חוקי האהבה: כך תתנהלו נכון במערכת יחסים . צילום: Shutterstock

חוקי האהבה: כך תתנהלו נכון במערכת יחסים

החיים היו יכולים להיות הרבה יותר פשוטים אם היה לנו דף עם פתרונות לכל סיטואציה מסובכת בחיים, במיוחד בכל מה שקשור למערכות יחסים. אם גם אתם מרגישים לפעמים אבודים ולא יודעים מה הצעד הנכון לעשות, אנחנו כאן בשבילכם עם כל הטיפים החשובים ביותר

זה נכון שבאהבה אין חוקים, אך עם זאת לנהל מערכת יחסים זה לא דבר פשוט, ולפעמים צריך לעקוב אחר חוקים מסויימים על מנת לא לפגוע בעצמכם ובמצבכם האישי בעקבות מערכת היחסים שלכם. אספנו עבורכם כמה טיפים שיהפכו את האהבה בגיל ההתבגרות לטיפה פחות מסובכת.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אל תנסו לגרום למישהו להתאהב בכם

אי אפשר להפיל מישהו בכח אל תוך זרועות האהבה, אפילו ג'יני מאלאדין אמר את זה. כמו שאתם לא הייתם מסוגלים לאהוב מישהו שמאוהב בכם מעל הראש ומנסה לגרום לכם לאהוב אותו בחזרה בכל דרך, כאשר אתם אפילו לא מחבבים אותו; כך גם אף אחד אחר לא. צריך להתייחס לבחירותיהם ורגשותיהם של האחרים בכבוד ולקבל אותם, גם אם זה לא המצב המועדף עליכם. זכרו שרגשות חיבה ואהבה צריכים להיות הדדיים. 

אי אפשר להפיל מישהו בכח אל תוך זרועות האהבה
אי אפשר להפיל מישהו בכח אל תוך זרועות האהבה © צילום: Shutterstock

אם מישהו אוהב אתכם - אתם תרגישו את זה

סמכו על עצמכם - אתם תדעו להעריך מה פשר הגישה הטובה שאדם מסויים מפנה כלפיכם. אתם בהחלט תוכלו לזהות אם מישהו אוהב אתכם, אם הוא מעדיף אתכם על פני אחרים, רוצה לבלות איתכם זמן, מכבד אתכם ואכפתי כלפי הרגשות שלכם - לא משנה באיזו צורה. אבל, אם אתם שמים לב שלבן או לבת הזוג אין זמן עבורכם, והם משתמשים כל פעם בתירוץ שונה - כדאי לבחון את העניין לעומק ולקבל את ההחלטות הנכונות לגביו.

כדי לאהוב מישהו אחר - עליכם לאהוב קודם כל את עצמכם

אהבה עצמית היא לאו דווקא נרקיסיזם או אנוכיות, ובטח שלא אומר לשים לעצמכם כתר על הראש. אהבה עצמית היא להיות נאמנים לרגשות ולרצונות שלכם ולכבד אותם. כלומר, לעולם לא לבגוד בעצמכם ובערכים שלכם לטובת הנאות שנמצאות בספק, או לטובת אדם אחר, במיוחד אם הוא מתנהג כלפיכם באדישות. אהבה עצמית תאפשר לכם לשמור על עצמכם ולפעול בהגינות בכל מצב. אם תאהבו את עצמכם, תוכלו להתייחס גם לאחרים באהבה ובכבוד, ולעולם לא תגרמו לבן או לבת הזוג שלכם לפעול כנגד רצונם.

כדי לאהוב מישהו אחר - עליכם לאהוב קודם כל את עצמכם
כדי לאהוב מישהו אחר - עליכם לאהוב קודם כל את עצמכם © צילום: Shutterstock

אל תרדפו אחר מישהו שהפסיק לאהוב אתכם

זו טעות נפוצה לנסות ולנסות לשכנע מישהו, אחרי שנפרד מכם, לשנות את דעתו ולחזור אליכם, לאחר שהוא הבהיר שעבורו זה נגמר. עם כמה נורא שזה נשמע, אף אחד לא מוכרח לאהוב אתכם לנצח, וזה לא משנה אם נתתם לו את כל מה שיש לכם או בניתם לו ארמון מיהלומים. ברגע שאהבה נפסקת בצד אחד - היא נפסקת, וברוב הפעמים זה לא אפשרי להשיב אותה, גם אם זה כל מה שאתם רוצים בעולם. אם זה קורה, חשבו על הצד החיובי - יש לכם הזדמנות לסגור סיפור ישן ולפתוח אחד חדש וזה תמיד עדיף בהרבה יותר מאשר להיתלות על אדם מהעבר ולא לשחרר, בזמן שהוא כבר מזמן עבר הלאה.

תגובות