בלי סודות: "אני חושב שאני מכוער ושבגלל זה אין לי חברה". צילום: shutterstock

בלי סודות: "אני חושב שאני מכוער ושבגלל זה אין לי חברה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

דימוי עצמי נמוך

בן 13 שואל: "שלום, מאז שהתחלתי את גיל ההתבגרות יש לי הרבה מחשבות על כל הנושאים הקשורים ביחסי מין ואהבה באופן כללי. אף פעם לא הייתה לי חברה/מישהי שהראתה עניין בי/מישהי שהציעה לי חברות, ואני מגדיר את עצמי כמכוער לכן אני חושב שזה קשור לזה. אני מודאג מאוד לגבי העתיד שלי בכל הנוגע לנושא. בנוסף, האם יש אלו שהם דברים מיניים שאני יכול לעשות בגילי? ומתי בפעם הראשונה אני אמור לשכב עם מישהי?"

תשובה: "שלום לך, ראשית, אני רוצה שתדע שכל מה שכתבת שמעסיק אותך, זה משהו שהוא טבעי ונורמלי, במיוחד בגיל שלך, והרבה בנים (ובנות) בגילך חושבים ומתעסקים באותן השאלות והמחשבות בדיוק. שנית, בנוגע לדאגה שלך מהעתיד שלך, אני רוצה שתדע שכרגע אתה לא יכול לדעת מה יהיה, והדבר היחידי שאתה יכול לעשות זה פשוט להתאזר בסבלנות, להבין שיש דברים שלוקח להם זמן ולהאמין שהכל יהיה בסדר. חשוב שתזכור שכל אחד מתפתח בקצב קצת אחר ולכל אחד קורים בחיים דברים בזמן אחר ואני בטוחה שגם אתה תמצא אהבה, חברה ותקיים יחסי מין בעתיד. בנוגע לשאלתך מתי זה אמור לקרות, אז אין גיל קבוע וזה משהו שמשתנה מאדם לאדם.

© צילום: shutterstock

"המוכנות לקיים יחסי מין לא תלויה בגיל, כמו שהיא תלויה במוכנות רגשית, ביכולת לקחת אחריות על המעשים שלנו, בטיב הקשר עם בת הזוג שתהייה לך, בפתיחות, בכנות ובאמון שיהיה ביניכם. יש עוד גורמים שמשפיעים על המוכנות לקיים יחסי מין בפעם הראשונה ומה שהכי חשוב זה פשוט להיות קשוב לעצמך ולתחושת הבטן שלך. לסיום, כתבת שאתה מגדיר את עצמך כמכוער וזה היה עבורי מאוד קשה לקרוא את זה. אני רוצה להציע לך לא להחמיר עם עצמך ולהסתכל במראה ולהתחיל לאהוב ולקבל את מי שאתה רואה שם. אתה בגיל שהגוף כולו משתנה ותהיה סלחן עם עצמך. תזכור שאם אתה לא תאהב את עצמך באמת אז לא משנה כמה הסביבה תחמיא לך זה לא ישנה כלום. אני שולחת לך חיזוקים רחוק, אם תרצה שוב לשתף אותנו, אנחנו נשמח, כל טוב".

מבולבל בקשר לנטייה המינית שלי

בן 16 שואל: "היי, אני כבר הרבה זמן מרגיש ממש מבולבל, מצד אחד אני רוצה לאהוב בנות וגם זה מה שקורה לי, שאני מרגיש שאני מתאהב בבנות, אבל רק בצורה רומנטית. מהצד השני אני נמשך לבנים, ורוצה לשכב רק איתם. זה ממש מבלבל, מה אני יכול לעשות?".

תשובה: "שלום לך, המצב שאתה מתאר נפוץ יחסית בקרב בנים (ובנות) צעירים בשנים הראשונות של גיל ההתבגרות. ההתעניינות, הסקרנות והמשיכה, גם הרומנטית וגם המינית, הן טבעיות, והן חלק חשוב בהתפתחות שלך. אני מציע לך קודם כל להמשיך לחשוב ולעשות מה שנעים ומרגש אותך, אם זה בפן הרומנטי עם בנות ואם זה בפן הפיזי-מיני עם בנים. יש בנים שעם השנים בוחרים להתמקד בקשרים רומנטיים ומיניים עם בנים, יש בנים שבעתיד בוחרים בעיקר בבנות, ויש כאלו שמקיימים קשרים מסוגים שונים עם בני שני המינים. עם הזמן תלמד ותכיר את עצמך טוב יותר, ותדע בדיוק מה טוב עבורך, כל טוב".

© צילום: shutterstock

 מוטרד מאורך איבר המין

בן 13 שואל: "היי, איבר מיני הוא באורך תשעה וחצי סנטימטרים, רציתי לדעת אם זה נורמאלי, ואם הגיוני שבעתיד איבר המין שלי יוכל להיות בערך 20 סנטימטרים לפחות? תודה".

תשובה: "שלום לך, אורך איבר מינך נורמלי לחלוטין. לגבי הצפי עד איזה אורך הוא יגיע, אי אפשר לנבא זאת. מה שאני יכולה לומר לך זה שהפין מתחיל לצמוח שנה אחרי שהאשכים מתחילים והוא גדל במשך שנתיים. האשכים כאמור מתחילים שנה לפניו והם גדלים במשך ארבע שנים. כמו כן, גודל הפין אינו משקף דבר עליך או על הגבריות שלך ואין צורך להגיע ל-20 ס"מ אורך בשביל להיות מספיק 'מבוגר', זה לא אומר עליך דבר. כל טוב".

תגובות