טור דעה: "לילד אכפת רק מאושר הוריו, לא את מי הם אוהבים". gettyimages

טור דעה: "לילד אכפת רק מאושר הוריו, לא את מי הם אוהבים"

"כולנו עדים למצב בארץ בעקבות החלטת המדינה לאסור על זוגות חד מיניים לאמץ ילדים. החלטה שמרגיזה אותי מעט. יש אנשים שלא יכולים לגדל ילד. המציאות לא מאפשרת להם, לכן הם מאמצים. אבל המדינה מעתה והלאה לא מאפשרת, כי לטענתה זה יעשה את הילדים 'מתוסבכים'. אולם המדינה לא מבינה שלילד לא אכפת מה מינם של הוריו, אכפת לו שהם יהיו מאושרים". טור דעה

בימים האחרונים כולנו עדים להד החברתי והתקשורתי שנוצר בעקבות החלטת המדינה לאסור על זוגות חד מיניים לאמץ ילדים. החלטה, שאם לומר את האמת, עצבנה אותי מעט. את הקשר שלי לקהילה אסביר עוד מעט, אבל כרגע נתמקד בילדים. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מדינת ישראל היא הבית שלי, המקום שלי, ללא ספק. המקום הזה שתמיד אשמור לו פינה חמה בלב, לא משנה מה. אולם ההחלטה שהוחלטה במדינה שלי, האומרת שלזוגות חד מיניים אין אפשרות לגדל את ילדם כאן, מרגיזה אותי מעט. יש אנשים בעולם שלא יכולים לגדל ילד. הם רוצים, הם כמהים, אבל המציאות כפי שהיא לא מאפשרת להם להקים משפחה בדרכים הטבעיות, אז לשם כך הם מאמצים. זוגות אלו נותנים הזדמנות שנייה ואושר לילדים שלא בחרו להיוולד בתנאים בהם נולדו.

ילדים מחפשים חום ואהבה יותר מכל דבר אחר. יותר מכסף, חדר פרטי או משותף, צעצוע חדש או פלאפון, הם רוצים אהבה, הם רוצים להרגיש שייכים. את זה אני יכולה להעיד בתור אחת שעבדה עם ילדים ונערים בסיכון, כאלה שנפלטו מכל מסגרת אפשרית. אז בואו נעזוב לרגע את העובדה שמאמצי הילדים האלה הם חד מיניים, ונתמקד בילדים שנגזלה מהם הזכות לקבל בית חם.

הקשר שלי לקהילה הוא בלתי מוסבר. בתור אחת שיודעת מהי גזענות תמיד הרגשתי צורך להגן עליהם. תמיד עשיתי, תמיד פעלתי ובעיקר, אף פעם לא שתקתי. העלתי את הנושאים לשיח הכיתתי, יצרתי שיעור שעוסק כולו בהומופוביה. אבל יותר ממעשים, הבנתי אותם. זה מי שהם ואי אפשר לשפוט, זה מי שהם וגם אם אני אנסה הכי חזק, הם לא יוכלו להשתנות. 

screenshot_8_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1
 © צילום: ירון ברנר

אז יש לנו הורים שרוצים משפחה וילדים שמחפשים בית חם. אם כך, מה בעצם הבעיה? הבעיה היא שלא אושר להורים חד מיניים לאמץ, מסיבה די טיפשית בעיניי, והיא שהם "הומואים או לסביות". כי העובדה שהם הומואים או לסביות תעשה את הילדים מתוסבכים. וכמובן המחקרים, איך אפשר לשכוח מהמחקרים? מחקרים קבעו שילד להורים מהקהילה יסבול מבעיות רבות. אז בואו נבהיר זאת, אף משפחה היא לא מושלמת וכל ילד חווה ויחווה בעיות במשפחה. אף ילד לא יכול להתחמק מריב עם ההורים, או עם חבריו לכיתה או שברון לב. 

לילד לא אכפת אם אבא או אימא מאוהבים בבני מינם, אכפת לו שהם יהיו מאושרים ושיהיה להם (ולו) טוב. עצם ההחלטה שלכם היא זאת שמונעת ממנו להיות מאושר, לגדול בבית חם ואוהב. ילדים נטושים, ילדים שעוברים מבית אומנה אחד לשני, ילדים ללא בית או יציבות - אלו יכולים להיות ילדים מסכנים, לא מאושרים ועם בעיות. אז מה עדיף? שילד יגדל ללא הורים, משפחה חמה, בית יציב וחינוך, או שהוא יקבל את כל זה על ידי שני הורים שאוהבים אותו?

למה אנחנו לא יכולים לחיות את חיינו כבני אדם, כל אחד בשלו? תחייה את חייך כמו שאתה רוצה ואני אחיה את שלי. לא בקשה מוגזמת. תראו קצת מעבר לסטיגמות, כבדו אנשים בגלל מי שהם, ותנו להם את הזכויות הלגיטימיות שלהם, ביניהן גם הזכות למשפחה חמה שכוללת זוג הורים וילדים שמחים ומאושרים.

תגובות