בלי סודות: "מאוהבת במישהו שיש לו חברה". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "מאוהבת במישהו שיש לו חברה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

חייבת הפלה ללא ידיעת ההורים

בת 18 שואלת: "כמה עולה לעשות הפלה? בעוד חודש וחצי אהיה בת 18. צריכה תשובה דחופה, אסור לי שההורים ידעו מהעניין!"

תשובה: "שלום לך, האם את בטוחה שאת בהריון? אולי תבואי אלינו לבדיקה בחינם ותחת סודיות? הפלה על פי החוק בישראל היא בחינם בגילך וגם תחת סודיות. בואי אלינו לסניף הקרוב לביתך, (בימים ובשעות של קבלת הקהל כמפורט באתר) ונשוחח בנושא וניתן לך תמיכה והכוונה תחת סודיות. אנחנו כאן בשבילך. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

רק ידידים?

בת 14 שואלת: "שלום, שמעתי הרבה עצות על האתר הזה, וחשבתי לפנות גם. גם לי יש בעיה, והייתי מאוד רוצה שתעזרו לי לפתור אותה.
לפני שבועיים בערך הכרתי מישהו ונדלקתי עליו ממש. הוא הראה לי שהוא ממש בקטע שלי, לדוגמא, הוא לקח לי את הטלפון ורשם את מספר הטלפון שלו כדי שנתכתב ונדבר. מאז שהכרתי אותו התחברנו מאוד, אנחנו מדברים וצוחקים וממש כיף לי איתו. אבל, ביום שהוא לקח את מספר הטלפון שלי גיליתי שיש לו חברה. ממש התבאסתי. חשבתי שהכרתי את הבחור המושלם ואז הבנתי שיש לו חברה, וחברה זה כמו קיר. אני לא רוצה לסכסך ביניהם.
לפני יומיים הילד הזה ישב בשכונה שלנו, ואני שמתי עליו רגל ונשענתי עליו. שתי חברות העירו לי על זה, ורק ביום למחרת הבנתי מה עשיתי. הבנתי שאין לי שום זכות להיות איתו כשיש לו חברה ובטח שאני לא אסכים להיות הגלגל השלישי כאן. הוא בטוח חושב שאנחנו רק ידידים. מה לעשות?"

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. אני שומעת את הבלבול שלך, שהוא מאד טבעי ונורמלי. מצאת בחור שמצא חן בעיניך, חשבת שגם את מצאת חן בעיניו, ואז גילית שיש לו חברה. ברור שאת מבואסת ושזה לא נחמד. את שואלת מה לעשות, אז יש לך כמה אפשרויות:
ראשית, להפסיק כל קשר איתו. אפילו לא להסתכל עליו, וזאת כדי שההיכרות אתו לא תעמיק ולא תהיי מבואסת עוד יותר כי את יודעת שיש לו חברה, וזה, בשבילך, את כותבת: "קיר", כלומר: איסור מוחלט, ואני מבינה אותך.
אבל, אם את לא בטוחה שיש לו חברה, אז יש לך אפשרות נוספת, והיא לשוחח אתו. אני יודעת שבשנייה הראשונה זה נראה לך מביך אבל אני מאמינה שאת יכולה להתגבר על המבוכה כי רק ככה תקבלי תשובה ברורה."

© צילום: Shutterstock

"את יכולה לשאול אותו אם הוא יכול לעזור לך, כי את לא לגמרי יודעת מה הוא חושב עליך ואת מבקשת שיענה לך בכנות אם את מצואת חן בעיניו. אם יאמר לך שכן, את יכולה לומר לו שגם הוא מוצא חן בעיניך אבל ששמעת שיש לו חברה ואת רוצה לוודא אם זה נכון. בהתאם לתשובה שלו אני מאמינה שתדעי מה לעשות. אם יאמר לך שאת מוצאת חן בעיניו אבל שיש לו כבר חברה, אז את יודעת שהוא לא בשבילך. אם יאמר לך שאת מוצאת חן בעיניו ושאין לו חברה, אז את יודעת שאת יכולה להמשיך את הקשר איתו. ואם מה שאני מציעה לא מתאים לך, אז את תמיד יכולה לבקש מחברה שתבדוק בשבילך אם באמת יש לו חברה ובהתאם לתשובה שתקבלי תדעי מה לעשות. את כותבת שאת לא רוצה "להיות הגלגל השלישי". מה את אומרת? כל טוב ואשמח אם תמשיכי לשתף אותנו. בהצלחה וכל טוב"

© צילום: Shutterstock

איך לספר לחברות?

בת 13 שואלת: "קיבלתי מחזור לפני כחצי שנה, ועדיין לא סיפרתי לחברות הכי טובות שלי על כך. הן עדיין לא קיבלו מחזור, ואני מפחדת שהן יכעסו עליי אם יגלו שאני כן, ושלא סיפרתי להן. אני מאוד רוצה לספר להן, אבל אני לא יודעת איך להתחיל... מה כדאי לי לעשות? פשוט להגיד להן שקיבלתי, לשאול אותן אם הן כבר קיבלו שאולי בכלל בדרך אחרת?"

תשובה: "שלום יקרה, אני שמחה שכתבת לנו. אני קוראת את דברייך, מבינה שאת חוששת מתגובתן של חברותייך, ואני מבינה ללבך. אני רוצה לשתף אותך שגם אני לא סיפרתי לחברות הכי טובות שלי כשקיבלתי את המחזור שלי בפעם ראשונה. אני זוכרת שבהתחלה, לא סיפרתי להן כי קצת התביישתי בעובדה שקיבלתי מחזור לפני כולן. אחר כך, לקח לי קצת זמן לעכל את מה שזה אומר עבורי, ואז, עד שהייתי בסדר עם זה - כבר פחדתי שאם אספר להן עכשיו הן ייכעסו, והעדפתי פשוט לחכות שעוד מישהי תקבל מחזור כדי לספר להן. יכול להיות שהסיבות שגרמו לי לא לספר להן, הן אותן סיבות כמו שלך ויכול להיות שיש לך סיבות אחרות, אבל בסופו של דבר זה לא כל כך משנה. הבחירה אם לספר או לא היא שלך בלבד ואת צריכה להרגיש בנוח עם זה שאת תשתפי אותן."

© צילום: Shutterstock

"המחזור שלך הוא הדבר האינטימי שלך, ואם את בוחרת לא לספר להן, זו זכותך המלאה. הן לא יכולות לכעוס עלייך שלא סיפרת להן, ואם הן ייכעסו - זה אומר שהן לא מכבדות את הזכות שלך לפרטיות, וזאת בעיה שלהן בלבד ולא שלך. אם את מרגישה שבא לך לחלוק את הדבר המדהים הזה שקרה לך איתן - תעשי את זה, אבל אם את מרגישה שאת רוצה לספר להן רק כי אם לא אז הן ייכעסו - זאת לא סיבה מספיק טובה, לדעתי. אם תבחרי לספר להן, את פשוט יכולה להגיד שקיבלת מחזור, ואת לא חייבת לציין שזה היה לפני חצי שנה. אולי, דווקא אם תספרי להן לפני שהן קיבלו מחזור, הן יוכלו להיעזר בך ולהתייעץ איתך כשהן יקבלו, וזה רק ייחזק את החברות שלכן. יכול גם להיות, שתגלי שעוד חברות שלך קיבלו ולא סיפרו. בכל מקרה, תהיי קשובה לתחושת הבטן שלך, ולכי עם מה שמרגיש לך הכי נכון בשבילך. כל טוב"

תגובות