מחזמר מהחיים: השירים שמתאימים לשלבים במערכת יחסים. צילום מסך מיוטיוב

מחזמר מהחיים: השירים שמתאימים לשלבים במערכת יחסים

אי פעם הקשבתם לשיר מסוים, וחשבתם לעצמכם שהוא מתאר באופן מדויק את חיי האהבה שלכם ואת השלבים בדרך אליה ובסופה? אם עניתם "כן" לשאלה שלנו, קבלו את הפלייליסט שלגמרי משקף את הרומנטיקה בחייכם

לפעמים הכל כבר כתוב במוזיקה וצריך פשוט להקשיב. כך גם קורות מערכת היחסים הנפוצה שמתחילה בגיבוש העצמי בראש שרוצה למצוא את האחד או האחת, דרך הפרפרים של ההתחלה, שיא האהבה ועד לפרידה כואבת ולחזרה לרווקות הצעירה. קבלו את הפלייליסט המיוחד שלנו שהוא בעצם ראי אחד גדול על חיי האהבה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

תחושת הבדידות והרצון לזוגיות

מי מאיתנו לא חולם על סיטואציה שבה אתם יודעים שברגעים הקשים יהיה לכם על מי להישען, שתמיד יהיה שם בשבילכם, אבל אתם לבד ואתם צמאים לזוגיות צעירה ואוהבת, כזו שרק רק בתיכון. "אין לי אף אחד, אין לי אף אחד שיגיד: 'הכל בסדר תשכחי מזה כמו תמיד'" - מילות עידוד שרק בן הזוג יכול לתת, אבל אין כזה כרגע ואתם מבחינתכם הכי מוכנים שרק אפשר. די התלבטנו אם לבחור ב"בדד" של זוהר ארגוב, אבל אז הגענו למסקנה ש"אף אחד" הוא ה"בדד" של שנות האלפיים.

 

לפנות או לא לפנות זאת השאלה?

"הכל התחיל באיזה בר לא מוכר" - על פניו נשמע כמו התחלה של סיפור אהבה מבטיח, נכון? אלא שבשיר "בדיוק מו שהיא" אין חיים קלים. מדובר בבחור ביישן שעושה עניין מכל דבר, ובעיקר להתחיל עם הבחורה שמוצאת חן בעיניו: "מאיפה את, בת כמה את? יש לך חבר או שלבד? לא יודע איך לגשת!". הבחור בשיר הוא לא רק מהסס, הוא גם בטוח בעצמו שהוא רוצה אותה, אך הוא מפחד שיישבר לו הלב בעיקר כי הוא זה שמפחד לעשות את הצד ולפספס את אהבת חייו או איך שאדיר גץ כתב ביחד עם ליטמן ותובל: "העיר שבעה מסיפורים כאלה על ביישנים ולב נשבר".

אדיר גץ - בדיוק כמו שהיא בגרסה אקוסטית. צילום: אלי סגל, אופיר גונן | במאי: גידי ישראלי
 

לפנות! בטח לפנות!

אוקיי, אוקיי, אוקיי - אתם לגמרי אסרטיביים וכשאתם רוצים משהו - אתם הולכים עליו ב'פול גז'. "היי, אף פעם לא ראיתי פה חיוך כזה" - טוב, זה אולי קצת נדוש להתחיל ככה - אבל היי! זה גם משהו. "ואין מצב אני יוצא מפה לבד
כמעט הלכתי כבר אז כמה טוב שבאת" - מישהו פה קם החלטי היום ולא משחרר, יש בזה משהו יפה אבל שימו לב שאתם לא מדי כופים את עצמכם. "אני היהלום שלך, את הזהב שלי, את מוזמנת לקפה אבל אפשר גם בלי". טוב, מי יודע, יכול להיות שבזכות הבטחון העצמי הזה תצא מפה אהבה גדולה.

סטטיק ובן אל - זהב. הופק ע"י ROMS
 

דייטים משותפים

אין כמו ההתרגשויות והפרפרים של ההתחלה, כזו שאולי באה לפני הזוגיות הרשמית אבל שניכם יודעים שלשם זה הולך בעקבות הפגישות שלכם. "בסוף הלילה חוזרים הביתה לילה טוב, איך את יודעת רק להשאיר לי טעם של עוד". אז למה אתם לא לוקחים את זה צעד קדימה? ובכן, כנראה שכל אחד מחכה לצעד הרשמי של השני: "את מסמסת נשיקה עם לב גדול. השארתי לך כל כך הרבה סיבות בשביל לאהוב". בקיצור - הפרפרים שם, אתם שם - הנה באה הזוגיות שלכם!

