בלי סודות: "מה הסיכוי להריון?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "מה הסיכוי להריון?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האם אני בהריון?

בת 15 שואלת: "היי, קיימתי יחסי מין ללא אמצעי מניעה, אך השפיכה לא הייתה בפנים. האם בכל זאת יש מקום לדאגה?"

תשובה: "שלום לך, אכן יש מקום לדאגה. במהלך יחסי מין, עוד לפני שקורית השפיכה, יוצאות מאיבר המין הגברי כמה טיפות מקדימות, מבלי שהוא או בת זוגתו ירגישו. הטיפות הללו מכילות זרע וניתן להיכנס מהן להריון, ולכן אין לקיים יחסי מין ללא אמצעי מניעה, אף פעם. כעת, עלייך לקחת כמה שיותר מהר את אחד הכדורים לשעת חירום: פוסטינור, נורלבו או אלה. פוסטינור ונורלבו ניתן לקחת עד 72 שעות אחרי מגע לא מוגן, אך ככל שנוטלים אותם מוקדם יותר כך השפעתם טובה יותר; ואילו אלה ניתן לקחת עד 120 שעות אחרי מגע מיני לא מוגן, וגם כאן, ככל שמקדימים לקחת, כך יש סיכוי גדול יותר שהכדור יסייע. 14 יום לאחר נטילת אחד הכדורים, יש לעשות בדיקת הריון, כי אף אחד מהם לא נותן הגנה מלאה מפני הריון. את הכדורים ניתן לרכוש בבית מרקחת החל מגיל 16, כך שאם ישאלו אותך בת כמה את תצטרכי לומר שאת בת 16. לחלופין, שלחי מישהו בן או בת 16 לרכוש עבורך את בדיקת ההריון תוכלי לעשות לאחר 14 יום מנטילת הכדור באחד הסניפים שלנו, בחינם ותחת סודיות, ובאותה הזדמנות נוכל לשוחח על אמצעי מניעה ומין בטוח מהריון וממחלות מין. תוכלי גם לקבוע תור לרופא נשים אצלנו ולקבל בחינם ותחת סודיות מרשם לגלולות. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

שאלות לגבי גלולות

בת 17 שואלת: "שלום, אני רוצה להתחיל לקחת גלולות, אז אני אשמח אם תענו לי על כמה שאלות:
1. אם קיבלתי מרשם ראשון לחודש הזה, האם אוכל לקנות את החפיסה, אבל להתחיל לקחת את הגלולות רק מהחודש הבא?
2. האם יש הבדל בין החפיסות שמקבלים כל חודש בקופת החולים, או שזו אותה חפיסה בכל פעם? תודה!"

תשובה: "שלום לך. שמחה ששאלת את השאלות האלה. אין בעיה אם תקני את הגלולות כעת, אך תתחילי ליטול אותן רק בחודש הבא. כמובן שחשוב לשמור את החפיסה בתנאים מתאימים - במקום שאינו חשוף לשמש ולא חם מדי (כמו כל תרופה אחרת). אין כל הבדל בין החפיסות והן זהות זו לזו. איני יודעת אילו גלולות רשם לך הרופא, אך יש גלולות מסוימות שיש חשיבות לסדר הלקיחה של הגלולות בכל חפיסה (יותר מצבע אחד של גלולות בחפיסה, למשל), ועדיין, כל חפיסה זהה לשנייה מאותו סוג. את מוזמנת להתקשר אלינו להמשך התייעצות לגבי נטילה נכונה של הגלולות. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

למה כיף לי?

בת 13 שואלת: "שלום, בזמן האחרון החשק המיני שלי מוגבר ואני מענגת את עצמי הרבה. אני ממש נהנית וכיף לי מאוד, אבל עם זאת, אני רוצה לשאול: למה זה מרגיש כל כך טוב? אני באמת רוצה לדעת".

תשובה: "שלום לך, עינוג עצמי היא פעולה טבעית בגיל שלך וזה נפלא שאת מרגישה בנוח עם עצמך ונהנת מהמגע העצמי. זה מרגיש מאוד טוב משום שהמגע באיבר המין הנשי, בדרך כלל באיבר שנקרא דגדגן, גורם להפרשה של הורמונים שונים שנקראים "הורמוני ההרגשה הטובה". אלו ההורמונים שגורמים לתחושות רוגע, מצב רוח טוב והפחתה של חרדות ומתחים. כל טוב"

תגובות