לא רק גבר או אישה: קליפורניה מכירה במגדר שלישי. צילום: fotolia

לא רק גבר או אישה: קליפורניה מכירה במגדר שלישי

קליפורניה עושה היסטוריה. מעתה, במדינת קליפורניה האזרחים יורשו לבחור בין שלושה מגדרים, ולא רק בין שניים: גבר, אישה או א-בינארי

ג'רי בראון, מושל מדינת קליפורניה, חתם על הצעת חוק בשם "פעולת ההכרה מגדרית"; אשר הופכת את קליפורניה למדינה הראשונה בה מכירים באופן רשמי במגדר שלישי, שהוא לא גבר ולא אישה.

 עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בקרוב יוכלו אזרחי קליפורניה להזדהות בתור "א-בינאריים", ולאו דווקא להגדיר את עצמם בתור "גבר" או "אישה". "א-בינארי" נקרא גם "המגדר השלישי", והוא בעצם מאפשר לאדם שלא מזהה את עצמו בתור אחד משני המגדרים ה"מקובלים" לזהות את עצמו כאחד שאין לו מגדר.

המגדר ה"א-בינארי" יוכל להתנוסס גם על כל מסמך מדינה אישי, כמו רשיון נהיגה, תעודת זהות, תעודת לידה וכדומה. בנוסף, מעתה תהליך שינוי המגדר הרשמי יהפוך להיות הרבה יותר קל - אדם יוכל לשנות את מגדרו מגבר לאישה, מאישה לגבר, או מגבר או אישה לא-בינארי מבלי לקבל אישור וחוות דעת מהרופא או להופיע בבית המשפט.

הצהרת הסנטור טוני אטקניס: "ברצוני להודות למושל בראון; על כך שהבין כמה קשה זה יכול להיות לקרובי המשפחה, לשכנים ולחברים הא-בינאריים, הטראנסג'נדרים והאינטרסקס שלנו כאשר אין בבעלותם מסמכים אשר תואמים לזיהוי המגדרי שלהם. הצעת החוק 'פעולת ההכרה המגדרית' תמנע חרדות ולחצים מיותרים מהמון אזרחים קליפורניים, והיא אף משקפת את תפקיד המנהיגות שהמדינה שלנו לוקחת על עצמה בעניין זכויות האזרח של הקהילה הלהטבא'קית."

תגובות