בלי סודות: "למה אני לא מצליחה להגיע לסיפוק מיני?". צילום: shutterstock

בלי סודות: "למה אני לא מצליחה להגיע לסיפוק מיני?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האם לספר על רגשותיי לחבר?

בן 14 שואל: "היי, יש לי חבר שאני מכיר כבר שנה, והתחלנו לדבר פחות או יותר לפני חודש וחצי. הרגשתי שאני מתאהב בו וכשאני לידו או חושב עליו, הלב שלי פועם מהר ואני די חושב עליו הרבה. לא יודע מה לעשות ולא יודע אם להגיד לו, בבקשה תגידו מה אתם חושבים שכדאי לי לעשות".

תשובה: "שלום לך, לספר למישהו אחר שאנחנו מעוניינים בו או אוהבים אותו יכול להיות דבר מלחיץ מאד, בעיקר כי אנחנו לא יודעים האם הוא מרגיש כך גם כלפינו ובכלל מה תהיה התגובה שלו. מהשאלה שלך לא הבנתי האם החבר הזה הוא ידיד מהסביבה הקרובה שלך? האם הוא יודע שאתה נמשך או אוהב בנים? האם אתה יודע מה היחס של אותו חבר לבנים אחרים? אם אף פעם לא דיברתם על הנושא והקשר ביניכם לא מאד קרוב, אולי כדאי שלפני שאתה מספר לו משהו אינטימי ואישי כל כך,  תכירו אחד את השני קצת יותר ותבלו אחד עם השני יותר. יכול להיות שנכון יותר שקודם תדבר אתו על העניין שלך בבנים באופן כללי, תראה את התגובה שלו ואת דעתו בעניין, ורק אם תרגיש בנוח ובטוח תשתף אותו באיך שאתה מרגיש כלפיו. אני מבין שאתה חושב עליו המון ומתרגש מכך, אבל אם אתה עומד לחשוף את הרגשות שלך בפני מישהו אחר כדאי שלא להיות פזיז. בהצלחה!"

© צילום: shutterstock

לא מצליחה להגיע לסיפוק מיני

בת 18 שואלת: "היי, אני בת 18. בגיל 16 התחלתי לשכב עם חבר שלי כשהיינו שנה ביחד, תמיד התביישתי מעשיית אקטים מיניים מסוימים בזמן הסקס, ותמיד היינו שוכבים ורק הוא היה גומר ולא היה לי אף פעם חשק לשכב איתו לאחר מכן, בגלל הבושה. בגלל זה נפרדנו לפני חצי שנה. לפני חודש התחלתי לשכב עם ידיד שלי ומאז שכבנו שלוש פעמים ואני לא גמרתי באף אחת מהפעמים למרות שהוא עשה הכל כדי שאהיה מסופקת. אני ממש מתוסכלת, אני מרגישה שאני פשוט לא מצליחה שיספקו אותי. אני רוצה לציין שלקראת סוף הקשר שלי התחלתי לאונן ובאמת להכיר את הגוף שלי ופחות להתבייש בו, וחשבתי שמשהו ישתנה ואני כן אצליח לגמור אבל עדיין לא. אני לא מבינה מה לא בסדר, אני מפחדת שככה זה ימשיך עם כל גבר שאהיה איתו. מה לעשות?"

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שכתבת אלינו בנושא הזה. העובדה שאת חושבת על ההנאה שלך ולא מוותרת עליה היא מרגשת וכל כך נכונה ואני רוצה לחזק אותך על זה. אני גם חושבת שהעובדה שהתחלת להכיר את הגוף שלך ולאונן היא חשובה מאוד והיא גם לדעתי הצעד הראשון וההכרחי בדרך להנאה ותחושת סיפוק מיני עם מישהו אחר. הצעד השני, לדעתי, הוא להיות מסוגלת לדבר את ההיכרות הזאת החוצה. כלומר, לדבר עם הבן זוג על הנושא, להראות לו איך את מאוננת, לתת לו הסברים והכוונה תוך כדי וכדומה.

© צילום: shutterstock

"את צריכה לזכור שרוב הבנות לא גומרות מחדירה והרבה גומרות מגירוי של הדגדגן בלבד או משילוב של שניהם ואם את רוצה לחוות סיפוק מיני את חייבת שהבן זוג שלך יבין את זה וביחד תגרמו לזה לקרות. יכול להיות שהסיבה שזה לא קרה עד עכשיו עם הבן זוג הקודם שלך ועם הידיד שלך זה בגלל שאת לא הרגשת מספיק בנוח לדבר על זה או שלא הבנת לגמרי כמה זה חשוב וקריטי עבורך. לכן, אני רוצה להרגיע אותך ולהגיד שהכל אצלך בסדר ואין לך ממה לפחד ואני מאחלת לך למצוא פרטנר מיני שיהיה קשוב לצורך שלך, שירצה לספק אותך בדיוק כמו שאת תרצי לספק אותו ושתרגישי מספיק בנוח לדבר אתו על הכל באופן פתוח, אמיתי ובלי בושה או אשמה על זה שאת רוצה לגמור גם, כל טוב".

 חשש מהיריון

בת 15 שואלת: "הי, אני חוששת שאני בהריון ואני בעוד כמה ימים אעשה בדיקה כדי לבדוק. אם היא תהיה חיובית אני רוצה לעבור הפלה בכדור. האם זה היה אפשרי לבוא אליכם ולעשות זאת? והאם זה יהיה ללא אישור הורים? אני מאוד פוחדת. אני רוצה להגיע עם החבר שלי שהוא בן 17, האם זה בסדר?"

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שכתבת לנו. אנחנו כאן בשבילך. אני רוצה להזמין אותך לבוא אלינו לעשות את הבדיקה, בחינם, בלי ידיעת הורים ובליווי יועצת מקצועית. אם יתגלה ואת באמת בהריון אנחנו נעזור בכל מה שתצטרכי. בינתיים, נסי להיות רגועה, הכל יהיה בסדר, כל טוב".

תגיות
תגובות