"נטייה מינית של אדם היא לא עניינה של אף אחד". צילום: gettyimages

"נטייה מינית של אדם היא לא עניינה של אף אחד"

"כפי שאני רואה את הדברים, כל אחד רשאי לנהל את חייו בדרך שלו ולהחליט עם מי להיות בעצמו. אנשים צריכים להבין שזה שמישהו מעדיף גבר על אישה או ההיפך, זה לא עושה אותו לשונה או לא שווה לנו, הוא בדיוק כמונו. ההבדל היחיד בינינו לאותו אדם הוא הנטייה המינית השונה. ומה רע בזה בעצם? • טור אישי לכבוד חודש הגאווה

מצעד הגאווה, האירוע הגדול ביותר המזוהה עם הקהילה הגאה בישראל, התרחש בשישי האחרון (ו'). תמיד בתקופה הזאת של השנה, סביב חודש הגאווה באופן כללי ומצעדי הגאווה בפרט, עולה מחדש נושא הזכויות והשיוויון בקרב אנשי הקהילה. חברי הקהילה הגאה חווים בחיי היומיום שלהם כל כך הרבה בריונות, הם נאלצים לספוג השמצות ושמות גנאי שאינם מגיעים להם. ״חולים״, ״סוטים״, ״תחזרו לארון ממנו באתם״, אלו רק חלק ממה שאומרים וחושבים אלו המתנגדים למצעד הגאווה, או כפי שהם מכנים אותו, בשם הנורא, ״מצעד התועבה״.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בתור אחת שגרה בירושלים שמלאה באוכלוסיות שונות ומגוונות - חילונים, דתיים, חרדים, יהודים, ערבים, נוצרים, יצא לי לשמוע לא פעם ולא פעמיים אמירות ומשפטי גנאי נגד מצעד הגאווה ולרוב הן באו מהציבור החרדי. חשוב לי להדגיש לפני כן שאין לי משהו נגד החרדים בכלל, אבל כשאני שומעת בעיר שלי, בבית שלי, משפטי שנאה נגד הקהילה (שאגב, זו התועבה האמתית ולא המצעד), אני רותחת מזעם. אני מרגישה שאני "ככה קרובה" מללכת אליהם, ולצעוק למען אלו שפוגעים בהם. שיעזבו אותם, שיניחו להם! זה ממש לא עניינם של החרדים, ולא של אף אחד אחר, מהי הנטייה המינית של אדם באשר הוא אדם.

© צילום: shutterstock

כפי שאני רואה את הדברים, כל אחד רשאי לנהל את חייו בדרך שלו ולהחליט עם מי להיות בעצמו. אנשים צריכים להבין שזה שמישהו מעדיף גבר על אישה או ההיפך, זה לא עושה אותו לשונה או לא שווה לנו, הוא בדיוק כמונו. ההבדל היחיד בינינו לאותו אדם הוא הנטייה המינית השונה. ומה רע בזה בעצם? אבל כמובן שלהגיד את זה להם, אי אפשר, אלא אם אתה רוצה שיצעקו עלייך, ירקו עלייך ובמקרים קיצוניים גם יפגעו בך, כמו במקרה של שירה בנקי ז״ל. אותו מקרה שמעלה בי עצבים כל פעם מחדש. הרי באיזו זכות בכלל אתה בא ולוקח חיים של מישהו אחר? הרוצח אמר כי עשה זאת כ״שליח של אלוהים״. אז צר לי לאכזב אותך, אבל בעיניי, אתה רחוק מלהיות אחד כזה.

החרדים אומרים שהתורה אוסרת על כך. לכן הלכתי ובדקתי את הדבר. מצאתי בספר ויקרא פרק י״ח את הפסוק: "וְאֶת זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה ??עֵבָה הִוא". אבל בספר אחד לפני נתקלתי במשהו שקצת סותר את ההתנהגות של אותו ״שליח האלוהים״ וכמובן שאני מדברת על הדיבר ״לא תרצח״. אז יש לי שאלה אליך רוצח יקר, אם אתה כל כך 'בקטע' של ציות והליכה לפי חוקי התורה, למה שלא תתחיל בזה?

"אם אתה כל כך 'בקטע' של ציות לחוקי התורה, למה שלא תתחיל בזה?" © צילום: shutterstock

אני חוזרת למקרה הזה למרות שכבר עברו שנתיים, אבל זו בידיעה שאין אף אחד שבאמת יכול להבטיח לי שזה לא יחזור שנית. גם ככה אנשים מפחדים כל כך לצאת מהארון, אז עכשיו הם גם צריכים לפחד על חייהם? וכל זה אך ורק בגלל נטייה מינית שונה. זה לא צריך להיות כך וככלל, היציאה מהארון אינה צריכה להיות דבר מבייש.

היום אפשר לראות אפילו בערוץ הילדים אחד המנחים מחוץ לארון, סדרות הערוץ מציגות דמויות גאות, בסדרה "שכונה" של ניקלודיאון עתידה דמות ראשית לצאת מהארון בעונה החדשה. אז בעולם כל כך מקבל ומתפתח, למה לא לצאת מהדעות הקדומות והמיושנות? אה, ועל הדרך גם תזכו לכבד את הסובבים אתכם ותרוויח עוד מצווה "על הדרך".   

תגובות