איך להוכיח להורים שאתם כבר מוכנים למערכת יחסים?. צילום: Shutterstock

איך להוכיח להורים שאתם כבר מוכנים למערכת יחסים?

דייט ראשון הוא בהחלט חוויה מלחיצה, במיוחד החלק בו מספרים על כך להורים. האם גם ההורים שלכם לא מאמינים שאתם "גדולים מספיק" על מנת להתחיל לצאת לדייטים? אולי הכתבה הבאה תוכל לעזור לכם ולהם

בחלק נכבד מהמשפחות, עניין "מערכות היחסים בגיל ההתבגרות" הוא שנוי במחלוקת. אז אם גם אתם רק התחלתם לצאת עם החבר הראשון או החברה הראשונה שלכם ומפחדים מתגובת ההורים שלכם, הינה כמה טיפים שיוכלו להקל על המצב.

 עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

שוחחו עמם והקשיבו לעצותיהם

אם ההורים שלכם לא רוצים שתתחילו לצאת לדייטים בגיל שאתם נמצאים בו עכשיו, כנראה שיש לכך סיבה טובה, וחשוב שתבינו מהי. לכן, השתדלו לנהל איתם שיחה רגועה פנים מול פנים לגבי הנושא, הקשיבו לצד שלהם וכבדו את דעתם.

הפגינו בגרות

גם אם תגובת הוריכם לגבי הנושא ממש לא מוצאת חן בעיניכם, השתדלו לא לבכות או לצרוח, ולהביע את עמדתכם בצורה רגועה ונינוחה. אם תגיבו בפזיזות ובזעם, הדבר רק יוכיח להם שאתם עדיין לא בוגרים מספיק, ובטח שלא מוכנים למערכת יחסים. לכן, חשוב שתקשיבו להם עד הסוף לפני שאתם מגיבים בכל צורה, ושתסבירו להם לעומק את הצד שלכם.

השתדלו להביע את עמדתכם בצורה רגועה ונינוחה
השתדלו להביע את עמדתכם בצורה רגועה ונינוחה © צילום: Shutterstock

הכירו להם את הבחור או הבחורה שאיתם אתם יוצאים

אם ההורים שלכם יכירו את הבחור או הבחורה שכבשו את לבכם, אולי גם הם ישבו בקסמם כמוכם, וכך גם ירגישו בטוחים יותר לאפשר לכם לצאת איתם. לכן, בפעם הבאה שאתם מזמינים את החברים שלכם הביתה, הזמינו גם את החבר החדש או את החברה החדשה, וכך הוריכם ידעו במי מדובר.

תהיו ילדים טובים

שמרו על ציונים גבוהים, אל תריבו עם ההורים או עם המורים, הוציאו את הזבל או שטפו כלים מבלי שיבקשו מכם, בקיצור - עשו כל דבר שיוכל להראות להורים שלכם שאתם אחראיים, בוגרים, ומסוגלים להתמודד עם משהו חדש, מבלי שזה יפריע לתפקודכם ולשגרת היום-יום שלכם.

אל תחשפו ברשתות החברתיות לפני שסיפרתם להורים

אם אתם יודעים שלהורים שלכם יש עמדה קשה לגבי כך שתצאו לדייטים בגילכם, אל תנסו לחפש פורקן בכתיבה ברשתות החברתיות, גם אם אתם בטוחים שרק חבריכם הקרובים ביותר רואים את הפוסט שפרסמתם. בדרך כזו או אחרת הם עלולים לעלות על הפוסט התמים הזה, להתאכזב מאוד מהצורה בה "גילו" אתכם ואולי אפילו לחשוב שאתם לא בוגרים מספיק, מה שממש לא מעורר תגובה חיובית לגבי העובדה שהתחלתם לצאת. כדאי שתספרו להם פנים מול פנים, לפני שאתם ממהרים לשנות סטטוס ל"במערכת יחסים" בפייסבוק. זה יהיה הרבה יותר נעים והרבה פחות מביך לשני הצדדים.

אל תמהרו לעדכן סטטוס לפני שסיפרתם להורים
אל תמהרו לעדכן סטטוס לפני שסיפרתם להורים © צילום: Shutterstock

שחקו לפי החוקים שלהם

אם ההורים נתנו לכם קצת חופש על מנת שתוכלו לצאת, אל תנסו למתוח את הגבולות שלהם. תהיו בבית בשעה שקבעתם יחד, ודאו שביצעתם את המטלות שהטילו עליכם לפני, ואשרו שהם יודעים איפה אתם. הוכיחו להם שאפשר לסמוך עליכם.

הגיעו לפשרה

נסו להגיע עם ההורים שלכם לעמק השווה, ומצאו פתרון בו שני הצדדים יהיו מרוצים. אם כל אחד מהצדדים יתאמץ לשחרר מעט - שני הצדדים יהיו מרוצים וירגישו טוב עם המצב.

תגובות