בלי סודות: "איך אפסיק לריב עם החבר שלי על כל דבר?". צילום: shutterstock

בלי סודות: "איך אפסיק לריב עם החבר שלי על כל דבר?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האם אוננות משפיעה על התפקוד המיני?

בן 18 שואל: "היי, יש לי כמה שאלות שאני רציתי למצוא תשובה מקצועית לגביהן 1. אני נוטה לאונן כל יום בזמן האחרון בגלל ששברתי את הרגל (בדרך כלל אני מונע מעצמי לאונן כיוון שזה צורך הרבה זמן, כרגע אני לא יכול לצאת מהבית כי רגל אז יש לי זמן פנוי להתעסק בזה) ומניסיון זה מגביר את מהירות השפיכה אז כל פעם לפני שאני יוצא עם חברים או לדייט (או כל מקום שיש לי סיכוי לשכב עם מישהי) אני לא מאונן יום/יומיים לפני. מחר ידידה תבוא לישון אצלי ורצינו לעשות כמה דברים ביחד, לכן הטרידו אותי השאלות הבאות: האם זה באמת נכון שלמנוע מעצמי לאונן יעזור לאיבר המין שלי לעמוד יותר ולגמור לאט יותר, או שאני סתם פיתחתי מחשבה כזו? 2. זה בסדר אם הזקפה שלי יורדת מהר? והאם יש טיפים כיצד להאט את השפיכה ולשמור את הזקפה ליותר זמן? ושאלה אחרונה: האם ישנם ספרים שמלמדים כיצד ניתן "לשפר את הביצועים" ביחסי המין?

 

© צילום: shutterstock

תשובה: "שלום לך, אתחיל מזה שאני מאחלת לך רפואה שלמה לגבי הרגל ואני מקווה שתחלים במהרה. לגבי שאלותייך: אוננות אינה משפיעה על היכולת "להחזיק מעמד" בזקפה ממושכת ולגמור יותר לאט. מה שכן, כשאתה לא מאונן כמה ימים ואז יש לך מפגש מיני עם מישהי, אז יש יותר סיכוי שדווקא תגמור מהר כי ההתרגשות תהיה גדולה והאשכים יהיו מלאים בזרע שירצה לצאת החוצה במהירות. מדוע אתה מעוניין להאט את השפיכה ולגמור ליותר זמן? האם זה בגלל מה שיש בפורנו? מה שחברים מספרים? הזמן הממוצע לשפיכה מרגע החדירה הוא 2 דק', כשבגילך הצעיר זה אפילו פחות. אין שום סיבה "להחזיק" יותר זמן. האיבר המענג אצל נשים הוא הדגדגן ולא בהכרח החדירה עצמה. רוב הנשים חוות אורגזמה מהדגדגן, ללא קשר למשך החדירה או הזמן שלוקח לך לגמור. אני שומעת ממה שאתה כותב שאתה מאוד מודאג מהביצועים שלך במיטה אבל אין טוב או לא טוב. להיות מאהב טוב קשור לתקשורת מינית עם בת הזוג, היכולת לקרוא את שפת הגוף שלה, לדבר איתה תוך כדי ולהבין יחד איתה מה נעים לה ולך. תיכנס איתה למיטה בלי ידע מראש שאולי צברת עם נערות אחרות או אם צפית בפורנו. כל מגע שאתה נוגע בה תגיד לה "זה בסדר שאני נוגע פה?", "איך את רוצה שאגע בך? תדריכי אותי מה עושה לך נעים". ככה תהיה מאהב טוב. הקשבה, תקשורת והדדיות. תאמין לי שהיא תעריך את זה מאוד וזה רק ישפר את העונג המיני של שניכם. כל טוב".

© צילום: shutterstock

איך אפסיק לריב עם החבר?

בת 16 שואלת: "היי, רציתי לדעת איך להתנהג בזוגיות? אני לא יודעת. פשוט אני רבה עם חבר שלי על הכול ואני מרגישה שהוא צריך להיות רק איתי. אני יודעת שזה לא בסדר אבל אין לי דרך להפסיק עם זה. אני לא יודעת מה עובר עליי, ואני יודעת שאפשר לסמוך עליו, ויודעת שהוא נאמן ויספר את האמת. אבל אני פשוט לא מצליחה לעצור את עצמי, מה אני יכולה לעשות שיגרום לי להירגע מזה?".

