בלי סודות: "חוששת מהיריון לאחר הפעם הראשונה". צילום: shutterstock

בלי סודות: "חוששת מהיריון לאחר הפעם הראשונה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

חשש מהיריון לאחר הפעם הראשונה

בת 16 שואלת: "היי. אני וחבר שלי שנתיים ביחד והיום שכבנו בפעם הראשונה. תמיד היינו עושים סקס יבש ומתמזמזים ואנחנו מכירים את הגוף של אחד של השנייה. ביצענו סקס עם קונדום כמובן, הייתה חדירה וכאב לי מאוד אבל משום מה לא ירד לי דם. אני יודעת גם למה כאב לי כ"כ, הייתי לחוצה וכל הזמן חשבתי מה יקרה אם אכנס להיריון. השאלה שלי היא אם יש בכלל חשש להריון? אני כ"כ מפחדת. ההורים שלי לא מודעים לזה ואני חוששת שיקרה משהו. אני אמורה לקבל בשלושה ימים הקרובים מחזור. מה עליי לעשות?"

תשובה: "שלום לך, משמח לקרוא על הקשר הטוב והאוהב עם חבר שלך. לשאלתך לגבי הריון - אם קיימתם יחסי מין עם קונדום, ולא היה מגע ישיר בין נוזל זרע לנרתיק/פתח הנרתיק - אין חשש מפני הריון. קחי בחשבון שלפעמים המחזור עלול לאחר בגלל לחץ וחשש - למקרה שיאחר לך המחזור. ואם את חוששת מפני הריון תמיד אפשר לעשות בדיקת הריון אחרי שבועיים מהמגע המיני. מוזמנת להמשיך להתייעץ איתנו. כל טוב".

© צילום: fotolia

מוטרד לגבי מחלות מין

בן 16 שואל: "האם מחלות מין יכולות לעבור ממין אנאלי ללא קונדום?"

תשובה: "שלום לך, בהחלט. אין הבדל בין מין ואגינלי למין אנאלי מבחינת הסיכון להידבקות במחלות מין.  בשני הסוגים מעורבים אותם רקמות עור עדינות ואותם נוזלי גוף שמעבירים מחלות מין. בכל מקרה, מומלץ מאוד להשתמש בקונדום במין אנאלי כדי לא להעביר חיידקים ולשמור על היגיינה. כל טוב"

© צילום: shutterstock

איך ניתן לעשות הפלה?

בת 16 שואלת: "הבנתי שיש אפשרות לעשות הפלה ללא ידע ההורים וללא תשלום בכלל. איפה ואיך?"

תשובה: "שלום לך. את מוזמנת לבוא אלינו, לדלת פתוחה הקרובה לביתך. תוכלי לעשות אצלנו בדיקת הריון בחינם, בלי ידיעת הורים ובליווי יועצת. אם היא תהיה חיובית, אנחנו נסביר ונתמוך בך בכל מה שתבקשי. וכן הפסקת הריון אפשר לעשות בחינם בלי ידיעת הורים. אנחנו מחכות לך וכאן בשבילך. כל טוב"

 

 

תגובות