בלי סודות: "האם ניתן להתכונן לפני קיום יחסי מין?". צילום: shutterstock

בלי סודות: "האם ניתן להתכונן לפני קיום יחסי מין?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

 עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האם ניתן להתכונן לפני יחסי מין?

בן 15 שואל: "אני וחברה שלי בקשר ממש טוב, אוהבים אחד את השנייה ואנחנו מתכננים לשכב. האם יש משהו שאני צריך לדעת או לעשות לפני האירוע הזה? אמצעי מניעה שדרושים בשבילה? אשמח לעזרה. תודה!"

תשובה: "שלום לך, קודם כל אני רוצה לציין שזה מאוד אחראי מצדך להתעניין באמצעי מניעה עוד לפני קיום יחסי מין בפעם הראשונה. ישנם סוגים שונים ורבים של אמצעי מניעה. קונדום הוא אמצעי המניעה היחיד שמגן מפני מחלות מין ולכן הכרחי להשתמש בו כאשר מקיימים יחסי מין מלאים, ובעצם בכל מצב בו יש מגע ישיר של אברי מין. מומלץ מאוד גם ללכת לעשות בדיקת דם אשר מחלות מין. אפשר לקבל הפניה מרופא המשפחה, וניתן גם להגיע לדלת פתוחה סניף רחובות ולעשות שם את הבדיקה. כך אתה וזוגתך תוכלו להיות בטוחים שלאף אחד מכם אין מחלה כלשהי. בנוסף קונדום גם מגן מפני הריון. ישנם אמצעי מניעה נוספים אשר מונעים הריון, למשל גלולות או התקן תוך רחמי. אלו אמצעי מניעה שהבת לוקחת. לכל אחד ואחת יש העדפה שונה. כאן באתר שלנו תוכל למצוא עוד מידע על אמצעי מניעה, מוזמנים להגיע אלינו לקבל ייעוץ לגבי אמצעי המניעה המתאים לכם, בהצלחה!".

© צילום: shutterstock

חשש מהיריון

בת 17 שואלת: "היי, לפני שבועיים נפגשתי עם בחור שיש לי איזה קטע איתו, ועשינו כל מיני דברים מיניים אבל לא קיימנו יחסי מין מלאים. הוא גמר עלי מספר פעמים, וזה נשפך גם לכיוון איבר המין שלי. הוא ניגב את זה ממני כמה פעמים ממש טוב, אבל זה עדיין קצת מלחיץ אותנו כי בדיוק בזמן הזה לפי המחזור שלי הייתי בזמן הביוץ, בנוסף לא שכבתי עם אף אחד בחיים אבל הוא הכניס לי אצבעות ולאחר מספר שעות ירד לי קצת דם, השאלות שלי הן אם יש סיכוי שאכנס להריון והאם קרום הבתולין בהכרח נקרע כי ירד לי דם, ואני מעט מודאגת".

תשובה: "שלום לך, ממה שאת מתארת הסיכוי לכניסה להיריון ממצב שכזה הוא באמת קטן מאוד. כדי לוודא ולהוריד את הלחץ הייתי ממליצה לרכוש בדיקת היריון ולבצע בדיקה לאחר 14 יום מהאירוע. (הבנתי שכבר עברו שבועיים, אז לבצע מידית). לגבי קרום הבתולין, ממה שאת מתארת נשמע כי הוא אכן נקרע, באופן מלא או חלקי, אבל אולי נפצעת ולכן הדימום. תוכלי לוודא את העניין כשתחליטי לקיים יחסי מין באופן מלא ואז תרגישי. בכל מקרה, החשיבות של קרום הבתולין היא פחותה בהרבה מזו שאת חושבת, לבנות רבות הוא נקרע מרכיבה על סוסים או מפעולה מאומצת באזור המפשעה שהן עושות, אבל כל עוד לא קיימת יחסי מין מלאים הכוללים חדירה את נחשבת עדיין בתולה. כל טוב".

© צילום: shutterstock

 חוששת מהיריון למרות קיום יחסי מין יבשים

בת 19 שואלת: "שלום, לפני יומיים אני וחבר שלי עשינו סקס יבש, אבל בעירום. הוא העביר את איבר המין שלו על הנרתיק שלי, וכהוא שעבר על החור הרגשתי נוזל - לא ברור אם ממני או ממנו. האם אפשר להיכנס להריון מטיפות אהבה יחסית על החוץ של הנרתיק? האם רצוי שאקח אמצעי מניעה לשעת חירום? ומה הסיכונים של זה?"

תשובה: "שלום לך, קודם כל, את נשמעת בחורה מאוד אחראית, וכל הכבוד לך על הערנות. מהסיפור שאת מספרת לא נשמע שיש חשש ממשי להריון. הסיכוי להיכנס להריון מטיפות אהבה מחוץ לנרתיק הוא מאוד קטן, לכן אני לא חושבת שיש צורך שתיקחי פוסטינור. יחד עם זאת, את לא צריכה לחשוש מלקיחת פוסטינור כי בניגוד לדעה שקיימת, אין בו סיכונים. ממליצה לך ולבן הזוג שלך לבדוק אפשרויות לאמצעי מניעה אם אתם מתכננים לקיים יחסי מין. מוזמנים להתקשר או להגיע לדלת הפתוחה לקבלת ייעוץ בנושא, בהצלחה".

 

תגובות