בלי סודות: "מתגעגעת לחבר שלי וחסרה לי אינטימיות". צילום: fotolia

בלי סודות: "מתגעגעת לחבר שלי וחסרה לי אינטימיות"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מתגעגעת לחבר 

בת 16 שואלת: "קיימתי יחסי מין עם חבר שלי לפני מעל שנה. נפרדנו לאחר חודשיים, לאחר קשר ארוך. אני מתגעגעת אליו ובנוסף גם חסרים לי יחסי מין. האם זה בגלל שאני מתגעגעת אליו?

תשובה: "שלום לך. צר לי לשמוע שנפרדתם ושקשה לך. אני רוצה שתדעי שלהתגעגע זה טבעי ונורמלי, וגם להרגיש שאת רוצה יחסי מין זה טבעי ונורמלי. יחד עם זאת, זה שאת מרגישה שחסר לך קיום יחסי מין זה לא בהכרח בגלל הגעגועים אליו. לכל אישה יש דחף מיני, תשוקה ורצונות מיניים וזה חלק ממי שאנחנו. לכן, לא בהכרח יש קשר בין השניים. כל טוב".

© צילום: shutterstock

האם אני ביסקסואל?

בן 15 שואל: "היי, אני קצת מבולבל. אני נמשך מינית לבנים, כלומר רוצה לקיים איתם יחסי מין וגם נמשך רומנטית. קורה לי לפעמים שאני מסתכל על איזה גבר ובא לי לצאת אתו או נגיד לחיות אתו. לעומת זאת, לפעמים גם יש בנות שאני נמשך אליהן רגשית ורומנטית. מה זה אומר?"

תשובה: "שלום לך. זה בסדר להרגיש מבולבל וזה בסדר לרצות לחקור ולבדוק מה נכון עבורך. אתה יכול להרגיש משיכה גם לגברים וגם לנשים וזה בסדר גמור. החברה שלנו מנסה לשים אותנו בתוך הגדרות ותבניות שלא מתאימות לכולנו. לא הכל בעולם הוא או שחור או לבן, או גברים או נשים... אני ממליצה לך לא לנסות ולהכניס את עצמך לתבנית שלא בהכרח מתאימה לך ומציעה לך לחקור ולגלות את עצמך. כמו כן, שוב, אני ממליצה לפנות לאיגי להתייעצות. אני בטוחה שתמצא הרבה ביטחון, הבנה, אמפתיה וקבלה שם".

© צילום: fotolia

 חברות מבלבלת

בת 18 שואלת: "היי, יש לי חברה שהיא החברה הכי טובה שלי. יש לנו עבר של מין ואנחנו מנסות להפסיק אותו. אנחנו מתרכזות בלהיות חברות טובות בלי כל המיניות כי זה הורס לנו הכל. לפעמים אנחנו לא מצליחות להתאפק ואז שבועיים אחרי כל פעם היא מרגישה שאני מנצלת אותה בשביל מין או שאני חברה שלה רק בשביל מין. כל פעם היא פוגעת בי עם האמירה הזאת אבל אני סופגת אותה בשביל החברות שלנו. אתמול היא כתבה לי שאני ממש מעצבנת אותה והיא לא רוצה להגיד לי למה ושאני אנחש לבד, והיא התייחסה אליי כאילו "זה מגיע לי" ואני ממש ממש פגועה ממנה ולא מפסיקה לבכות. פשוט כתבתי לה כל מה שאני חושבת עליה. אם זאת, אני אוהבת אותה! אני כ"כ אוהבת אותה.  אני לא רוצה שהחברות שלנו תיהרס. פשוט כואב לי המצב הזה והיא עדיין לא החזירה לי תשובה. אני לא יודעת אם בסופו של דבר לנתק ממנה קשר, כי אני פשוט אוהבת אותה. היא כמו אחותי בערך. אפילו כואב לי לחשוב על ניתוק קשר כי היא מכאיבה לי. אני לא יודעת מה לעשות!".

תשובה: "שלום לך, אני מבינה את הרצון שלך לשמור על החברות עם חברתך הטובה כי את אוהבת אותה. כשאוהבים משהו אולי מוכנים גם לסבול בשבילו. יחד עם זאת אני רוצה שתשאלי את עצמך כמה חזק הסבל שלך והאם עוצמת הסבל עולה על עוצמת האהבה שלך? איזה רגש חזק יותר האהבה או הסבל? כי אם הסבל חזק יותר, אז תשאלי את עצמך האם שווה לך לשמור על החברות הזאת? ועכשיו, האם הרצון להפסיק את המין שלכן הוא הדדי? האם גם חברתך שותפה לרצון להפסיק? בין חברות טובה צריך להיות דיבור חופשי וכנה. אני חושבת שחברתך צריכה להסביר לך במה את מעצבנת אותה, ולכן תעמדי על זכותך לדעת במה את מרגיזה אותה. תשאלי את עצמך גם מה החברות הזאת תורמת לך? האם יש הדדיות במערכת היחסים שלכן? האם איכפת לה ממך? אולי התשובות שלך לשאלות האלה יוכלו לעזור לך, יכוונו אותך, ותדעי מה לעשות. אני יכולה לומר לך שחברות לא אמורה לגרום לסבל אלא להרגשה טובה! מחבקת אותך ומאחלת לך הרבה הצלחה".

תגובות