, שיעניק לכם את האהבה לה אתם ראויים, ואת אותה האהבה שאתם מעניקים לעצמכם. רק אז תוכלו לפנות את הלב ולהתחיל לאהוב מישהו או מישהי, רק אחרי שאתם מוודאים שיש מספיק מקום פנוי לעצמכם.

© צילום: shutterstock

זה מעט מבלבל, אבל אהבה היא לא הכל במערכת יחסים!

אולי אתם ומושא האהבה שלכם בטוחים שאתם מסוגלים להיות ביחד כי יש ביניכם אהבה ואתם מרגישים משיכה רומנטית חזקה אחד כלפי השני, אבל אל תתנו לרגש המיוחד אך המטעה הזה לבלבל אתכם. גם אם שניכם מרגישים שאתם אוהבים אחד את השני, עליכם להבין שישנם עוד דברים עליהם אמורה מערכת היחסים להיות מבוססת, והם חשובים באותה מידה כמו האהבה. כדי שמערכת היחסים תפעל, עליכם לוודא שאתם מגלים פתיחות ואמון אחד כלפי השני, מרגישים ומעוררים תחושת ביטחון אחד אצל השני, סומכים אחד על השני, ומרגישים שאתם יכולים להיות אתם ואין לכם ממה להתחבא. אם הדברים הללו לא קורים אצלכם, גם אם תרגישו אחד כלפי השני את האהבה החזקה ביותר בעולם – ישנה סבירות גבוהה שמערכת היחסים תיכשל.

אתם ובן/בת הזוג שלכם הם היחידים שקובעים במערכת היחסים שלכם

 בטוח שכולם אוהבים להתייעץ עם החברות, החברים ובני המשפחה לגבי הדברים הקשורים במערכת היחסים, וחושבים שהעצות השימושיות ובעלות הניסיון הרב מסייעים בהחלטות לגביה. אבל חשוב לזכור שישנם שני אנשים בלבד במערכת היחסים, ואלו הם אתם ובן או בת הזוג שלכם. לכל איש אישיות משלו, ערכים משלו ושיקולים משלו, כך שאפילו אם זה נראה שלאחד מה"יועצים" שלכם יש ניסיון רב בתחום והם ממש מומחים כי הם היו במספר מערכות יחסים לאורך חייהם והם "יודעים משהו", כדאי לוותר על עצתם ולהקשיב רק לעצמכם. נכון, לפעמים נחמד להיעזר באדם קרוב ולהתייעץ איתו, אבל ספק אם עצתם תעזור, וזאת מפני שמערכות יחסים הן שונות ומגוונות בין אנשים, שלא מגיבים אותו דבר לדברים שקורים. תאמינו או לא, היועצים הכי טובים הם אתם ומושא האהבה שלכם, שמודעים לתכונות, לתגובות ולשיקולים אחד של השני, ובעיקר של עצמכם. העצות של האחרים עלולות רק לגרום לבעיות נוספות ולשבש את הקשר.

"אתם ומושא האהבה שלכם יודעים הכי טוב, לא החברים שלכם" © צילום: shutterstock

הצבת גבולות

 גם אם זה נראה שאתם מוכנים לעשות הכל בשביל בן או בת הזוג שלכם, חשוב לשמור על שיקול דעת וגבולות ביניכם. קודם כל, חשוב שתבהירו את הגבולות לעצמכם: מה אתם כן מוכנים לעשות למען ויחד עם בן או בת הזוג? מה אתם בשום פנים ואופן לא מוכנים לעשות? אילו דברים במערכת היחסים יפגעו בערכים ובעקרונות שלכם? איפה נחצים הקווים האדומים שלכם? האם אתם מוכנים להשתנות למען בן או בת הזוג? מה חשוב לכם לשמר בעצמכם? היכן נדלקת נורה אדומה?

