נשארת חזקה: שי המבר חוותה מקרה אלים וסקסיסטי בצבא. צילום מסך מהאינסטגרם

נשארת חזקה: שי המבר חוותה מקרה אלים וסקסיסטי בצבא

"אולי יחשבו שאני מגזימה, אבל אני לא מבינה איך גבר שיצא מרחם של אישה מסוגל לדבר ככה", כך כתבה שי המבר לגבר שפנה אליה באמירות סקסיסטיות ושוביניסטיות בבסיס בו היא משרתת

בתחילת השבוע, דרך הפוסטים של שי המבר בחשבונות האינסטגרם והפייסבוק שלה, הזדעזענו לגלות שעדיין, בשנת 2017, יש גברים שמרשים לעצמם לדבר באופן אלים ופרימיטיבי לאישה, ולפנות אליה באמירות סקסיסטיות כאלו ואחרות.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בבוקר המוקדם של יום ראשון, הייתה המבר בעמדה בש.ג (שומר גבול - נ.ז) ומשהבחינה שמשאית מבקשת לצאת מהבסיס פתחה את השערים והלכה לכיוון שתי בטונדות מפלסטיק על מנת להזיז אותן ולאפשר לנהג המשאית לצאת מהבסיס. בזמן שהמבר מנסה לפנות את הדרך, נהג המשאית יצא מרכבו והתקדם לכיוונה של הזמרת והחל לצעוק לעברה, ללא סיבה שידועה לזמרת,  אמירות שוביניסטיות כמו "אחר כך אתן רוצות להכנס לטנק" ו"אחר כך אתן רוצות שוויון זכויות".

 

חמש וחצי בבוקר עומדת בש.ג משאית מתקרבת ורוצה לצאת מהבסיס אני פותחת את שני השערים ורואה שיש שתי בטונדות מפלסטיק שמפריעות בדרך, אני מתחילה להזיז אותן הצידה ואז אני שומעת טריקת דלת הוא יורד בעצבים מהמשאית ואני לא יודעת למה אבל אני מרגישה שאני הולכת לקבל סטירה. ״אחר כך אתן רוצות להכנס לטנק״ הוא קרוב אלי ואני רואה אותו בבירור ״מה?״ אני מרגישה את הדם זורם לי בורידים הוא צועק חזק יותר ״אחר כך אתן רוצות שוויון זכויות ״ אני מרגישה שאני משתתקת. ואני מכירה את התחושה , כל הגוף הופך לאבן והשפתיים נדבקות אחת לשנייה ולא מוכנות להפרד. אני מכירה את התחושה כי ככה הרגשתי כשהמנקה חלונות נצמד אלי מאחורה באחד הימים, אני מכירה את התחושה כי ככה הרגשתי כשעוזר הבית תפס אותי בישבן אני מכירה את התחושה כי ככה הרגשתי כשבגיל 16 שדרן רדיו ״זרק״ לי הערה מינית בוטה. אני לא יודעת למה אבל המילים שלו כואבות לי לא פחות. ״תתבייש בעצמך״ הוא מסובב את הראש וצורח ״תסתמי את הפה שלך ״ ועוד רצף קללות שאני כבר לא מצליחה לשמוע מבעד לרעש המכוניות. הוא יוצא מהבסיס ואני מתחילה לבכות ואולי יחשבו שאני מגזימה , ואולי הוא עוד אידיוט אבל אני חושבת איך בן אדם שיצא מרחם של אישה מסוגל לדבר ככה. זו לא הפעם הראשונה ולא השנייה ולא השלישית ולא העשירית ומתישהו כבר הפסקתי לספור אני לא יודעת את השם שלך אדוני אבל הפנים שלך עמוק בתוך הזכרון ברוך הבא לרשימה השחורה שלי.

A post shared by Shay Hamber (@shayhamber) on

"אני מרגישה שאני משתתקת, ואני מכירה את התחושה: כל הגוף הופך לאבן, והשפתיים נדבקות אחת לשנייה ולא מוכנות להפרד," כותבת המבר ההמומה, ואף מוסיפה שהיא הרגישה את התחושה הזו בעבר, כאשר חוותה הטרדות מיניות נוספות בעבר מצד בעלי מקצוע שונים אשר הייתה איתם במגע: "ככה הרגשתי כשמנקה החלונות נצמד אליי מאחורה באחד הימים... ככה הרגשתי כשעוזר הבית תפס אותי בישבן... ככה הרגשתי כשבגיל 16 שדרן רדיו זרק לי הערה מינית בוטה. אני לא יודעת למה, אבל המילים שלו כואבות לי לא פחות."

שי המבר
שי המבר © צילום מסך מתוך האינסטגרם

אתמול (יום שני) העלתה המבר פוסט תודה לכל מי שתמך בה והיה לצידה, ואף הוסיפה שנעשים מאמצים למצוא את האיש שפגע בה. בסוף הפוסט, כתבה המבר אף הקדשה לאחותה הקטנה: "יש לי אחות קטנה, ואני רוצה שהיא תדע שהיא תוכל להיות מה שבא לה בעולם... אני אומרת לה בכל יום, שאם תרצה, היא תוכל להיות הכל: אסטרונאוטית, רופאה, זמרת, נשיאה... ואפילו לוחמת." 

 

כמות האהבה שקיבלתי מכם השאירה אותי פעורת פה. נשים וגברים ,חיילים וחיילות ,מפקדים ומפקדות,נערים ונערות הצפתם אותי בתמיכה והפכתם את הקושי שכרוך בחשיפה לתחושה עצומה של עשיתי את הדבר הנכון . רוצה לומר גם בפורום הזה תודה למפקדות המדהימות שלי בצבא שנרתמו לעניין בכל בכח ועושות מאמץ אדיר כדי שהאיש יענש. ובנימה אישית , יש לי אחות קטנה(אנחנו שישה אחים ומתוכם ארבע אחיות) שהיא אחת הבנות הכי חריפות וחזקות שאני מכירה. יש לי אחות קטנה שאני רוצה שהיא תדע שהיא תוכל להיות מה שבא לה בעולם. אני אולי לא מתאימה להיות טנקיסטית (וממש טוב לי בלהקה צבאית) אבל אני אומרת לה כל יום שאם היא תרצה היא תוכל להיות הכל . אסטרונאוטית,רופאה,זמרת,נשיאה, לוחמת . אוהבת כל אחד ואחת מכם מעומק הלב שלי.

A post shared by Shay Hamber (@shayhamber) on

אנחנו מצטרפים לרשימת התומכים, מחזקים את שי המבר ומצדיעים לה על הדרך בה פעלה, על כך שלא שתקה וחשפה את המקרה על מנת שנערות ונשים צעירות יוכלו לשאוב את החוזק ממנו ולדעת כיצד להתנהל. בנות, חשוב שתדעו שלאף גבר אין זכות להתייחס אליכן בצורה הזו, ושאתן שוות באופו מוחלט לגברים. מעבר לכך, אם חוויתן מקרה כמו זה - חשוב שתדווחו עליו ושלא תשתקו.

תגובות