בלי סודות: "האם אני כבר מוכנה לקיים יחסי מין?". צילום: gettyimages

בלי סודות: "האם אני כבר מוכנה לקיים יחסי מין?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

חוששת מהריון

בת 15 שואלת: "היי, אני והחבר שלי כבר שלוש שנים ביחד. לפני כמה ימים עשינו יבש עם בגדים והוא לא גמר. יכול להיות שאני בהריון?"

תשובה: "שלום לך, ממה שתיארת אין סיכוי להריון. בכדי להיכנס להריון הזרע צריך להיכנס לתוך הנרתיק שלך. את יכולה להיות רגועה. כל טוב".

© צילום: shutterstock

איך אומר לה שאני אוהב אותה?

בן 14 שואל: "אני מאוהב במישהי והיא לא יודעת את זה, ואני מתבייש להציע לה חברות ולומר לה שאני אוהב אותה. מה לעשות?"

תשובה: "שלום לך, אני שמחה בשבילך שאתה מרגיש רגשות של אהבה כלפיי ילדה אחרת, זה מרגש ונפלא. זה באמת לא דבר שאנחנו רגילים אליו ביומיום - לדבר על רגשות ולשתף במה שאנחנו מרגישים מבפנים. זה יכול להיות מביך, חשוף, כי קיימת האפשרות שהיא לא מרגישה ככה ולא תהיה מעוניינת. לכן התחושה שלך מאוד טבעית. למרות זאת אני חושבת שלספר לה ולבדוק אם היא מעוניינת (בין אם זה כי היא מאוהבת במישהו אחר או מסיבה אחרת) זה דבר נפלא כי זאת האמת וכי יש אפשרות שהיא גם מרגישה רגשות דומים כלפיך ואז תוכלו לחזק את הקשר בינכם. יש כמה דרכים להראות למישהי שיש לך רגשות כלפיה. זה תמיד צריך להיות בצורה נעימה, עדינה ורגישה שלא תאיים עליה או תעורר אצלה חוסר נעימות. בתור התחלה אתה יכול לנסות לדבר איתה יותר ולנסות להיפגש איתה אחרי הצהריים, לעשות דברים שנחמד לכם במשותף לעשות".

תעשו דברים שאתם אוהבים יחד
תעשו דברים שאתם אוהבים יחד © צילום: gettyimages
 
"אתה יכול להציע לה לבוא לאכול איתך גלידה אחרי הצהריים, עזרה במשהו שנראה לך שישמח אותה או להזמין אותה לעשות איתך פעילות נחמדה כמו לראות סרט יחד או ללכת יחד לפעולה בצופים... אתה תוכל לראות אם היא נענית להזמנה שלך בשמחה ורצון או שהיא מסרבת. אתה יכול לנסות להתקשר אליה ולדבר בטלפון, להתעניין מה שלומה ומה היא עושה או אוהבת לעשות ולשתף אותה במה שעובר עליך בבית הספר או בבית. בהמשך תוכל לשתף אותה שיש לך רגשות כלפיה ושתשמח לדעת אם היא גם מרגישה כמוך. זה יכול להיות מפחיד לנסות את הדברים שהצעתי לך אבל אם לא מתעלים קצת מעל הפחד ומנסים אין דרך לדעת אם היא אוהבת אותך בחזרה. תבחר מתוך מה שכתבתי לך משהו שאתה מרגיש הכי בנוח איתו - או אם יש לך רעיון אחר ותנסה. גם אם היא לא תרצה להיות חברה שלך זאת התנסות טובה ואתה יכול להיות גאה בצעד שעשית ובניסיון שלך. אתה תלמד מזה ואולי בפעם הבאה יהיה לך קל יותר. שיהיה המון בהצלחה. נשמח להמשיך לעזור וללוות אותך בהמשך. כל טוב"

האם אני כבר מוכנה לקיים יחסי מין?

בת 17 שואלת: "היי, אני בת 17 ויש לי חבר כבר קרוב לשנה. אני ובן הזוג שלי מאוד פתוחים אחת עם השני ומאוד סומכים אחת עלהשני. החלטנו שהגיע הזמן לעשות צעד ולקיים יחסי מין מלאים. אנחנו מאוד אוהבים אחד את השני ומכירים כבר שנתיים וחצי. רציתי לדעת האם אפשר להתאים ולקחת גלולות בלי שהוריי ידעו? משהו שמאוד מפריע לי זה לקיים יחסי מין ולהיות בפחד שההורים שלי יגלו על כך. אני שקרנית גרועה ואני שונאת לשקר, ואמא שלי מאוד פתוחה איתי אבל אני חוששת לדבר איתה על כך, כי אני חוששת מהתגובה שלה. האם אני צעירה מדי? האם אני עושה את זה מפזיזות? זה עלול לפגוע בי בעתיד? כלומר, אם בני הזוג העתידיים שלי ידעו שביצעתי אקט מיני עם מישהו כבר בגיל 17, האם הדבר יגרום להם להימשך אליי פחות? אשמח שתייעצו לי."

תשובה: "שלום לך, משמח לשמוע שאת בקשר עם בן זוג שטוב לך איתו ויש בינכם פתיחות ואמון. לקיום יחסי מין יכולות להיות השלכות על הקשר ועל העתיד. אני מצרפת לך קישור לעמוד שלנו באתר ששואל שאלות בנושא מוכנות לקיום יחסי מין.
חלק מהבשלות לקיים יחסי מין היא היכולת להיות מסוגלת לשוחח על כך עם בן הזוג ועם ההורים. את מתארת שאת נמצאת במערכת יחסים ארוכה וטובה ושיש לך קשר טוב עם אמא. אני מתארת שאמא שלך מכירה את בן הזוג שלך ומבינה כי אתם בקשר משמעותי. זה לא נשמע כמו צעד פזיז אלא כהמשך של קשר אוהב ובטוח. יכול להיות שלאמא שלך יהיו הסתייגויות אבל אולי זה גם חלק מדברים שתרצי לשקול לפני ולחשוב על זה איתה יחד. עדיין מוכנות לקיים יחסי מין לא נמדדת רק ביכולת לדבר על כך עם ההורים ולכן אם תרצי להחליט לקיים יחסי מין מבלי שהורייך יודעים על כך את מוזמנת להגיע אלינו, והמידע לא עובר. כל טוב"

תגובות