בלי סודות: "נמשכת לבנים וגם לבנות". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "נמשכת לבנים וגם לבנות"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

 עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

הגיוני להימשך גם לבנים וגם לבנות?

בת 17 שואלת: "אני נמשכת לבנים, אבל גם לבנות מסויימות, בעיקר בגלל האופי שלהן. האם זה הגיוני?"

תשובה: "שלום לך. בוודאי שזה הגיוני! משיכה רומנטית ומינית לא קשורה רק למראה חיצוני, אלא למספר מאפיינים של בן אדם; כמו אופי, כריזמה, חוש הומר ועוד. לא מעט בחורות נמשכות גם לבנות מינן במהלך גיל ההתבגרות, וגם לאחר מכן, בבגרות. עם הזמן, את תלמדי טוב יותר מה מושך בעינייך, מה מגרה אותך ומי, בסופו של דבר, גורם לך להרגיש טוב. אל תהיי לחוצה לגלות כבר עכשיו עם מי תרצי להיות בעתיד, ונסי להנות מהתהליך הזה של ללמוד על עצמך ועל מה שמתאים לך. בהצלחה!"

© צילום: Shutterstock

ביחד או לבד?

בת 15 שואלת: "מהי 'אוננות בקבוצה'?"

תשובה: "שלום לך. אוננות בקבוצה, כשמה כן היא. בהשוואה לפעולה של עינוג עצמי, הנתפסת על פי רוב כפעולה מאוד פרטית ואישית, אוננות בקבוצה יכולה להיות עינוג עצמי או משותף, אבל בלי מימד הפרטיות והאינטימיות, אלא בנוכחות אנשים אחרים, העוסקים גם הם בפעולה הזו. אנו נוהגים להמליץ כי בגילאים צעירים כדאי להתעמק ולחקור כל אחד את המיניות שלו. הגוף שלנו מסוגל ליהנות בהרבה דרכים ולוקח זמן ללמוד אותם: מה עושה לנו נעים, כמה, מתי, ועוד ועוד... כדאי שחקירה של תחומים נוספים, כמו אוננות בקבוצה, תגיע ממקום של בגרות, בשלות, ללא הבדלי גיל משמעותיים עם שאר חברי הקבוצה, ויכולת להגיע להחלטה שזה אכן מתאים, ללא שום לחץ של אדם אחר, ומתוך בחינה אחראית של כל השיקולים הקיימים. אנחנו כאן בהמשך לכל שאלה נוספת. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

בתולה או לא בתולה?

בן 17 שואל: "שלום, אני שואל בשביל החברה שלי: האם רופא נשים יכול לדעת אם בחורה היא בתולה או לא? החברה שלי אמרה לרופא הנשים שלה שהיא בתולה, אבל בעצם קיימה יחסי מין פעם ולא רוצה שההורים שלה ידעו. אמא שלה קבעה לה תור, כי היו לה פעם כאבים חזקים באיבר מינה, למרות שעכשיו הם נחלשו. אשמח אם תענו, תודה על העזרה."

תשובה: "שלום לך. אני שמחה שפנית עבור חברתך, שבוודאי חשובה לך. נושא הבדיקה הראשונה אצל רופא/ת נשים עלול להיות אכן מלחיץ, ולגרום להרבה שאלות וחוסר בטחון, במידה ואין קודם מידע מספיק מדויק, אמין ומרגיע על מה שצפוי בבדיקה עצמה. לא הצלחתי להבין מהשאלה אם חברתך כבר עברה את הבדיקה או שאמורה לעבור אותה בקרוב. רופא הנשים לא יכול לדעת אם חברתך קיימה יחסי מין עם חדירה או לא, מהסיבה שלא מעט בנות נולדות עם קרום בתולין מזערי, בהיקף פתח הנרתיק, או אף ללא קרום בתולין כלל (בניגוד למה שמקובל להאמין, ובניגוד למיתוסים הרבים בנושא).
מצד שני, תפקידו של רופא הנשים הוא לדאוג לבריאות הנערה או האישה, לשלומה, ואף לאיכות חייה. להסתיר ממנו מידע, יהיה בעצם לסכן את הבריאות שלה. גם אם הכאבים באיבר המין חלפו וגם אם נותרו חלשים, בדיקה אצל רופא/ת נשים היא דבר מתבקש וטוב, שיכול להסביר למה הם הופיעו מלחתחילה. כדאי לגשת לבדיקה גניקולוגית בכל מקרה שיש שינוי בריח, בתחושת הכאב או בכמות ההפרשות והמראה שלהן, וגם מומלץ מאוד לפנות לבדיקה זו כשמתחילים לקיים יחסי מין עם חדירה. אם חברתך פעילה מינית, כדאי שתמצא רופא/ת נשים שתוכל לסמוך עליה, להיפתח אליה, ולשתף אותה - וכל זה, לטובתה בלבד. יש גם אפשרות להגיע לבדיקה גניקולוגית בסניפים של הדלת הפתוחה ובתיאום מראש, ללא עלות ותחת סודיות, שבמסגרתה ניתן גם להתאים ולהמליץ לה על אמצעי מניעה, במידה והיא מעוניינת. נשמח לראותה אצלנו, למרות הקושי שלה לפנות בעצמה. זה מובן וטבעי ותודה שפנית עבורה. כל טוב".

תגובות