לא כזה נורא? לדבר על יחסי מין עם ההורים. צילום: shutterstock

לא כזה נורא? לדבר על יחסי מין עם ההורים

רוב המתבגרים מרגישים מאוד מובכים לדבר על יחסי מין עם הוריהם. למעשה, גם ההורים מרגישים מובכים לפעמים. אולם, הסיפורים הבאים מוכיחים כי דיבור על הנושא האישי הזה יכול להניב דווקא תוצאות טובות. בואו נודה באמת: זה די מעודד לשבת לשיחה כנה עם ההורים

לדבר על נושא רחב כמו אהבה והדברים האישיים שהיא טומנת בתוכה כמו מיניות, מגע, יחסי מין וכדומה, נשמע כמו 'ביג דיל' כשזה נוגע לדיבור פתוח עליו עם ההורים. אולם, מגזין "סבנטין" אסף את הסיפורים הכי מגניבים בנוגע לשיחות הכי אישיות בנושא מנערות צעירות, כך שמכך אפשר ללמוד שכשרוצים, אפשר לדבר על הכל.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אמא תומכת

"לאחר שקיימתי יחסי מין בפעם הראשונה, סיפרתי להוריי מיד. גם לאמי וגם לאבי. רציתי שהם יהיו חלק מזה וידעו. למעשה, אפילו סיפרתי להם אפילו לפני שסיפרתי לחברות הכי טובות שלי!. אמא שלי הייתה כל כך קשובה, אדיבה ועזרה לי במה שבלבל אותי. ורק רצתה לוודא שהרגשתי טוב ונוח לפני, תוך כדי ואחרי. תמיד אעריך את התמיכה שהיא העניקה לי" - אליינה, 17.

שיחה אישית שאפילו נהנים ממנה

"אני למעשה אוהבת לדבר עם ההורים שלי על יחסי מין. אני מוצאת שיחה כזו כמעניינת ועוזרת מאד. יחסי מין יכולים להיות מסובכים ומבלבלים מדי פעם, כך שעבורי לדבר על זה עם מבוגר שיש לו יותר ניסיון ממני, עוזר בהחלט" - דקוטה, 18.

© צילום: shutterstock

לומדים מזה

"לא אשקר, כאשר אני רוצה לדבר על אהבה ויחסי מין, אני הולכת לחברות שלי. אולם, כאשר הייתי בת 13, כבר אז אמא שלי הושיבה אותי לשיחה על היריון ואיך הוא קורה. זו הייתה שיחה מפורטת, שבאמת ניכר בה הרצון שאלמד ואדע את הדברים הכי טבעיים בעולם. אני חושבת שאמא שלי חשבה שלא באמת הקשבתי לה אז, אבל עד היום אני זוכרת דברים שהיא לימדה אותי בנוגע לכך" - אל, 19.

אין יותר בלבול

"כאשר הייתי במערכת יחסים בפעם הראשונה בחיי, לאחר זמן מה החברה שלי מאד רצתה שנשכב. אבל אני, שהייתי בתולה, הייתי מלאת שאלות ומבולבלת. במיוחד לאור העובדה שלא ידעתי מה לעשות, ומה שרואים במדיה ממש לא משקף את המציאות. תיארתי לעצמי שזה יהיה מביך לשאול את הוריי, אבל מאד רציתי תשובות, טבעי. יום אחד לאחר בית הספר דפקתי על דלת החדר של ההורים, וממש דרשתי מאמא שלי לנהל על כך שיחה. טוב שעשיתי את זה כי היא כל כך עזרה לי! הייתי כל כך לחוצה מלדבר עם ההורים שלי על יחסי מין, אבל השיחה הזו גרמה לי להבין שאחרי הכל ההורים שלי היו פעם מתבגרים בעצמם, ותפקידם בין היתר כהורים שלי הוא לעזור לי למצוא את עצמי בעולם, גם בעולם הרומנטיקה" - שרלוט, 19.

© צילום: shutterstock

"לא הייתי מוכנה ללא השיחה"

"החבר שלי ואני היינו ביחד שלוש שנים, ולא ידעתי אם אני מוכנה לקיים איתו יחסי מין או לא. ישבתי לשיחה עם אמי ואחותי הגדולה, ורק אחרי שדיברנו על הכל מהכל הבנתי שאני מוכנה לכך. ללא השיחה, הייעוץ והתמיכה הרגשית שלהן אני לא חושבת שהייתי מגיעה למסקנה הזו" - מאדי, 16.

גם עם אבא אפשר לדבר

"לדבר עם אבא שלי על יחסי מין זה הדבר הכי מעולה שיש. הוא פשוט מקשיב, ועונה על שאלות בצורה הכי כנה שיש. אני היחידה שאני מכירה שמדברת עם אביה על יחסי מין, וזה כל כך מדהים. הוא מייעץ, ובעזרתו אני מבינה דברים על הגוף שלי, על המיניות שלי, ועל חיי באופן כללי בכלל" - בלייר, 18.

תגובות