בלי סודות: "לא מרוצה מהתפקוד המיני שלי". צילום: shutterstock

בלי סודות: "לא מרוצה מהתפקוד המיני שלי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

חשש מהיריון

בת 17 שואלת: "היי, לפני שלושה ימים קיימתי יחסי מין עם חבר שלי והשתמשנו בקונדום. הוא אמר שישנה אפשרות שהוא גמר בתוכי מעט, אבל יום לאחר מכן קיבלתי מחזור וירד לי הרבה דם. לפי מה ששמעתי יש כדור כזה של שבועיים אחרי קיום היחסים כדי לא להיכנס להיריון. אפשר לדעת אם אני צריכה לקחת כדור כזה? ואם כן איך קוראים לכדור?"

תשובה: "שלום לך, אני לא כ"כ מבינה מה החשש - אם חבר שלך השתמש בקונדום לפי ההוראות - אין לך מה לדאוג, כי הוא גמר בתוך הקונדום. ואם קיבלת מחזור אז בכלל אין מה לדאוג. לשאלתך - אין כדור שלוקחים אחרי שבועיים, תקופת הזמן המאוחרת ביותר היא חמישה ימים. אחרי שבועיים כבר ניתן לעשות בדיקת הריון ולבדוק אם יש הריון. אני ממש ממליצה לך להתקשר למענה יום של דלת פתוחה, או להגיע עם חבר שלך לפגישת ייעוץ כדי שתוכלו לקבל מידע לגבי מניעת הריון. כל טוב ובהצלחה".

© צילום: shutterstock

האם התפקוד המיני שלי תקין?

בן 18 שואל: "שלום, אני וחברה שלי כבר הרבה זמן במערכת יחסים, אנחנו גם מקיימים יחסי מין הרבה זמן, אבל כל פעם שאנחנו מקיימים יחסי מין אני כאילו נרגש, ואז אני גומר ממש מהר (2-3 דקות), גם אחרי שאני גומר בפעם הראשונה איבר המין לא נשאר זקוף וישר חוזר למצב ״שינה״. חשוב לציין שכשאני מאונן אני מצליח להחזיק המון זמן, לפעמים גם ליותר מחצי שעה. אשמח אם תתנו לי עצות מה לעשות כדי להחזיק יותר זמן ביחסי המין, ואם יש משהו שאוכל לעשות לגבי מספר האורגזמות (כל מה שמדובר פה זה רק על מנת ליצור יותר כיף אצל החברה, כי שמתי לב שזה מפריע לה). תודה מראש".

תשובה: "שלום לך, אתחיל מזה שמה שאתה מתאר הוא נורמלי לחלוטין. רוב הנערים בגילך גומרים בזמן שאתה גומר מיחסי מין שכוללים חדירה. הזמן הממוצע אצל גבר שעבר את גילאי העשרה הוא 2 דקות מתחילת החדירה כך שבעצם אתה גומר לאט יותר מהממוצע לגילך. לגמור תוך חצי שעה מאוננות נחשב יותר מדי זמן ואין שום סיבה להחזיק כל כך הרבה זמן. בנוגע לכך שאיבר המין שלך עובר למצב רפוי לאחר שאתה גומר, ככה בדיוק הגוף שלך אמור לפעול. לגבר לוקח מינימום 15 דק' עד זקפה נוספת לאחר שפיכה. בנוגע לכיף ולעונג של חברה שלך, האיבר המענג אצל האישה הוא הדגדגן ולא בהכרח החדירה. כלומר, רוב הנשים חוות אורגזמה מעינוג הדגדגן ולא מחדירה, וממש לא מחדירה ממושכת. לכן, ההמלצה שלי היא שתענג את חברה שלך בדרכים אחרות. שהיא תגמור קודם ורק אחר כך תעשו חדירה כדי שאתה תגמור או להיפך. והכי חשוב - תדברו על זה. שתף אותה שהתייעצת אתנו ושזה מה שכתבתי לך. תשאל אותה אם זה באמת מפריע לה כי אין פה משהו שאמור להפריע לה. הגוף שלך תקין לגמרי ואתה בסדר גמור. כל טוב".

© צילום: shutterstock

לא רוצה שההורים יגלו

בת 16 שואלת: "היי, אני ממש מפחדת למקרה שנכנסתי להריון. אני מאוד צעירה ואם ההורים שלי ייגלו על זה הם לא ידברו איתי יותר. רציתי לשאול כמה ימים צריך לקחת את הפוסטינור כדי שאני לא אכנס להריון?"

תשובה: "שלום לך, פוסטינור הוא כדור שלוקחים אותו פעם אחת בלבד. זהו כדור בודד. העניין הוא שניתן לקחת אותו רק עד 72 שעות אחרי מין לא מוגן, וככל שלוקחים יותר רחוק מיחסי המין, כך היעילות שלו יורדת. נורלבו זה כדור בשם אחר שעושה אותו דבר. אם לא נטלת אותו עד עכשיו, אז אני ממליצה לך לגשת מיד לבית מרקחת ולרכוש כדור בשם "אלה" שאותו ניתן לקחת עד 120 שעות אחרי מין לא מוגן. 14 יום אחרי נטילת הכדור, יש לעשות בדיקת הריון ולוודא שהכדור עזר. את מוזמנת אחרי 14 יום להגיע אלינו ואנחנו נעשה לך את בדיקת ההריון בחינם ותחת סודיות".

 

תגיות
תגובות