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שאת שואלת את השאלה הזאת. זאת שאלה חשובה מאד כי קשר זוגי הוא לא דבר פשוט, לא מובן מאליו ולא נולדים אתו. להיות בזוגיות זה תהליך נלמד, והאינטואיציות שלך נכונות. את יודעת שהדרישות שלך מחברך להיות רק אתך הן לא נכונות, אבל את לא יודעת איך להתגבר על עצמך. השאלה שלך מראה לי שאת אוהבת את חברך, שהוא חשוב לך ושאת רוצה להשתנות. אני רוצה לומר לך שההרגשה הזאת שלך שאת רוצה להיות אתו כל הזמן, היא טבעית אבל זו ההרגשה שלך. במקביל, את צריכה לחשוב מה מתאים לו. ולכן אני ממליצה לך לדבר אתו על זה. תשאלי אותו איך הוא רואה את הקשר הזוגי שלכם. מה מרגיש לו נכון לעשות ביחד ומה לא. אני ממליצה לך לנסות להתחיל לחשוב על שניכם כעל שני אנשים נפרדים, עצמאיים בעלי רצונות ומשאלות שונים. את יודעת שהוא נאמן לך ולכן את יכולה לסמוך עליו. לא? תחשבי על שניכם כעל "שנינו ביחד וכל אחד לחוד". אתם עושים דברים ביחד אבל אתם גם אנשים נפרדים שאוהבים לעשות גם לחוד. זה לא אומר שפחות אוהבים. תאמצי את המחשבה על חברך שהוא דמות נפרדת, עצמאית, בעלת רצונות משלה וזכויות של אדם חופשי. הוא לא רכוש של אף אחד ושייך קודם כל לעצמו. נתינת החופש לפרטנר שלך רק תשחרר את שניכם ותגביר את הקשר שלכם. מה את אומרת? כל טוב".

© צילום: shutterstock

מה לעשות עם הרגשות לחברה הטובה?

בת 14 שואלת: "אני מאוהבת במישהי כבר יותר מחצי שנה. היינו קרובות, והיא הייתה תמיד מקנאה שאני עם בת אחרת, ותמיד ניסיתי להגיד לה שאני מאוהבת בה אבל היא לא האמינה. יום אחד בטעות אמרתי למישהי שהיא לא יפה בלי איפור אבל התחרטתי על זה. כמה חודשים אחרי, המישהי הזאת אמרה לה שאמרתי שהיא מכוערת, היא שאלה אותי אם זה נכון, אמרתי לה לא מתוך פחד ומשם לא דיברנו. חודש אחרי היא באה אליי עם ארבע בנות והן התנפלו עליי. חודש אחרי זה קרה שוב כי היא גילתה שהייתי מאוהבת בה ואמרו לי שהיא בכתה ברגע שאמרו לה, כי היא ניסתה להתקרב אבל אני התחמקתי בגלל שהייתי מאוד פגועה. עכשיו שאני והיא באותה הסביבה אבל אנחנו רק מסתכלות על אחת השנייה. היא אמרה למישהי שאם אני אבקש סליחה היא תתחיל לדבר איתי, אבל היא לא מבינה שגם אני פגועה ממנה. נראה לי שאני לא חשובה לה, אבל חברות אמרו שאם לא הייתי חשובה היא לא היית נעלבת ולוקחת את המילה הזאת ללב עד עכשיו. לפני כמה ימים הייתה לה יומולדת וכתבתי לה ״מזל טוב״׳ באופן רגיל. לא ציפיתי שהיא תענה אבל אחרי שניה היא ענתה ״תודה עם לב״ ולאחרים היא לא ענתה, רק לי. מה עלי לעשות לגביה?".

תשובה: "שלום לך, אני באמת מצטערת לשמוע על הקרע שקרה בינך ולבין חברתך האהובה. נראה ששתיכן אוהבות אחת את השנייה. ממה שאת כותבת אני שומעת שאתן חשובות אחת לשנייה, ומה שקרה ביניכן מקורו בטעות שהיא אנושית וניתנת לתיקון. את טעית כשאמרת עליה שהיא מכוערת, זה לא היה צריך להיאמר, ובאמת התחרטת על דבריך. אני חושבת שכדאי לך ליזום שיחה עם חברתך, אמרי לה מה את מרגישה ומה את רוצה או צריכה. בקשי את סליחתה. כולנו בני אדם וכולנו יכולים לטעות. אמרי לה שגם את נפגעת ממנה. אם חברתך חשובה לך ואינך רוצה לוותר עליה כדאי לך לדבר אתה ישירות בכנות ובפתיחות. מה את אומרת? כל טוב".

תגובות