לאחר שהתשובות לשאלות הללו ברורות לכם, כדאי שתחשבו, ביניכם לבין עצמכם, מה אתם מתכוונים לעשות אם אחד הגבולות ייפרץ, ותתחייבו לשמור על הגבולות ויהי מה. חשוב לשתף את בן או בת הזוג שלכם בגבולות שהצבתם, ולוודא שהם מתחייבים לא לעבור את הגבולות ולשמור עליהם יחד איתכם. כמובן שתקשיבו גם לגבולות שלהם ותתחייבו לא לעבור אותם. זהו אחד המפתחות העיקריים ביותר למערכת יחסים בריאה.

מאיפה נובע הרצון להיכנס לתוך מערכת היחסים הזאת והאם היא טובה לכם?

שאלה נוספת מעולה שכדאי לשאול את עצמכם, היא מה מניע את הרצון שלכם להיות במערכת היחסים. חשוב שתענו לעצמכם בכנות, כי הכנות שלכם היא זו שתקבע אם מערכת היחסים טובה לכם. האם אתם רוצים להיות במערכת היחסים כי האדם השני עושה לכם טוב? כי אתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך עליו או עליה? מרגישים איתם בטוחים? שמחים? כי הם גורמים לכם לפרפרים ואתם נהנים? או שמא אתם חושקים בזוגיות כי זה מה שכולם עושים? כי אתם כבר כל כך חפצים בהתנסות הזו? כי לכל החברים והחברות שלכם יש כבר בן או בת זוג, ואתם מקנאים? או שהם לוחצים עליכם חברתית?

© צילום: shutterstock

אתם לא הרכוש אחד של השני

 נכון שלפעמים זה נראה נורא חמוד שבני זוג מקנאים אחד לשני, ו"לא מרשים" אחד לשני להתלבש או להתנהג בצורה מסויימת, או לבלות עם אנשים או במקומות מסויימים, אבל "הרשות" הזאת לא בריאה בכלל למערכת היחסים. עליכם לזכור שכל אחד ואחת מכם הוא אינדיבידואל, אישיות עצמאית. פרט למערכת היחסים, לשני הצדדים יש תחומים נוספים בהם הם צריכים ומעוניינים לעסוק, ואנשים נוספים איתם הם רוצים לבלות. אם בני הזוג תלויים יותר מידי במערכת היחסים עד כדי מצב של "קבלת רשות" לבצע דברים מסויימים, הדבר יכול להצביע על חוסר אמון וחוסר ביטחון, שחשובים, כפי שהזכרנו למעלה, לקשר זוגי. זאת ועוד, אף אחד אינו אוהב להיות מוקף ב"שוטרים" שמתצפתים על כל פעולה ופעולה ומכתיבים מה מותר ומה אסור. אז אין סיבה שבמערכת יחסים זה יעבוד, גם אם אתם חושבים שזה "חמוד" ושזה מראה על כך שבני הזוג "שומרים אחד על השני". ההפך, חוץ מלהעיק זה לא תורם לשום דבר, והמועקה יכולה לגרום להתרחקות בין בני הזוג שתפגע, בסופו של דבר, בקשר הזוגי. יותר מזה, שמירה על ספייס ומתן מרחב בין בני הזוג יכולה להועיל מאוד לשמירת הזהות העצמית ולמנוע את טשטוש הגבול בין השניים, ובכך לחזק את הקשר.

לא הכל יהיה ורוד

אולי עכשיו מערכת יחסים נראית לכם כמו הדבר הכי טהור, משמח, מהנה, מרגיע, מלהיט ומחמם שיש, ואתם להוטים כבר להיות עמוק בתוכה כדי להרגיש את כל הניצוצות המדהימים שמושא האהבה שלכם עומד לספק לכם – אז עצרו. כמו בים, בו הגלים עולים, יורדים, לפעמים מתחוללות בו סערות ולפעמים המים שקטים, לפעמים הוא קפוא, ולפעמים הוא מתחמם מאור השמש, בדיוק כך מתנהלת מערכת יחסים, ועליכם להכין את עצמכם נפשית לכך, על מנת למנוע שברון לב ותגובות פזיזות ולהקל על הרגש הקשה שעולה כשמתחולל מצב לא נעים.

אם קראתם והפנמתם, זה הזמן להפוך את זה לרשמי ולהיכנס אל תוך עולם הזוגיות. שיהיה המון בהצלחה!

תגובות