אפשר להתגבר: כל העצות כדי להתמודד עם פרידה. צילום: shutterstock

אפשר להתגבר: כל העצות כדי להתמודד עם פרידה

פרידות הן לרוב כואבות וקשות, ורובנו לא מוצאים את הדרכים להתמודד. במקום להסתגר בחדר מתחת לשמיכה ולהחליט שסוף העולם הגיע, הנה כל הטיפים להתמודדות

פרידות ושברון לב הינם דברים שנרצה או לא נרצה, כולנו חווינו ונחווה במהלך חיינו. אם לא יצא לכם לחוות אותם עוד, גם אם לא ברמה רצינית, הרשו לי לבאס אתכם - זה יקרה. בואו נהיה מציאותיים, עם כמה שננסה להתחמק מהרגש הזה, להתעלם, לא נצליח. אנחנו נחווה אהבה ונחווה עצבות. אבל איך מתמודדים?

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לרוב כשאנחנו בזוגיות, אנחנו מתרגלים לבן אדם. מתרגלים להרגשת הנאהבות והאהבה בכלל, וככל שהזמן עובר אתה מרגיש קרוב יותר. ואז, כשהבן אדם הזה מתרחק, אתה נבהל. אתה לא רגיל לחוסר הקרבה. אני חושבת שהדבר הראשון שעלינו לעשות זה למצוא קרבה חדשה. לאו דווקא אהבה, פשוט שסביבך יהיו אנשים שאתה אוהב ומעריך. אל תשארו לבד, אל תתבוססו בתחושת הבאסה ובמחשבה שאיבדתם אדם יקר. זה נכון, קשה לא לחשוב על כך, אבל עלינו להרגיש אהובים.

"עלינו להרגיש אהובים" © צילום: shutterstock

צאו החוצה ועשו את מה שאתם אוהבים

אני חושבת שמה שמוסיף לתחושת הבדידות והגעגוע לאחר פרידה, זה השהייה במיטה, בחדר. כשהפלאפון צמוד לכם ליד כמו כפפה וכל דבר קטן יזכיר לכם, אתם תהיו עסוקים אך ורק במה שקרה. הצעד הבא שלכם הוא לצאת! תצאו, תבלו, אפילו תזייפו שאתם נהנים, העיקר שלא תתנו לזה להרוס לכם את השגרה. אל תרגילו את עצמכם ללבד הזה, לשהייה בחדר ובמחשבות - תהיו עם חברים.

אנו חושבים שהעצה הכי טובה שנוכל להציע לכם, זה שתעשו מה שאתם אוהבים. תפרקו את הכאב שלכם דרך הדבר הזה. בין אם זה ציור, כתיבה, כדורגל או משחק, תעסיקו את עצמכם בזה. אישית, הדבר שאני הכי אוהבת זה לכתוב, ובשבועיים האחרונים לא היה לי חשק בכלל לנסות לכתוב משהו. אתמול יצא לי לשבת על המחשב ופשוט לכתוב - דברים חסרי פואנטה, חסרי הקשר ותחביר, פשוט כתבתי על כל מה שהעסיק אותי והרגשתי הרבה יותר משוחררת לאחר מכן.

"הרגשתי הרבה יותר משוחררת לאחר מכן" © צילום: gettyimages

אנו לא יכולים להציע לכם מלט בשביל לאחות את השברים, אבל אנחנו כן יכולים להזכיר לכם שהחיים ממשיכים. עם כמה שאתם חושבים שזה קלישאתי והכי לא רוצים לשמוע את זה עכשיו, זה נכון. ליבנו עומד להישבר עוד הרבה, אנחנו נכאב ונבכה אבל זה רק יחזק אותנו יותר לקראת המכשול הבא שהחיים מציבים לנו.

בחרנו לסיים עם ציטוט מתוך ספר בשם "לאכול, להתפלל, לאהוב" מאת אליזבט גילברט: "אהבה תמיד תהיה מסובכת, אך בני האדם חייבים לנסות לאהוב זה את זה, יקירתי. ליבנו חייב להישבר לפעמים. זה סימן טוב, לב שבור. זה אומר שניסינו להשיג משהו". 

תגובות