 

האהבה פורחת

לפעמים אתם פשוט רוצים להקפיא הכל ולשמור את הכל בקופסא לנצח ("תבטיחי לי שככה נשאר כאילו לא עובר הזמן, לא ממהר"). האהבה שלכם פורחת, אתם בעננים ובזוגיות הכי מדהימה שאפשר לבקש. בקיצור - שיר אהבה לחברה הכי מושלמת שיש עם מילים כמו "פתאום כשאת הגעת הכול נהיה מובן"ו-"הבנתי שאת כל מה שחסר, אני לא רוצה יותר אני לא צריך יותר". בנוסף להכל אתם אופטיימים, חזקים ובטוחים שתעברו כל מכשול שיעמוד לכם בדרך הרומנטית שלכם: "גם, אם המציאות מולנו תשתנה - בנו לא יגע דבר לא ישנה". וואו כמה שזה מושלם, החיים תותים (אבל לא השיר הזה!) ולגמרי קניתם אותנו כשאמרתם: "יש לי הכל - את לי הכל!".

"את לי הכל": הראל סקעת. באדיבות יונייטד קינג
 

זוגיות עם מישהו רחוק

מסתבר שהתאהבתם בבן אדם הנכון שגר בעיר הלא נכונה. אתם גרים במרכז הארץ או דרומה ובן הזוג מחכה לו אי שם בקצה הצפוני של המדינה. אתם לוקחים לפעמים פרק זמן של כמה ימים להיות ביחד, אבל אז מגיע הרגע הקשה שאתם צריכים להיפרד לתקופה עד שתתראו שוב והגעגוע עושה את שלו: "הפך ירח לאדום על מה אתה שם מסתכל? הדאגה לך שורפת מבפנים". אחחח בא לנו לבכות רק מהאהבה הזאת ביניכם והגעגוע הטהור והיפה הזה! "בלילות מסתובבת בין קירות, בין חלקים של חלומות עד שתחזור. יפה שלי תראה אותנו אוהבים, הלוואי נאהב כל החיים!". בקיצור, תביאו טישו!

 

ריב ראשון

אל תילחצו! זאת לא פרידה! רק ריב אוהבים ראשון כמו שקורה אצל כולם. יכול להיות שהוא יהיה קצת קשה כי אתם רגישים ורגילים ל"הפי-הפי" כל הזמן. אבל היי! תמיד יש מסקנות שאפשר להסיק לאחר כך: "כל כעס שמתחיל נגמר, הווה הופך עבר, נשקם מה שנשבר - חלקים של אהבה". חשוב מאוד שגם אם רבים - לזכור שבסופו של דבר שני הצדדים מאוד אוהבים ומאוד שם והריב הזה רק מוכיח שאתם נותנים לעצמכם מקום גם לטעות. אז נשימה אחת והכל מסתדר, או ליתר דיוק: "קחי עוד נשימה ותהיי קרובה...אם תחפשי אותך תראי אותי!".

 

בוא ניקח הפסקה

לא תמיד הכל הולך מושלם, לפעמים העומס בחיים האישיים משפיעים על הזוגיות ועלולה לקלקל אותה ואתם מרגישים שאתם חייבים לקחת נשימה אחת לפני שהאהבה הזאת חומקת לכם מבין האצבעות, זמן בשבילכם נטו. ולא בקטע רע, אלא באמת כדי לחזור לזוגיות הזאת מלאי האהבה ואכפתיות. "תן לי דקה אני רק מגלה אותי, אל תעלם זו אני שבוחרת בי" - יש את הרצון הזה לממש את האהבה, אבל משהו מעיק עליכם ואתם לא שם וחשוב לכם להעניק גם לעצמכם את הזמן הזה. מזל שהצד השני מבין ומכיל ומוכן לחכות כי גם הוא מבין שאתם האהבה הגדולה ושצריך לתת לכם את הזמן שלכם. "לא מבינה אתה עדיין מחכה לי, אולי תהיה לך אחת שתלטף גם לך את הדמעות, אתה אומר שזו אני ואני רק ממשיכה לבכות".

 

מרגישים שהפרידה הולכת וקרבה

"ההתחלה של הסוף קורעת לי את הבטן". אתם ממשיכים להיות ביחד אומנם, נלחמים בכל הקשיים למרות שבתוך תוככם אתם יודעים שזה לא זה למרות כל האהבה העצומה ביניכם, ושבטוח זמן קצר זה כבר ייגמר, כל אחד יחזור להיות לבד, למקום שלו, כל אחד בקצה אחר של המדרכה כמו "סתם שני אנשים". אנחנו אומרים - כל עוד אתם ביחד, תנסו בכל זאת להציל את הזוגיות הזאת!

