כתף להישען עליה: כך תתמכו בבני זוגכם לאחר מקרה אובדן. צילום: Shutterstock

כתף להישען עליה: כך תתמכו בבני זוגכם לאחר מקרה אובדן

מקרי מוות של אדם קרוב וחוויית אובדן הם מקרים לא פשוטים, וחשוב שתתמכו בבני זוגכם לאחר מקרה כזה ותתנו להם להישען עליכם. אז כיצד תוכלו להיות בני הזוג הטובים ביותר ולעזור לאהובכם במצב הקשה הזה?

כאשר בן או בת זוגכם חווים כל מקרה של אובדן, אתם עלולים להרגיש שעליכם לפעול בדרך מסוימת כדי לעודד אותם. אם האדם שנפטר היה קרוב משפחה כזה או אחר, המצב הופך להיות מאתגר אף יותר.
אתם רוצים להיות שם בשביל בני זוגכם אבל לא בטוחים איך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, אז הנה כמה דרכים בהן תוכלו לנחם את בני זוגכם במהלך תקופה קשה כמו זו.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

תמכו, אך תנו גם ספייס

ברור שתרצו לתמוך בבני זוגכם, אבל חשוב גם לתת להם ולמשפחתם זמן להתאבל בדרך שלהם. שאלו איך הם מרגישים, וחכו שהם יהיו מספיק חזקים כדי לדבר על אותו נושא. אל תלחצו עליהם לדבר בנוגע למה שקרה.

חשוב לתת להם זמן להתאבל בדרך שלהם
חשוב לתת להם זמן להתאבל בדרך שלהם © צילום: Shutterstock

הציעו לבלות איתם

ברגעים קשים, בני האדם צריכים קצת הסחות דעת מהמציאות. בשביל לתת תחושה טובה לבני זוגכם, הציעו להם בילוי בקניון או בקולנוע, כדי להוציא אותם מהבית ולהסיח את דעתם מהאבל. המפתח לכך הוא לא ללחוץ עליהם, ולחכות בסבלנות שהם יהיו אלה שיביאו לכם תשובה חיובית.

דאגו גם לעצמכם

אם אתם ובני הזוג שלכם קרובים במיוחד אז אתם בודאי מכירים את האדם שנפטר, ואתם עלולים להרגיש מדוכאים, כועסים ומתוסכלים. דעו שזה בסדר להיות רגישים כלפי בני זוגכם, אתם לא צריכים "להיות חזקים" או להעמיד פנים שאתם לא מושפעים מכך כדי לנחם אותם. למעשה, זה עשוי לגרום לבני הזוג שלכם להרגיש טוב, ולדעת שהם לא לבד.

חשוב לגרום להם להרגיש שהם לא לבד
חשוב לגרום להם להרגיש שהם לא לבד © צילום: Shutterstock

המשיכו להיות שם בשבילם

גם אחרי שעבר זמן האובדן ממשיך לרחף לו, ואולי שאר חבריו של בני זוגכם, שלא הושפעו אישית, ישכחו אט אט מהמקרה ויתנהגו כאילו לא קרה כלום, דבר שעלול לצער את אהובכם. כדי לחזק אותם ולהראות להם שאתם שם בשבילם, תנו להם את התחושה שהם לא לבד, והסבירו להם שלא משנה מה, אתם תמיד תהיו הכתף שהם יכולים לבכות עליה.

תגובות