 

פרידה חד צדדית

"כשהפכנו לשתי רוחות בבית". זאת הסיבה לפרידה שלה ממנו, אך הוא עדיין מלא ברגשות ועדיין רוצה את הבחורה שהוא אהב, אלא שהיא טוענת "היה לנו סיכוי להנצל, מזמן אותו פספסת". אאוץ'. לא נעים ודי מרסק את הלב. אך הפרידה לא חייבת להיות סופית, מזל שיש מי שנאבק על הרגשות הקיימים בפנים ואומר בלי הפסקה מילים רומנטיות כמו: "בלעדייך חצי משוגע! רק תני לי שוב לנשום אותך דקה! כי השמש לא זרחה לי מאמש, השארת אותי לבד". מסתבר שזה די עזר לבחור הננטש, כי בסוף השיר ניתן רמז שהלב שלה התרכך חזרה: "אם רק היית יודע, שגם אני (חצי משוגעת בלעדייך - מ.א) 

"חצי משוגע" לייב באולפן. צילום: חגי דקל, אורי דוידוביץ, אופיר גונן
 

"נישאר ידידים"

הפרידה הגיעה. אין מנוס אבל בכל זאת קשה לאבד את החבר הטוב שיכול היה להיות בן הזוג (סליחה, האקס). הקשר ביניכם היה כל כך עמוק והיו בו שיחות נהדרות גם בלי קשר לקשר הרומנטי. אולי לא באמת תשארו ידידים והפרידה באמת קשה, אבל חשוב לצד אחד לפחות שזה ייגמר בטוב ובחיוך או יותר נכון: "ואם פרידה, אז שיהיה שלום בינינו", "ואם עוזבים נשאיר את הכול מאחורינו".

 

הפרידה המשותפת

היא אולי זאת שהקדימה את הפרידה מכם ("גם אם בחרת לעזוב ולקום"), אבל אין לכם שום בעיה עם זה (או לפחות אתם לא מראים אותה כלפי חוץ), זה שהיא יזמה את הפרידה הופך את העניין ליותר קל. רק מה שבטוח - זה נגמר מלוכלך ועם עקיצות צדדיות כמו: "אני יודע שאף חבר שלי לא מתגעגע אלייך או אל כל הבעיה וזה מה שמראה לי את חומרת הבעיה". למעשה, זה די עניין של אגו, יש מצב שאתם גם פגועים מכל העניין ובכל זאת תבחרו לתקוף ולטעון: "הבעיה זאת את, נעלמת לי כמו שבאת, לא רצית להיות האחת!". אה ואם היא רק תעז לחשוב על קאמבק עתידי אז רק תדעי ש"אל תאמרי שאת עוד אוהבת, כי את לא!". שקר! שניכם עוד אוהבים אחד את השני ואתם לא תודו בזה: "ואם את לא חושבת שהכל היה סתם, אז אני חושב גם, אבל את בטח לא תאמרי מילה". בקיצור -אגו!

בן אל וסטטיק: סתם
 

הפרידה הכי כואבת שיש

וואו, זה הולך להיות קשה. הזוגיות הייתה כל כך טובה ומלאה ברגעים קסומים ומדהימים, אבל משהו דרמטי קרה, יכול להיות שבגידה: "אני יודעת להיפרד ממך לא קל. שתקתי כבר אין מילים, איך שברת לי את הלב, אני כותבת שורות שמספרות כאב". עוצמתי ומרגש, מלא באמוציות אבל החלטה כל כך ברורה ובטוחה בעצמה - אתם לא הולכים לחזור לזוגיות הזאת ויהי מה. "לא אל תגיד לי, אם טעיתי בדרכי". באסוש.

 

נפרדנו אבל עדיין יש מחשבות

פתאום להיות לבד שוב אך עדיין עם שאריות של רגשות, מחשבות והכל. אתם כבר עיכלתם את הפרידה אבל קשה לכם לעכל את הסיטואציה החדשה בחייכם אחרי זוגיות ארוכה: "רועדת לידך והסם שבי עוד לא נגמר" וגם "מתוך האפילה מנסה לחשוב עוד קצת עליך" כל אלו די מסגירים את זה שעוד לא התגברתם רשמית אבל אתם כן מודעים לזה שזה מאחוריכם, יופי גם זה זה צעד יפה. גם אם תלכו לישון לבד והמחשבות יחזרו שוב ("לילה בא לאט, הזמן נעצר, לילה ואתה השקט שנשאר") - תדעו שמחר בוקר חדש והוא בוקר רק שלכם. 

 

לבד! לבד! לבד!

זוגיות? מה? זה לגמרי מאחוריכם, אתם התגברתם ועפים על החיים עם ההתחלה החדשה שלכם בסטטוס: "רווקים מבוקשים". אל דאגה - אתם עדיין לש בשלב של לחפש אהבה חדשה ודי נהנים מהמצב הזה ש"חופשי זה לגמרי לבד". ספרו לנו על זה...

 
תגובות